شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۹ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۷۹

  • شوک شغلی تحصیل‌کرده‌ها

    دنیای اقتصاد: انتخاب رشته دانشگاهی، اولین و شاید مهم‌ترین گام در تعیین مسیر شغلی است. اما نظام آموزشی در ایران، دانش‌‌‌آموزان را وادار می‌کند در سنین پایین این انتخاب مهم را انجام دهند. اما موضوع اسفبارتر این است که سیستمی که فشار زیادی به دانش‌‌‌آموزان و خانواده آنها وارد می‌کند تا با تمرکز بر یادگیری نکاتی بعضا نامربوط، رتبه کنکور خود را بهبود دهند، هنگام گرفتن تصمیم مهم انتخاب رشته، آنها را رها می‌کند. دانش‌‌‌آموزان هم به ناچار یا با اتکا به تجربه و دانش محدود اطرافیانشان رشته انتخاب می‌کنند یا به مشاوران آموزشی پناه می‌‌‌برند که بر اساس رتبه پذیرفته‌‌‌شدگان سال قبل، انتخاب رشته می‌کنند. برآیند این راه‌حل‌‌‌های نسنجیده منجر به شرایطی شده که بیش از نیمی از فارغ‌‌‌التحصیلان دانشگاه‌‌‌ها از انتخاب خود ناراضی هستند؛ مخصوصا که تمرکز اصلی دانشگاه‌‌‌ها بر انتشار مقالات علمی است و هیچ انگیزه‌‌‌ای برای تربیت نیروی کار متناسب با نیازهای بازار کار کشور ندارند.
  • سه تفنگدار در شرکت

    آنچه به باور بیشتر مردم باعث موفقیت یک شرکت می‌شود، شناخت درست بازار، تدوین استراتژی‌‌‌های مناسب و جدیت در مسیر اهداف است. اما می‌توان مدیرانی یافت که به جای جدیت، بر شادی و تفریح تاکید می‌کنند.
  • استان پایلوت صادرات سنگی

    سومین نمایشگاه بین‌‌‌‌المللی سنگ مشهد «نمایشگاه سنگ آسیای میانه» از ۲۵ الی ۲۸ مردادماه سال‌‌‌‌جاری در محل نمایشگاه بین‌‌‌‌المللی مشهد برگزار می‌‌‌‌شود. مدیر بین‌‌‌‌الملل انجمن سنگ ایران اظهار کرد: سومین نمایشگاه بین‌‌‌‌المللی سنگ مشهد با حضور ۶۰ شرکت از ۱۲ استان در فضایی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع برگزار خواهد شد.
  • حساب وکالتی خودرو در بانک سینا

    بانک سینا امکان وکالتی‌‌‌کردن حساب مشتریان خود را جهت ثبت‌‌‌نام خودروهای ایران‌‌‌خودرو فراهم کرد. به گزارش روابط‌‌‌عمومی بانک سینا، شرکت ایران‌‌‌خودرو در نظر دارد بخشی از محصولات خود را با استفاده از راهکار حساب‌‌‌های وکالتی عرضه کند.
  • آی بی‌کراد ۲۵‌هزار میلیارد ریالی شد

    در آخرین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، تامین سرمایه تمدن طی مراسمی با حضور امیر مرادی مدیرعامل شرکت، رضا یاریفرد عضو هیات‌مدیره بانک شهر و جمعی از مدیران بانک توسعه صادرات ایران دستیابی به رقم ۲۵هزار میلیارد ریال تامین مالی جمعی از طریق پلتفرم آی‌‌‌بی‌‌‌کراد (iBCrowd) را جشن گرفت.
  • طرح جدید در بیمه ایران

    مدیرکل بیمه‌‌‌های مسوولیت و حمل و نقل بیمه ایران از طرح جدید بیمه مسوولیت حرفه‌‌‌ای این شرکت خبر داد. مجید رحمتی با اشاره به طرح جدید وقفه در فعالیت مهندسان گفت: در راستای ماموریت و اهداف شرکت بیمه ایران و همچنین ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد نوآوری و گسترش محصولات بیمه‌‌‌ای به منظور جوابگویی به نیاز و خواست مردم، طرح‌‌‌های جدیدی ارائه می‌‌‌شود.
  • ذی‌نفعان طرح‌‌‌های توسعه

    مهدی استادی جعفری پژوهشگر توسعه، نایب رئیس شورای مدیران و متخصصان جوان جامعه مهندسان مشاور ایران
    آنگاه که در مباحث توسعه، چالش‌‌‌هایی از قبیل تعارض منافع در بخش‌‌‌های تصمیم‌‌‌گیر و سرمایه‌‌‌گذار از یکسو و عدم‌مشارکت و بروز ناملایمات اجتماعی در جوامع محلی از سوی دیگر در مقاومت نسبت به مکان‌یابی و اولویت‌‌‌دهی طرح‌‌‌های عمرانی مطرح می‌شود، به راحتی مساله ضعف در شناسایی و تحلیل ذی‌نفعان و عدم‌تشخیص قدرت و علاقه آنان در پیشبرد یا در مواردی تغییر مسیر اینگونه طرح‌‌‌ها قابل ردیابی است.
  • ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو با حساب وکالتی «ملل»

    امکان خرید محصولات ایران‌خودرو با وکالتی کردن حساب در موسسه اعتباری ملل مهیا شد. به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، این موسسه همزمان با آغاز فروش محصولات ایران‌خودرو امکان وکالتی کردن حساب مشتریان را به صورت حضوری و غیرحضوری فراهم کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر