در استان کرمان، نخستین پروژه دارای اهمیت، تغلیظ ۳ میدوک نام دارد که بزرگ‌‌‌ترین پروژه شرکت کانی مس در استان کرمان است. ظرفیت خوراک ورودی به این پروژه ۱۶میلیون تن بوده و قرار است سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره تولید کند. دومین پروژه بزرگ شرکت کانی مس در استان کرمان، پروژه تغلیظ ۲ میدوک است که ظرفیت خوراک ورودی ۷ میلیون تن می‌‌‌باشد و قرار است سالانه ۱۵۰ هزار تن کنسانتره تولید کند. سومین پروژه مهم شرکت کانی مس در استان کرمان، که ارزش این پروژه هزار میلیارد تومان است. پروژه سنگ‌شکن شماره ۲، در منطقه سرچشمه کرمان درحال احداث است. چهارمین پروژه بزرگ شرکت کانی مس تیکنر‌‌‌های خمیری است که در استان کرمان در حال انجام است.

پروژه‌‌‌های سنگ‌شکن و پروژه‌‌‌های تغلیظ این شرکت، نشان می‌‌‌دهد که توانسته‌‌‌ایم در تمام زنجیره مس فعالیت کنیم. که این اقدامات بیانگر فعالیت‌‌‌های موثر در زمینه مس و تمام زنجیره مس است.  در پروژه آهک اهر ۲ شاهد هستید که ۹۹ درصد از تولیدات و ظرفیت‌‌‌های داخلی جهت ساخت کوره‌‌‌ها استفاده شده و کاملا بومی‌‌‌سازی در این پروژه نمایان است. وی در ارتباط با انتشار اخبار منفی درباره شرکت کانی مس اظهار کرد: شرکت کانی مس در ۲ سال گذشته، پوست‌اندازی جدی را تجربه کرده و سطح شرکت از پروژه‌‌‌های متوسط رو به پایین، تبدیل به شرکتی شده است که قادر به انجام پروژه در سطح ملی را دارد. وضعیت پیشرفت پروژه‌ها، نسبت به سایر پیمانکاران این صنعت، وضعیت قابل قبولی است و عملکرد به نسبت مناسبی دارد. این تغییرات می‌‌‌تواند منافع بسیاری را به خطر انداخته و آنها را مجبور کند تا دست به تخریب فعالیت‌‌‌های شرکت کانی مس بزنند. بسیاری از افراد به علت آنکه منافع خود را در خطر دیده‌اند، دست به حاشیه‌‌‌سازی زدند و علیه این شرکت، اخبار منفی منتشر کردند.

کانی مس بستر شکوفایی ساخت داخل و کارآفرینی ملی

محمدرضا مهرابیان، عضو هیات مدیره شرکت کانی مس اظهار کرد: نخستین شرط اجرای  پروژه‌‌‌های، قابل اجرای این شرکت، هدف‌‌‌گذاری استفاده از ۷۰ درصد از ظرفیت‌‌‌های داخلی جهت ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز پروژه است. با همین نگاه امروز، توانسته‌‌‌ایم استفاده از این ظرفیت‌‌‌ها را به ۹۰درصد برسانیم. همچنین در حال برنامه‌‌‌ریزی جهت ساخت یک پلنت تغلیظ با خوراک ورودی ۷میلیون تن در سال با تکیه بر  استفاده از ۹۰درصد توان و ظرفیت داخلی هستیم.

وی گفت: برای اجرای این هدف گذاری، مذاکرات با یک شرکت دانش‌‌‌بنیان در شهر کرمان آغاز شد. ساخت دستگاه‌‌‌ها و تجهیزات مورد نظر با توجه به نیازها، به شرکت یاد شده سفارش داده شد و خوشبختانه درحال‌‌‌حاضر، ساخت این تجهیزات و دستگاه‌‌‌ها به ۸۰درصد رسیده است. نرخ تمام شده این دستگاه ۷۰۰ هزار یورو پیش‌‌‌بینی شده که با این شرایط یک میلیون و ۱۰۰هزار یورو صرفه‌جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.