شماره روزنامه ۶۱۳۳
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۳ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۱۳۳

  • کاهش فرصت‏‏‌های شغلی در بازار کار ایران

    ارائه آمار و اطلاعات شفاف بازار کار و نیروی کار برای درک وضعیت و مسیر اقتصاد یک کشور بسیار ضروری است، چون بینشی در مورد دینامیک‌‌‌های متغیر بازارهای کار به سیاستگذاران، شرکت‌ها و افراد ارائه می‌کند تا بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند. اما به گزارش «جاب‌‌‌‌‌‌ویژن»، در ایران چنین اطلاعات جامعی به طور منظم ارائه نمی‌شود و این کمبود به‌‌‌ویژه در مواجهه با تغییرات سریع بازار کار احساس می‌شود. بر همین اساس، جاب‌‌‌ویژن در راستای مسوولیت اجتماعی خود، به صورت منظم گزارش‌‌‌های مربوط به وضعیت بازار کار را منتشر می‌کند. هدف از این اقدام، ارائه اطلاعات کاربردی به کارجویان و کارفرمایان است تا با شناخت بهتر از بازار کار بتوانند تصمیم‌‌‌های هوشمندانه‌‌‌تری برای مسیر شغلی و سیاستگذاری خود بگیرند.
  • رشد درآمد نفت سپاهان

    دنیای اقتصاد: بررسی آمار فروش داخلی و صادراتی شرکت نفت سپاهان در نیمه نخست امسال از افزایش ۲۲درصدی درآمدهای این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته حکایت دارد.
  • ۹ همت خدمات مالی به دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ها

    صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که مهم‌‌‌ترین رکن تامین مالی فناوری در کشور به‌‌‌شمار می‌‌‌آید، در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹ همت (هزار میلیارد تومان) تسهیلات و ضمانت‌‌‌نامه در اختیار شرکت‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان قرار داده است.
  • فرصت‌های نمایشگاه صنعت برق

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران به عنوان بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه‌، که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت برق برپا می‌شود امسال نیز با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده است . در همین راستا محمدرضا رضایی‌امیری مدیرعامل شرکت ایریک کابل افق از علاقه‌مندان دعوت کرد از این نمایشگاه پربار بازدید کنند. وی اعلام کرد: این شرکت با استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید محصولات خود متعهد به ارائه محصولات باکیفیت است. این فعال صنعت افزود: این شرکت در این نمایشگاه فرصت ویژه‌ای برای اعطای نمایندگی فراهم کرده و پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان و مراجعه‌کنندگان در خصوص حوزه صنعت برق است.
  • «سپ» در باشگاه جهانی شرکت‌های پرداخت

    سپ، با حفظ جایگاه نخست خود در ایران و منطقه خاورمیانه، گامی بلند در عرصه جهانی برداشت و در جمع ۱۱ شرکت برتر پرداخت جهان قرار گرفت. بر اساس آخرین گزارش نشریه نیلسون ریپورت، پرداخت الکترونیک سامان (سپ)، با پردازش ۹ میلیون و ۷۹۸‌هزار و یکصد تراکنش در سال ۲۰۲۳، در جایگاه یازدهم جهان قرار گرفت و رکورددار شرکت‌های ایرانی در جمع ۱۵۰ شرکت برگزیده ارائه‌‌‌کننده خدمات پرداخت دنیا شد.
  • ۱۳۰ میلیارد خسارت روزانه از بیمه ایران

    سرپرست بیمه ایران در حاشیه مراسم اهدای لوح برند محبوب به شرکت سهامی بیمه ایران، محبوبیت آن را ناشی از اصالت این شرکت و وفاداری کارکنان و نمایندگان آن دانست و گفت: بیمه ایران اخیرا توانسته از نهاد ناظر صنعت بیمه رتبه توانگری خود را در عالی ترین سطح دریافت کند و این در حالی است که روزانه بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال خسارت‌های جزء را در ۲۰۲ شعبه به مردم پرداخت کرده است.
  • شرط ریلی انتقال صنایع به جنوب

    سیدطه‏‏‌‏‏‌‏‏‌حسین مدنی/ رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند
    چندی است که موضوع انتقال صنایع بزرگ به جنوب کشور و تمرکززدایی و انتقال مراکز سیاسی و اقتصادی دوباره مطرح شده است. موضوع تمرکززدایی و انتقال مراکز سیاسی و اقتصادی به‌‌‌خصوص صنایع بزرگ به جنوب کشور از چهار دهه پیش مطرح شده، اما کسی آن را جدی نگرفته است.
  • هفته کاری پنج روزه، کارکنان آمازون را فراری داد!

    این روزها برای کارکنان آمازون روزهای خوبی نیست. حدود یک ماه پیش، اندی جسی، مدیرعامل شرکت در یادداشتی با عنوان «تقویت فرهنگ و تیم‌‌‌ها» پس از کلی مقدمه‌‌‌چینی درباره فرهنگ سازمانی در آمازون خطاب به کارکنان شرکت گفت: «برای بهبود نوآوری، مشارکت و ارتباط کافی میان کارکنان با یکدیگر و ارائه بهترین‌‌‌ها به مشتریانمان، تصمیم گرفتیم به روال قبل از کرونا برگردیم و مثل سابق، در محل کار حضور داشته باشیم.»
  • ابتدا یک جامعه هستیم، بعد یک شرکت (بخش پایانی)

    چشم‌‌‌انداز و ماموریت هر شرکت باید مانند یک ستاره قطبی، ثابت و راهنمای مسیر در شرایط سخت و آسان باشد. شرکت خدمات دیالیز داویتا یکی از الگوهای پایبندی به چشم‌‌‌انداز و ماموریت سازمانی است. داویتا در اوایل دهه ۱۹۹۰ با نام هلدینگ مراقبت‌‌‌های کلیوی توتال (Total Renal Care Holdings) در ایالات متحده تولد یافت. این شرکت، ظرف ۶ سال به دلیل سیاست تهاجمی و توسعه لجام‌‌‌گسیخته به آستانه ورشکستگی افتاده بود. مدیرعامل بلندپرواز آنها، ویکتور چلتیل به دنبال سلطه سریع بر بازار، چنان بر تعداد واحدهای عملیاتی افزود که دیگر امکان مدیریت آنها وجود نداشت. در این شرایط، چلتیل اخراج شد و عملیات نجات شرکت با مدیرعامل جدیدی به نام کنت تیری کلید خورد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر