محمدرضا پیرحسینلو افزایش تولید و اشتغال‌زایی را از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌های مدیران در بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور خواند و گفت: در سال ۱۴۰۲ توانستیم ۱۵۳۳ نفر اشتغال‌زایی داشته باشیم که ۳۳ نفر بیشتر از شاخص تعهدی سالانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بود و امسال نیز برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ما افزوده شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، وی تعداد افراد شاغل در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را ۱۴‌هزار و ۷۹۶ نفر عنوان کرد و گفت: در ۷ ماه نخست امسال‌ هزار و ۱۶۱ فرصت شغلی جدید را پدید آوردیم که این تعداد ۶۱ نفر بیشتر از اشتغال‌زایی تکلیفی ما بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌‌‌فارس ادامه داد: موضوع استفاده حداکثری از ظرفیت‌‌‌های انسانی بومی را نیز بار دیگر مدنظر قرار دادیم و بر اساس آمار قریب به ۶۰‌درصد نیروهای جذب‌‌‌شده جدید بومی استان هرمزگان هستند.

وی در خصوص نحوه استخدام این نیروها نیز گفت: اکثر این نیروها از طریق سایت مدیریت کار و خدمات اشتغال مجموعه و در شرکت‌های مستقر به‌‌‌کارگیری شدند و در خصوص پراکندگی تحصیلی آنان نیز ۵۱‌درصد دارای مدرک تحصیلی فوق‌‌‌دیپلم به بالا و ۴۹‌درصد هم دیپلم یا زیر دیپلم هستند.

پیرحسینلو بیشترین اشتغال‌زایی صورت پذیرفته در شرکت‌های مستقر را به ترتیب متعلق به شرکت‌های فولاد کاوه، صبا فولاد، ستاره سیمین، آلومینیوم هرمزگان و فولاد هرمزگان دانست و گفت: در این مدت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز به‌‌‌عنوان شرکت مدیریتی و تامین‌‌‌کننده زیرساخت ۱۴۷ نیروی جدید را در قالب‌‌‌های مختلف به‌‌‌کار گرفته است.

وی در پایان ضمن بیان اینکه در ماه‌‌‌های اخیر، خوشبختانه شاهد سرعت گرفتن هر چه بیشتر فرآیند کار و تلاش در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌‌‌فارس بوده‌‌‌ایم، اضافه کرد: از تمام ظرفیت‌‌‌ها در راستای افزایش شاخص‌‌‌های تولید و اشتغال استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم به سهم خود در راستای استعلای نام بزرگ ایران گام برداریم.