شماره روزنامه ۶۰۴۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۶ دنیای اقتصاد

اخبار بنگاه های صنعتی و معدنی - روزنامه شماره ۶۰۲۶

  • شرکت‏‏‌های معدنی در مسیر پرعیارسازی

    کاهش عیار‌، افزایش عمق و پایان یافتن بسیاری از ذخایر معدنی واقعیتی است که اگرچه با آن روبه‌‌‌رو هستیم ولی به مرور زمان اهمیت آن افزایش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان به دلیل رشد تکنولوژی و در اختیار داشتن امکانات مالی‌، دانش و فناوری‌، نگرانی کمتری نسبت به این تغییرات دارند زیرا از گذشته برای آنها فکر کرده‌‌‌اند. اما در کشورمان که با دشواری‌‌‌های بسیاری روبه‌‌‌رو هستیم اوضاع متفاوت است و کاهش عیار و پایان یافتن عمر یک معدن یک نگرانی بزرگ قلمداد می‌شود.
  • صادرات، راهگشای بازار مقاطع برنجی

    دنیای اقتصاد – سارا اصغری: صنعت مقاطع برنجی در کشور توان ظرفیت تولید ۳۰۰‌هزار تن در سال را دارد، اما تنها با ۳۰‌درصد ظرفیت خود مشغول به کار است. بازار مقاطع برنجی در رکود به سر می‌‌‌برد و تولیدکنندگان آن برای حفظ خود در این بازار که نتیجه رکود در بازار ساخت‌وساز است، دست به رقابت منفی زده‌‌‌اند، این در حالی است که رئیس انجمن مقاطع برنجی معتقد است، تنها راه نجات این صنعت، بازار صادرات است که این امر نیز تسهیل‌‌‌گری دولت را می‌‌‌طلبد.
  • طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان به زودی افتتاح می‌شود

    طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان به عنوان مهم‌ترین مصوبه سفر رئیس‌‌‌جمهور شهید به استان خراسان شمالی با پیگیری‌‌‌های مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) در بجنورد افتتاح می‌‌‌شود.
  • تامین دامپتراک معادن با محوریت بومی‌سازی

    رئیس هیات عامل ایمیدرو خواستار تهیه طرحی برای تامین نیاز معادن کشور به دامپتراک شد. موثقی‌نیا تاکید کرد: این طرح باید زمان‌بندی ساخت داخل و بومی‌سازی را در برداشته باشد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر