شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۳ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۷۳

  • بمب «ساعتی» در کسب‌‌وکارهای یونان

    دولت یونان با افزایش روزهای کاری هفته از ۵روز به ۶روز، «حمایت وارونه» از کسب‌وکارها را در دستورکار قرار داده است. هدف، جبران «کاهش جمعیت و کمبود نیروی کار ماهر» است؛ اما ناظران می‌گویند، با مرگ تدریجی «ویکند ۲روزه» در یونان، مهاجرت نخبه‌ها تشدید می‌شود.
  • ۲ ابر چالش فولادسازان

    دنیای‌اقتصاد: فولادسازان سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌‌اند و همواره طی سال‌های اخیر با چند چالش اصلی روبه‌رو بودند؛ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آنها در زمینه ارز و بازگشت ارز بود. مساله دوم نیز نبود انرژی کافی، ارزان و قابل دسترس و همچنین مواد اولیه با کیفیت با قیمت متناسب است . در این راستا مدیرعامل شرکت سبلان فولاد معتقد است متاسفانه سال‌های متوالی است که نوسان سینوسی بازار گریبان این صنعت را گرفته و البته طی این سال‌ها نتوانستیم بستر و راه‌حل مناسبی برای این موضوع پیدا کنیم. به گفته محمدحسین میرزازاده بقای هر بنگاه اقتصادی در گرو افزایش بهره‌‌‌‌وری است و رشد بهره‌‌وری بدون زیرساخت‌های آن امکان‌پذیر نیست . در ادامه گفت‌وگوی «دنیای‌اقتصاد» با محمدحسین میرزازاده، مدیرعامل شرکت سبلان فولاد را از نظر می‌‌گذرانیم.
  • پشت صحنه «کارمانی»

    در جریان بازدید جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در روز پنج‌‌‌‌شنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ از لوکیشن ضبط رئالیتی‌‌‌‌شوی «کارمانی»، دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس هیات‌‌‌‌عامل این صندوق، به‌‌‌‌همراه دیگر مدیران ارشد، از نزدیک با روند تولید و داوری این برنامه بازدید کردند.
  • ودیعه مسکن «ملل» پرداخت شد

    موسسه اعتباری ملل، در چهار ماه نخست سال‌جاری، بیش از۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کرد. به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، این موسسه در راستای حمایت از مستاجران، در چهار ماه نخست سال‌جاری، مبلغ ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت کرد.
  • دوگانه انرژی در برنامه هفتم

    دکتر مهدی شریف‌زاده / پژوهشگر حوزه انرژی
    در یادداشت پیشین، سیر تحول سیاست‌‌‌های انرژی ایران در برنامه‌‌‌های اول تا ششم توسعه را بررسی کردیم. دیدیم که چگونه از تمرکز صرف بر نفت و گاز، به تدریج به سمت متنوع‎سازی سبد انرژی، توجه به محیط‌‌‌زیست و بهینه‌‌‌سازی مصرف حرکت کردیم. اما به‌رغم پیشرفت‌‌‌هایی که حاصل شد، بسیاری از اهداف محقق نشدند.
  • قیمت سهم تنوین برابر با ۵ سال سود تقسیمی

    شاخص P به D «تنوین» نشان‏‏‌ می‏‏‌دهد که قیمت کنونی این سهم برابر با ۵ سال سود تقسیمی سالانه یک سهم شرکت است. به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه نوین، بر اساس سودآوری کنونی و سیاست تقسیم سود سال‏‏‌های اخیر، فقط سودهای تقسیم شده در این شرکت (نه کل سود ساخته شده) طی تنها ۵ سال به اندازه قیمت فعلی سهم است و از این منظر جزو ۲۰ شرکت برتر بورس تهران محسوب می‌شود. گفتنی است که نسبت قیمت به سود «تنوین» نیز در حال حاضر ۳.۶۱ است که در بین شرکت‌های تامین سرمایه بازار بورس دررتبه ۱ قرار گرفته است که با توجه به تکرارپذیر بودن سودآوری شرکت، جزو نسبت‏‏‌های کمینه و ارزنده بازار تلقی می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر