شماره روزنامه ۶۱۳۶
|

  • ساخت‏‏‌وساز با فرمت «حقیقی» یا «حقوقی»؟

    دنیای اقتصاد: این روزها بازار مسکن ایران مسیر رکودی را می‌‌‌پیماید. در شرایطی که طی سال‌های گذشته تورم لجام‌گسیخته تا حد بسیار زیادی از قدرت خرید طبقه متوسط و حتی متوسط رو به بالا کاسته، سازندگان نیز به سبب قوانین دست‌و‌پاگیر و مشکلات عدیده اقتصادی ناشی از سخت شدن شرایط مالی در کنار ریسک‌‌‌های ریز و درشتی که تورم در بستر اقتصادی ایران ایجاد کرده، با تنگناهای بسیاری روبه‌رو شده‌‌‌اند. همین امر سبب شده تا بازار یادشده مانند قبل شاهد حضور خریداران و فروشندگان و تبدیل معاملات به شرایط رقابتی نباشد.
  • چشم اسفندیار سازندگان خوشنام

    احمد کاردان‏‏‌پور/عضو هیات موسس انجمن صنعت ساختمان
    مبحث زمان و زمان‌بندی در اجرای پروژه‌‌‌های ساختمانی مانند بسیاری از حوزه‌‌‌های کسب‌وکار امری است که باعث می‌شود یک سرمایه‌گذار تصمیم بگیرد نحوه فعالیت خود را در آینده چگونه و با چه کیفیتی ادامه دهد. اهمیت این مساله در آنجا نهفته است که در صورت طولانی شدن اجرای یک پروژه و افزایش زمانی که برای به ثمر رسیدن آن صرف می‌شود، زیان‌‌‌های هنگفتی به صاحبان کسب و کار تحمیل می‌شود. از این رو نیاز است با بررسی عوامل ناشی از تاخیر در به ثمر رسیدن قراردادهای تحویل، درکی جدی از فرآیند ساخت ساختمان و تاثیر متقابل ایفای تعهدات بر یکدیگر داشته باشیم.
  • تولید انبوه خودروهای آزمایشی‏‌ کرمان موتور

    دنیای اقتصاد: کرمان موتور دومین رویداد فرصت‌‌های نوآوری و فناوری خود را با چند محور اصلی برای نوآوری در صنعت خودرو و خودروهای هوشمند برگزار کرد.به گزارش «دنیای‌اقتصاد» دومین رویداد کیتونکس با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد شرکت کرمان موتور، ریاست و معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف، معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزیر صمت، اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، شرکای خارجی کرمان موتور به همراه مهمانانی از کشور روسیه و همچنین اصحاب رسانه با محوریت ناترازی انرژی، کاهش انتشار آلاینده‌‌ها، حمایت از طرح‌‌ها و ایده‌‌ها، مواد پیشرفته در خودرو، پیشرانه‌‌های نوین، خودرو‌‌های هوشمند و روش‌های پیشرفته خودرو‌‌های فرسوده در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
  • روند افزایشی سود «بنو»

    گزارش عملکرد ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ بیمه تجارت نو منتشر شد که این گزارش از ادامه روند افزایشی سود شرکت حکایت دارد. بر اساس این گزارش، سود هر سهم «بنو» به ۲۴۰ ریال رسیده که نشان از بهبود مستمر عملکرد مالی دارد.
  • گردهمایی بزرگان صنعت ابزارآلات

    اولین نمایشگاه بین‌المللی ابزارآلات صنعتی ایران از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی ‌‌‌نمایشگاه بین‌المللی تهران و با حضور شرکت‌های معتبر این صنعت برگزار می‌شود. مهم‌ترین و معتبرترین رویداد صنعت ابزارآلات ایران امسال برای اولین بار و همزمان با نمایشگاه صنعت، از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ آبان در سالن ۹- ۸ و ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران از ساعت ۸ تا ۱۵ به همت شرکت فرجاد تجارت و با همکاری اتحادیه ابزارفروشان تهران با حضور شرکت‌های مطرح این صنعت برگزار خواهد شد.
  • پیشتازی وام‌دهی بانک‌های خصوصی

    دنیای اقتصاد-فائزه پوزش: بانک مرکزی در پایان مهرماه آمار تسهیلات امهالی و تسهیلات پرداختی بانک‌ها در نیمه اول سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد. طبق این گزارش، بانک‌ها به تعداد زیادی تسهیلات پرداخت کرده و تسهیلات امهالی قابل‌توجهی داشتند. بانک مسکن که در ماه‏‏‌های اخیر آماری ارائه نداده بود، تنها سه تسهیلات امهالی در این مدت اعلام کرده که این موضوع با توجه به حجم بالای تسهیلات پرداختی‏‏‌اش، موجب تعجب کارشناسان شده است. در عین حال، بانک سرمایه با کفایت سرمایه منفی، در انتهای جدول آمار تسهیلات قرار دارد.
  • تصویب خسارت افت قیمت خودرو

    پرویز خسروشاهی، رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص پیشنهادهای نوین برای ارتقای کارآمدی صنعت بیمه و تصویب دستورالعمل جدید خسارت افت قیمت خودرو اظهار کرد: در دوره‌‌‌های مختلف در بیمه مرکزی اتاق‌‌‌های‌‌‌ فکری به‌صورت محدود یا گسترده برگزار می‌‌‌شد که به نظرم بسیار مفید بودند. اما مشکل آنجا بود که وقتی افراد حاضر ثابت بودند بحث‌‌‌ها تکراری و کلیشه‌‌‌ای می‎شد و وقتی هم تعداد آنان زیاد بود امکان باز شدن بحث‌‌‌ها و انتقال درست منظور حاضرین میسر نمی‌‌‌شد.
  • کاهش فرصت‏‏‌های شغلی در بازار کار ایران

    ارائه آمار و اطلاعات شفاف بازار کار و نیروی کار برای درک وضعیت و مسیر اقتصاد یک کشور بسیار ضروری است، چون بینشی در مورد دینامیک‌‌‌های متغیر بازارهای کار به سیاستگذاران، شرکت‌ها و افراد ارائه می‌کند تا بر اساس آن تصمیم‌گیری کنند. اما به گزارش «جاب‌‌‌‌‌‌ویژن»، در ایران چنین اطلاعات جامعی به طور منظم ارائه نمی‌شود و این کمبود به‌‌‌ویژه در مواجهه با تغییرات سریع بازار کار احساس می‌شود. بر همین اساس، جاب‌‌‌ویژن در راستای مسوولیت اجتماعی خود، به صورت منظم گزارش‌‌‌های مربوط به وضعیت بازار کار را منتشر می‌کند. هدف از این اقدام، ارائه اطلاعات کاربردی به کارجویان و کارفرمایان است تا با شناخت بهتر از بازار کار بتوانند تصمیم‌‌‌های هوشمندانه‌‌‌تری برای مسیر شغلی و سیاستگذاری خود بگیرند.
  • رشد درآمد نفت سپاهان

    دنیای اقتصاد: بررسی آمار فروش داخلی و صادراتی شرکت نفت سپاهان در نیمه نخست امسال از افزایش ۲۲درصدی درآمدهای این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته حکایت دارد.
  • ۹ همت خدمات مالی به دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ها

    صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که مهم‌‌‌ترین رکن تامین مالی فناوری در کشور به‌‌‌شمار می‌‌‌آید، در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹ همت (هزار میلیارد تومان) تسهیلات و ضمانت‌‌‌نامه در اختیار شرکت‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان قرار داده است.
  • فرصت‌های نمایشگاه صنعت برق

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران به عنوان بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه‌، که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت برق برپا می‌شود امسال نیز با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده است .
  • «سپ» در باشگاه جهانی شرکت‌های پرداخت

    سپ، با حفظ جایگاه نخست خود در ایران و منطقه خاورمیانه، گامی بلند در عرصه جهانی برداشت و در جمع ۱۱ شرکت برتر پرداخت جهان قرار گرفت. بر اساس آخرین گزارش نشریه نیلسون ریپورت، پرداخت الکترونیک سامان (سپ)، با پردازش ۹ میلیون و ۷۹۸‌هزار و یکصد تراکنش در سال ۲۰۲۳، در جایگاه یازدهم جهان قرار گرفت و رکورددار شرکت‌های ایرانی در جمع ۱۵۰ شرکت برگزیده ارائه‌‌‌کننده خدمات پرداخت دنیا شد.
  • پرداخت روزانه ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت توسط بیمه ایران

    سرپرست بیمه ایران در حاشیه مراسم اهدای لوح برند محبوب به شرکت سهامی بیمه ایران، محبوبیت آن را ناشی از اصالت این شرکت و وفاداری کارکنان و نمایندگان آن دانست و گفت: بیمه ایران اخیرا توانسته از نهاد ناظر صنعت بیمه رتبه توانگری خود را در عالی ترین سطح دریافت کند و این در حالی است که روزانه بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال خسارت‌های جزء را در ۲۰۲ شعبه به مردم پرداخت کرده است.
  • شرط ریلی انتقال صنایع به جنوب

    سیدطه‏‏‌‏‏‌‏‏‌حسین مدنی/ رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند
    چندی است که موضوع انتقال صنایع بزرگ به جنوب کشور و تمرکززدایی و انتقال مراکز سیاسی و اقتصادی دوباره مطرح شده است. موضوع تمرکززدایی و انتقال مراکز سیاسی و اقتصادی به‌‌‌خصوص صنایع بزرگ به جنوب کشور از چهار دهه پیش مطرح شده، اما کسی آن را جدی نگرفته است.
  • هفته کاری پنج روزه، کارکنان آمازون را فراری داد!

    این روزها برای کارکنان آمازون روزهای خوبی نیست. حدود یک ماه پیش، اندی جسی، مدیرعامل شرکت در یادداشتی با عنوان «تقویت فرهنگ و تیم‌‌‌ها» پس از کلی مقدمه‌‌‌چینی درباره فرهنگ سازمانی در آمازون خطاب به کارکنان شرکت گفت: «برای بهبود نوآوری، مشارکت و ارتباط کافی میان کارکنان با یکدیگر و ارائه بهترین‌‌‌ها به مشتریانمان، تصمیم گرفتیم به روال قبل از کرونا برگردیم و مثل سابق، در محل کار حضور داشته باشیم.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر