شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۸ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۷۸

  • ابزارهای نوین در اقتصاد دیجیتال

    در دومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی دو نشست تخصصی حول محور اهمیت کیف‌پول الکترونیکی در اقتصاد دیجیتال و نقش تلکام در صنعت بورس، بانک و بیمه برگزار شد. در این نشست به میزبانی «همراه اول» افراد متخصص این حوزه در گفت‌وگویی به شرح کامل این موضوعات پرداختند. گفتنی است که میزگرد مختص به اهمیت اقتصاد دیجیتال با حضور داود علیزاده، مدیر کیف‌پول فراگیر «اوانو» آغاز شد و در ادامه از صاحب‌نظران این حوزه اهمیت کیف‌پول الکترونیکی را جویا شد.
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه‏‏‌های نوآوری

    رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پنجاه و دومین رویداد دوشنبه‌‌‌های استارت‌آپی در حوزه «زیست‌‌‌فناوری»، این حوزه را یکی از اولویت‌‌‌‌‌‌های مورد حمایت ویژه صندوق عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، پنجاه و دومین رویداد دوشنبه‌‌‌های استارت‌آپی در حوزه «زیست‌‌‌فناوری» روز دوشنبه ۲۲ مرداد به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و با همکاری بنیاد ملی نخبگان استان البرز، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز و شتاب‌‌‌دهنده دانش‌‌‌بنیان سیوان (C۱)، در محورهای کیت‌‌‌های تشخیصی، سلول‌‌‌های بنیادی، تجهیزات آزمایشگاهی، داروهای نوترکیب، نانوزیست‌‌‌فناوری، مهندسی بازساختی در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز (هاب حوزه زیست‌‌‌فناوری) برگزار شد.
  • رشد ۷ پله‏‏‌ای در ضریب نفوذ بیمه

    افزایش ضریب نفوذ بیمه، رشد حق بیمه تولیدی، حرکت به سمت کیفی‌‌‌سازی محصولات بیمه‌‌‌ای و فعالیت‌‌‌های صنعت بیمه، افزایش تعداد محصولات بیمه‌‌‌ای و... از جمله مواردی بود که رئیس کل بیمه مرکزی روز گذشته طی یک نشست خبری در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد. علی استاد‌‌‌‌هاشمی در این نشست به جایگاه صنعت بیمه کشور در سطح جهانی و منطقه‌‌‌ای اشاره کرد و توقف کاهش ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته را یکی از اتفاقات مهم این حوزه دانست و گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور در حالی سال ۹۹ به عدد ۲.۱۲ رسیده بود که این عدد در سال ۱۴۰۰ حدود ۱.۸۲‌درصد و سال ۱۴۰۱ به ۱.۸۳‌درصد رسید.
  • ریسک‌ تازه در مسیر پیشرفت صنعت مالی

    شرکت‌های پرداخت‌‌یار، مصوبه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های پرداخت یار را مغایر با قانون بهبود محیط کسب و کار و مانعی برای بروز خلاقیت قلمداد کردند. انجمن پرداخت به نمایندگی از تمامی شرکت‌های پرداخت‌‌یار، اعتراض خود را نسبت به شیوه‌‌نامه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های پرداخت یار که در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ توسط بانک مرکزی تصویب و توسط شرکت شاپرک ابلاغ شده است، اعلام می‌کند.
  • امکان‌ سنجی افزایش سرمایه در صندوق بازنشستگی کشوری

    دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، درباره برنامه افزایش سرمایه در این مجموعه گفت: فعلا در شرایط حاضر این موضوع قابل انجام نیست. علیرضا زمان‌‌‌پور، افزود: رسالت صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت حقوق بازنشستگان است. در نتیجه مدیریت نقدینگی یکی از موارد بسیار مهمی است که حتما باید در تمامی تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود. به علت اینکه رعایت این رسالت اولویت دارد بعد از برنامه‌ریزی پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان در صورت فراهم بودن شرایط نسبت به افزایش سرمایه اقدام خواهیم کرد. وی درباره برنامه بهبود وضعیت پرتفو در این مجموعه گفت: موضوع اصلاح پرتفو برای بازدهی بیشتر مجموعه با موانعی مواجه است و تلاش داریم تا سهام کم بازده و بعضا بدون بازده را از پرتفوی مجموعه خارج و سهام با سود بالا را جایگزین آنها کنیم. برای این منظور باید مجوزهای لازم را از سهامدار عمده اخذ کنیم. در بررسی اولیه که صورت گرفته باید به میزان حدود ۸ تا ۹ همت اصلاح ساختار در پرتفوی مجموعه انجام دهیم که در سال‌جاری پیگیر این موضوع هستیم.
  • توسعه خدمات تامین سرمایه تمدن

    در جریان روز سوم نمایشگاه بین‌‌‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) امیر مرادی مدیرعامل تامین سرمایه تمدن از خدمت جدید iBshop با نام سامانه (iBlife) و سامانه جدید مدیریت ریسک صندوق‌های سرمایه‌‌‌گذاری رونمایی کرد.
  • ۱۰ اقتصاد برتر جهان در ۲۰۲۴

    اسدالله غلام‏‏‌پور
    گفته می‌شود که سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان مربوط به کشور گویان است که تا حدودی به دلیل رونق بخش نفت خود، رشد سریع تولید ناخالص داخلی را تجربه می‌کند. این کشور در سال ۲۰۲۴، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ۳۳.۹درصد را ثبت کرد. کدام کشور بیشترین بدهی را دارد؟ ایالات متحده با ۳۴.۸ تریلیون دلار تا ۱ ژوئیه ۲۰۲۴ بالاترین بدهی ملی را در بین سایر کشورها دارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر