شماره روزنامه ۶۰۳۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۵۰ دنیای اقتصاد

اخبار بنگاه های صنعتی و معدنی - روزنامه شماره ۵۹۵۰

  • تنوع ابزارهای تامین مالی صنعت پتروشیمی

    «پتروکم» از معدود نشست‌های تخصصی صنعت پتروشیمی بود که با در اختیار داشتن یک نمایشگاه قابل‌توجه نشست‌های تخصصی بسیار مهمی را در دل خود جای داد. اینکه صنعت پتروشیمی بتواند در سطوح مختلف اقدام به برگزاری رویدادهای متنوع کند باید مورد توجه قرار گیرد آن‌هم درشرایطی که با توجه به ارزآوری و اشتغال‌زایی می‌توان گفت صنعت پتروشیمی مهم‌ترین صنعت ایران است که نیاز به حمایت جدی از آن به وضوح حس می‌شود اما رکن تامین مالی را باید یکی از ارکان مهم توسعه این صنعت به شمار آورد. در این خصوص پنلی با عنوان چالش‌ها و فرصت‌های تامین مالی در حوزه‌های فناورانه و نوآورانه به منظور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان هلدینگ خلیج فارس در حاشیه رویداد ایران پتروکم برگزار شد.
  • افتتاح آزمایشگاه تجهیزات ضدانفجار «اپیل‌»

    آیین افتتاحیه اولین نهاد صدور گواهی و آزمایشگاه تجهیزات ضدانفجار در خاورمیانه با حضور مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد، سیدمحمد موسوی معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، پیام باقری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق، سیدمحمود هاشمی رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، اکبر شعبانی‌کیا مدیرکل دفتر پژوهش، فناوری و نوآوری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا)، سیدمحسن میرصدری مدیرعامل و حمیدرضا صالحی رئیس هیات‌مدیره شرکت اپیل و جمعی از فعالان صنعت برق و انرژی و همچنین اصحاب رسانه در محل این شرکت برگزار شد.
  • رونمایی از یک تکنولوژی خاص در پتروشیمی شهید تندگویان

    از دستگاه پایش سلامت وضعیت موتور مدل KAVOSH MCM۱ اولین دستگاه بومی با قابلیت مانیتورینگ آنلاین و تحلیل خودکار بر اساس اندازه‌‌‌گیری همزمان سیگنال‌‌‌های ولتاژ، جریان و ارتعاش با حضور مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌‌‌فارس، در غرفه پتروشیمی تندگویان رونمایی شد.
  • «ایده پردازان» مهاجرت می‌‌‌کنند

    فریبا رسولی/مدیر روابط عمومی جشنواره اینوماین
    اینجا ایران است با بیش از ۵۵ میلیارد تن ذخیره معدنی و ۲۷ تریلیون دلار منابع طبیعی و معدن. شاید همه ایرانیان نه ولی هر فردی که علاقه‌مند به زمین و منابع معدنی به‌ویژه کشورمان باشد، می‌داند ایران به دلیل داشتن معادن غنی از نظر ذخایر مواد معدنی در جهان از جایگاه بالایی برخوردار است. می‌‌‌داند که یکی از ۱۲ معدن مهم جهان مانند مس سرچشمه در ایران قرار دارد، ۸‌درصد ذخایر روی و ۳‌درصد ذخایر سرب جهان در ایران جای گرفته و کشور ما چهارمین تولیدکننده سنگ تزئینی در دنیاست. از سنگ‌‌‌آهن، طلا، فیروزه و … دیگر نگوییم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر