صدور حکم اعدام برای 3 داعشی صادر شد

دادگاه جنایی مرکزی عراق روز پنجشنبه از صدور احکام اعدام برای سه جنایتکار وابسته به گروه تروریستی داعش خبر داد.

مرکز رسانه‌ای شورای عالی قضایی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دادگاه کیفری مرکزی عراق احکام اعدام این سه مجرم را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان صادرکرده است.

این بیانیه می افزاید که این سه عضو گروه تروریستی داعش در عملیات علیه نیروهای امنیتی در استان‌های الانبار و صلاح‌الدین نیز شرکت داشته اند.

براساس بیانیه مرکز رسانه ای شورای عالی قضایی عراق، این احکام بر اساس مفاد قانون شماره ۱۳ مبارزه با تروریسم مصوب سال ۲۰۰۵ صادر شده است.

خبرگزاری رسمی عراق(واع) امروز (پنجشنبه) همچنین به نقل از فرماندهی عملیات مشترک عراق از حمله جنگنده‌های عراقی به مقر تروریست‌ها در استان کرکوک و هلاکت ۶ نفر از سرکردگان داعش در استان کرکوک خبر داد.

بر اساس این گزارش، یگان‌های دستگاه اطلاعات ملی عراق با پیگیری‌های دقیق اطلاعاتی در مدت بیش از دو ماه با کمک جنگنده‌های F۱۶ در سه حمله جداگانه مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دادند و اعضای یک گروه ۶ نفره از جمله یکی از سرکردگان داعش به نام «عمر صلاح نعمه» ملقب به (ابوخطاب) و همچنین یک تروریست دیگر ملقب به البوحمدان در استان کرکوک و همچنین عثمان ابوعبد و عزالدین هشام را به هلاکت رساندند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.