شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۲ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۷۲

  • عواقب اجاره حساب بانکی

    دنیای اقتصاد-فائزه پوزش: در بیانی ساده حساب اجاره‌‌ای را باید سوء‌‌استفاده از حساب‌‌های بانکی افراد، با رضایت یا بدون رضایت آنها دانست. حساب اجاره‌‌ای یکی از روش‌های پولشویی و پاکسازی رد‌‌پای منابع مالی حاصل از فعالیت‌‌های مجرمانه و غیرقانونی در کانال حساب‌‌های بانکی است.
  • غفلتی که تمام صنایع را درگیر کرد

    دنیای اقتصاد -سید سجاد موسوی: صنعت برق بی‌شک مادر تمام صنایع است؛ چرا که اصولا هر جا تولید باشد، پیش‌نیاز آن برق است. با وجود این غفلت از این مساله با این پیش فرض که ما دارای بزرگ‌ترین ذخایر نفت و گاز دنیا هستیم و هیچ وقت برای نیروگاه‌های فسیلی دچار چالش نمی‌شویم، باعث شد تا از آغاز برنامه ششم توسعه شاهد بی‌برنامگی در این عرصه باشیم و دولت برخلاف دهه‌های پیش‌تر به این عرصه ورود نکند و از طرفی بخش‌خصوصی که تا پیش از برنامه ششم با دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی اقدام به احداث نیروگاه کرده بود و ۶۷‌درصد ظرفیت برق کشور را در اختیار داشت، با قیمت‌های دستوری دولت‌ها به عنوان خریدار، فروشنده، واسطه و به طور کلی همه کاره صنعت برق، سرمایه‌گذاری در این صنعت را متوقف کرد؛ چرا که ناترازی اقتصادی نیروگاه‌ها مشهود بود.
  • کارنامه تولید محصول سنگان

    رشد و توسعه صنعت فولاد در کشور موضوعی است که همواره بر اهمیت آن تاکید شده است. با این حال، تحقق چشم‌‌‌اندازهای ترسیم‌‌‌شده برای این صنعت، مستلزم رشد و توسعه متوازن حلقه‌‌‌های زنجیره فولاد و تامین پایدار مواد اولیه این صنعت است؛ موضوعی که طبیعتا در حلقه‌‌‌های بالادستی زنجیره فولاد رقم می‌‌‌خورد.
  • هیات‌مدیره جدید بانک پارسیان

    مجمع عمومی عادی به طور فوق‏‏‌العاده بانک پارسیان (نوبت دوم) با حضور ۸۵‌درصدی سهامداران روز یکشنبه ۱۴‌مرداد در محل سالن همایش‏‏‌های بانک پارسیان برگزار و اعضای جدید هیات‌مدیره معرفی شدند.
  • مسیر توسعه کارآفرینی

    کمال سخدری /دانشیار و معاون علمی‏‏‌دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
    همزمانی تقریبی شروع دولت جدید با روز کارآفرینی، انگیزه اصلی نگارنده در جلب توجه دولتمردان و سیاستگذاران به چگونگی استفاده از راهبرد توسعه کارآفرینی برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و بهزیستی بیش از پیش جامعه و شهروندان است. توجه به کارآفرینی و برنامه‌‌‌ریزی توسعه آن بیش از دو دهه است در کشور در قالب سیاست‌‌‌ها و برنامه‌‌‌های ملی و منطقه‌‌‌ای توسعه صنعتی، اقتصادی و اشتغال‌زایی و در دهه اخیر حمایت از استارت‌آپ‌‌‌ها و شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان مورد توجه واقع شده است. با وجود تلاش‌‌‌ها و برخی دستاوردهای ارزشمند، بررسی شاخص‌‌‌های مختلف جهانی از قبیل دیده‌بان جهانی کارآفرینی، شاخص جهانی نوآوری، شاخص سیستم‌‌‌های کارآفرینی، شاخص اقتصاد پلتفرمی ‌‌‌دیجیتال و... نشان می‌‌‌دهد که با وضعیت مطلوب فاصله داریم. بر اساس الگوها و تجربیات جهانی، سیاستگذاری مناسب توسعه کارآفرینی نیازمند توجه به سه حلقه و لایه کلیدی است که در ذیل ابعاد و حوزه‌‌‌های نیازمند توجه هر یک تبیین و تشریح می‌شود.
  • مسیر نو، بیمه تجارت نو

    مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد از‌ گذر این شرکت از بحران‌های متعدد و برنامه‌‌‌های آینده خود سخن گفت و با اشاره به تجربه و تخصص تیم مدیریتی جدید، به تلاش‌‌‌های انجام‌شده برای بازگرداندن شرکت به مسیر رشد و توسعه پرداخت.
  • راهکار برون رفت از ناترازی

    دنیای‌اقتصاد: همایش ملی اقدامات عملیاتی در اصلاح ساختار ترازنامه بانکی روز گذشته با حضور برخی از صاحب‌نظران این حوزه با نظارت اندیشکده اقتصاد ایران دانشگاه امام صادق برگزار شد. در این گردهمایی مصطفی سرگلزایی، هیات مدیره بانک رفاه و هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی سخنان خود را به نیابت از اسماعیل لله‌‌‌‌گانی مدیرعامل بانک رفاه با عنوان راهکارهایی جهت خروج بانک‌ها از ناترازی آغاز کرد. او در گام نخست تاکید کرد که در شبکه بانکی و بحث اصلاح سیستم بانکی سه ناترازی وجود دارد که شامل ناترازی دارایی‌‌‌‌ها و بدهی‌‌‌‌ها، ناترازی جریان درآمد- هزینه و تجمیع این دو ناترازی است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر