وی تصریح کرد: این پالایشگاه ۱۵ در صد انرژی کل کشور را تامین می‌کند، اما به دلیل قدمت این پالایشگاه به لحاظ فناوری با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم. وی با اشاره به تاریخچه پالایشگاه تهران گفت این پالایشگاه با دو فاز جنوبی و شمالی به ترتیب در سال‌های ۱۳۴۴ و ۱۳۴۹ در زمینی به مساحت ۴۰۷۰ هکتار آغاز به کار کرد و در سال‌های ۱۳۴۷ و ۱۳۵۲ به بهره‌برداری رسید. این واحد صنعتی از سال ۱۳۷۷ با تغییر ساختار به عنوان شرکت پالایش نفت تهران فعالیت خود را ادامه داد. ایرانزاد درباره خوراک این پالایشگاه اظهار کرد: این مجتمع پالایشی از نفت خام اهواز و آسماری به عنوان خوراک استفاده می‌کند که پس از طی مسافت ۸۵۰ کیلومتری، نفت خام وارد پالایشگاه شده و در فرآیندهای مختلف تصفیه و تبدیل می‌شود که محصولات تولیدی شامل بنزین، نفت سفید ،نفت‌گاز ،نفت کوره، گاز مایع ،گاز بوتان، روغن خام، گوگرد، سوخت هواپیما و سایر فرآورده‌های نفتی است .

مدیرعامل پالایش نفت تهران افزود: این شرکت از سال ۱۳۹۱ با ورود به بازار بورس و اوراق بهادار و واگذاری به بخش خصوصی به عنوان یکی از مراکز پیشگام نفتی شناخته شد. در راستای ارتقای کیفیت فرآورده‌ها و کاهش آلودگی واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز را با ظرفیت تولید روزانه ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ به بهره‌برداری رساندیم. وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا گفت: یکی از طرح‌های مهم ما احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی است که با هدف تکمیل زنجیره ارزش محصولات و تبدیل شدن به پتروپالایشگاه انجام می‌شود همچنین در جهت رعایت الزامات زیست محیطی و مدیریت بهینه منابع طرح‌هایی مانند کیفی‌سازی بنزین احداث واحد حلال، نرمال انتقال و تصفیه پساب شهری جنوب تهران و استفاده از آن در پالایشگاه در دست اجراست. ایرانزاد افزود: با توجه به رصد بازار تا ۲۰ سال آینده برق جایگزین بنزین خواهد شد از این رو، این پالایشگاه به سمت پترو پالایش شدن حرکت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: پالایشگاه تهران از ابتدای امسال به صورت مستقیم با ظرفیت روزانه ۴۰ تانکر بارگیری ال پی جی را انجام می‌دهد و تولید و فروش ال پی جی در این مجتمع به تعادل رسیده است و مجوز فروش نفتای سنگین را نیز دریافت کردیم. وی همچنین به مسوولیت‌های اجتماعی شرکت اشاره و تصریح کرد: نداشتن ارتباط با جامعه بیرونی یکی از چالش‌های این شرکت بود که تلاش کردیم ارتباطمان را با منطقه اطراف پالایشگاه برقرار کنیم از این رو ما در حال ساخت یک مدرسه ۹ کلاسه در یکی از روستاهای اطراف هستیم که امیدواریم تا مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد. همچنین در راستای حمایت از کارآفرینی بانوان در این منطقه در حال ایجاد یک مرکز کارآفرینی هستیم و در حال پیگیری طرحی برای توانمندسازی روستاهای اطراف می‌باشیم.