این فعال اقتصادی با اشاره به موضوع سخت بودن تامین مالی گفت: بسیاری از بنگاه‌های صنعتی و تولیدی در حالی طرح‌های توسعه خود را دنبال می‌کنند که در موضوع تامین مالی با بحران مواجه هستند. با این حال تلاش زیادی می‌کنیم که بتوانیم در جذب سرمایه‌گذار موفق باشیم. بنگاه‌های تولیدی از دولت جدید و سیستم بانکی انتظار دریافت تسهیلات با بهره کم دارند تا شرایط تنفس برای آنها مهیا شود. بنابراین اگر شرایط تامین مالی مهیا شود امکان افزایش تولید و بالابردن کیفیت و همچنین افزایش اشتغال وجود خواهد داشت.

انتظار حمایت بیشتر از سوی دولت

در ادامه حمیدرضا احمدی مدیرعامل  شرکت هلدینگ توسعه صنایع فراز آریا نیز گفت: خوشبختانه در همین نمایشگاه اخیر با طرف‌های خارجی مانند ترکمنستان، عراق، افغانستان، عمان و چند کشور دیگر ملاقات‌هایی صورت گرفت که باعث انعقاد قرارداد شد و انتظار می‌رود به‌زودی حجم صادرات ما در بخش سیم و کابل‌های مسی با افزایش چشمگیری مواجه شود. وی با ادامه موضوع صادرات تاکید کرد: البته ما در همین بخش صادرات نیز با موانع مختلفی روبه‌رو هستیم. ما مواد اولیه را با ارز آزاد تهیه می‌کنیم و کالای تولیدشده را با قیمت بیشتری نسبت به رقبا به بازارهای هدف ارسال کنیم. از سوی دیگر تولیدکننده مجبور است برای رفع تعهد ارزی، دلار را با ارز نیمایی به دولت تحویل دهد. این اتفاق‌ها باعث می‌شود که انگیزه صادرات از تولیدکننده گرفته شود. به نظر می‌رسد بهترین تصمیم دولت در این خصوص تک‌نرخی شدن ارز است که به تولیدکننده و صادرکنندگان کشور کمک موثری خواهد داشت.

این فعال اقتصادی در پایان به یکی از مشکلات اخیر تولیدکنندگان پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که امسال ما و بسیاری از تولیدکنندگان با آن مواجه بودند قطعی‌های مکرر برق بود. حدود ۲ تا ۳ روز در هفته و در ساعات اوج تولید با قطعی برق مواجه بودیم که همین موضوع باعث کاهش تولید شده است. بنابراین از دولت انتظار داریم فکری اساسی برای کمبود و ناترازی برق داشته باشد.