شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۰۲ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۱۰۲

  • راهکار کارشناسی نجات بانک‏‏‌ها

    دنیای اقتصاد: در دومین روز از سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی، نشست تخصصی با موضوع اصلاح، بازسازی و انحلال موسسات اعتباری برگزار شد. این میزگرد، با حضور جمعی از صاحب‌‌‌نظران و کارشناسان حوزه بانکی و مالی و با هدف بررسی جامع چالش‌‌‌های سیستم بانکی و ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت موسسات اعتباری تشکیل شد. این میزگرد، به بررسی ضرورت اصلاحات، مراحل بازسازی و انحلال، تجربیات جهانی و چالش‌‌‌ها و راهکارهای پیش‌‌‌رو اختصاص داشت.
  • نگاهی جامع به ماهیت بانک مرکزی بر اساس قانون جدید

    میثم حقیقی/ کارشناس حوزه بانکی
    با تصویب و اجرایی شدن قانون جدید بانک مرکزی، این نهاد به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام مالی کشور، با ویژگی‌‌‌‌ها و الزامات جدیدی تعریف شده است. در این متن، به تفصیل به بررسی جوانب مختلف این قانون و تاثیرات آن بر استقلال و عملکرد بانک مرکزی خواهیم پرداخت.
  • رونمایی از آلبوم «ش‏‏‌ م‏‏‌ س» شجریان

    آلبوم «ش م س» به آهنگسازی کیخسرو پورناظری و خوانندگی همایون شجریان که با حمایت بانک صادرات همراه شده است، طی مراسمی با حضور محمدجواد ظریف و زهرا بهروز‌آذر به عنوان معاونان رئیس‌‌‌جمهور و جمعی از چهره‌‌‌های سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی در تالار وحدت تهران، رونمایی شد.
  • رفع ناترازی گاز در اولویت‌‌های پتروپارس

    سرپرست گروه پتروپارس، کمک به رفع ناترازی گاز در زمستان ۱۴۰۳ را یکی از مهم‌ترین رویکردهای این گروه عنوان کرد.به گزارش روابط‌‌عمومی و امور بین‌الملل گروه پتروپارس، دکتر حمیدرضا ثقفی پس از حضور و بازدید از پروژه‌‌های خشکی پتروپارس در واحد فرآورش مرکزی میدان نفتی آزادگان‌‌جنوبی (CTEP) و فاز اول طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی (GC)، این بار به همراه حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روی سکوی فاز یک پارس‌‌جنوبی و موقعیت SDP۱ حضور یافت تا موضوع رفع ناترازی گاز پروژه‌های دریایی این گروه را ارزیابی کند.
  • پتروشیمی سبز و پایداری صنعتی

    پریسا حاجی محمدی
    همان‌طور که جهان به سمت آینده‌ای پایدارتر و سبزتر حرکت می‌کند، نقش پتروشیمی‌ها به‌ طور فزاینده‌ای نمایانگر می‌شود. پتروشیمی‌ها که از نفت و گاز طبیعی به دست می‌آیند برای تولید طیف وسیعی از محصولات از جمله پلاستیک، لاستیک و سایر مواد شیمیایی استفاده می‌شوند. حال این سوال مهم مطرح است که به راستی پتروشیمی‌ها چه نقشی در آینده سبز خواهند داشت؟ صنعت پتروشیمی در رنگ‌ها، اتومبیل، تولید کاغذ، بسته‌بندی، ساخت لوله، لوازم الکتریکی، کالاهای خانگی، تجهیزات پزشکی، مواد پاک‌کننده، مصالح ساختمانی، پوشاک و منسوجات، مواد اولیه داروها، حتی آنتی بیوتیک‌ها، ساخت بسیاری از قطعات در محصولات کشاورزی و صنایع خدماتی، ساخت قطعات داخلی موشک‌های هدایت کننده، فضانوردها و ماهواره‌ها و تامین سوخت آنها نقش ارزنده‌ای دارد.
  • اکسید آماده پرواز

    در سال ۲۰۲۳، شرکت چری اولین «همایش بین‌‌‌المللی کاربران» خود را با شعار «سفر جدید ، زندگی جدید» برگزار کرد. بیش از ۶۰۰ نفر از نمایندگان کاربران و همچنین فرستاده رسانه‌‌‌ها از سراسر جهان گردهم آمدند تا بوم‌‌‌شناسی غنی، متنوع و دلپذیر خودروهای چری را از نزدیک ببینند. آنها همچنین در مراسم رونمایی محصول جدید این برند نیز شرکت کرده و به تماشای دستاوردهای نوآورانه‌‌‌ این برند نشستند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر