شماره روزنامه ۵۹۹۲
|

  • راهنمای سرمایه‏ گذاران در اکسپو ۲۰۲۴

    دنیای اقتصاد: ایران اکسپو در ششمین دوره خود با طرحی جدید به استقبال سرمایه‌گذاران خارجی رفته است. پژوهش‌های صنعتی با تمرکز بر ۷ صنعت بزرگ کشور از سوی شرکت مشاوره مدیریت ایلیا برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی منتشر شده است.
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟

    دنیای اقتصاد: گزارش‌های مردمی واصله به «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد که طی هفته گذشته برخی از مشتریان بانک رسالت پیامک‌هایی مبنی بر کسر مبلغ زیادی (به نسبت دیگر بانک‌ها) جهت کارمزد خدمات پیامکی بانک دریافت کرده‌اند. این مشتریان عقیده دارند که این مبلغ کسر شده از حساب آنها خارج از عرف بوده و هزینه پیامکی آنها باید کمتر از این مبالغ باشد. حال سوال اینجاست که آیا بانک رسالت مجاز به دریافت این مبلغ است یا خیر؟
  • گام جدید مدیران‌خودرو

    شهرداری تهران برای تحقق اهداف بلندمدت خود جهت ورود تاکسی‌‌‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، قراردادی ارزشمند با شرکت مدیران خودرو منعقد کرد.
  • شروع پرقدرت فولاد غدیر نی‌‌‌ریز در ۱۴۰۳

    مجتمع فولاد غدیر نی‌‌‌ریز با میانگین تولید روزانه ۲۶۸۰ تن آهن اسفنجی، اولین ماه از سال ۱۴۰۳ را پرقدرت آغاز کرد.
  • پیام تولید از فولاد سنگان

    فولاد سنگان در حالی فروردین امسال را با رکورد جدید در تولید آغاز کرده است که طبق آخرین آمار، این شرکت علاوه بر آن توانسته است، میزان تولید کنسانتره خود را به بیش از ۹ میلیون تن برساند. شرکت فولاد سنگان، سال ۱۴۰۳ را با ثبت رکورد در تولید روزانه کنسانتره آغاز کرده است.
  • پیش‌نیاز اصلاحات اقتصادی

    داود چراغی / استادیار موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی
    ازجمله مشکلات اساسی نظام اقتصادی ایران عدم ‌شکل‌دهی فضای رقابتی در اکثر بازارها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در مناطق مختلف کشور است. این مساله منافع عموم مردم به عنوان مصرف‌کنندگان و منافع فعالان و متقاضیان فعالیت در حلقه‌‌‌های مختلف زنجیره تامین و عرضه محصولات را برای افزایش درآمد و تولید ناخالص داخلی و به تبع آن اشتغال نیروی کار کشور با مشکلات اساسی روبه‌رو کرده و باید اقدامات لازم برای سوق‌دهی بازارها به سمت فضای رقابتی توسط دولت اتخاذ شود. شایان توجه است، دولت‌‌‌ها براساس ابزارهای اقتصادی، با تهیه، تدوین، تصویب و ابلاغ برنامه‌‌‌های توسعه اقتصادی مختلف کوتاه‌‌‌مدت، میان‌‌‌مدت و بلندمدت، زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور را فراهم می‌‌‌کنند. چراکه دولت‌ها با سیاستگذاری، برنامه‌‌‌ریزی و اجرای آنها می‌توانند موجب گسترش بخشی از اقتصاد یا مانع از رشد بخش دیگر شوند. به‌‌‌گونه‌‌‌ای که وضعیت فعلی بخش‌‌‌های مختلف کشور ناشی از اقدامات دولت در قالب عملکرد برنامه‌‌‌ریزی و سیاستگذاری در دوره‌‌‌های گذشته است.
  • صورت وضعیت پتروشیمی‌ها

    شرکت مشاوره مدیریت ایلیا، مجموعه گزارش‌‌‌های جدیدی تحت عنوان «صنعت‌‌‌سنج» منتشر می‌‌‌کند. اولین سری این گزارش‌‌‌ها برای نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ آماده شده است. در این سری، هفت صنعت کلیدی ایران بررسی شده‌‌‌ و بخش عمده‌‌‌ای از داده‌‌‌های رسمی و معتبر این صنایع جمع‌آوری و تحلیل شده‌‌‌اند، علاوه بر تحلیل‌‌‌های مخصوص هر صنعت، بستر کلان اقتصادی کشور نیز تحلیل شده است تا این گزارش‌ها منبعی جامع و منحصر به‌‌‌فرد برای تصمیم‌گیری آگاهانه کسب و کارها و سرمایه‌گذاران باشند.
  • گفتمان‌سازی صادراتی در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴

    رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) می‌توان برای حوزه صادرات گفتمان‌‌‌سازی کرد گفت: البته به موازات آن، باید زیرساخت‌های داخلی برای تقویت صادرات را نیز فراهم کرد.
  • ضرورت توسعه بانکداری مجازی

    اسداله الوندی‌زاده/دکتری اقتصاد
    این روزها در پی مصاحبه سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر افزایش روزهای تعطیلی و کاهش ساعات کاری دستگاه‌‌‌های اجرایی واکنش‌‌‌های مختلفی ارائه شده است. بحث تعطیل شدن شنبه یا پنج شنبه موضوع مهم دیگری است که از حوصله این نوشته خارج است. نکته‌‌‌ای که باید اینجا در نظر گرفت مستثنی کردن دستگاه‌‌‌های خدمت‌‌‌رسان از تعطیلی دو روزه و عدم‌کاهش ساعت اداری آنان است. با عنایت به اینکه نوع و کیفیت خدمات دستگاه‌‌‌های خدمات‌‌‌رسان با همدیگر فرق دارد، ضروری است متولیان کاهش ساعات اداری نوعی افتراق بین دستگاه‌‌‌های مذکور قائل شده و خدمات بانک‌‌‌ها را متفاوت‌‌‌تر ببینند.
  • نگاهی به نماد «وملل» در سال ۱۴۰۲

    ایلنا: موسسه اعتباری ملل در سال ۱۴۰۲ یکی از درخشان‌‌‌ترین عملکردها را در میان بانک‌‌‌های کشور ثبت کرده است که این عملکرد خود را در نماد بورسی «وملل» هم نشان داده است.
  • تسهیلات بر اساس کنترل تراز‌نامه بانک‌‌‌ها تخصیص می‌‌‌یابد

    بازار: حمیدرضا فتحی‌بیرانوند قائم مقام بانک رفاه کارگران درباره گلایه تولید‌کنندگان از دشواری دریافت تسهیلات از بانک‌‌‌ها گفت: تزریق بی‌رویه نقدینگی تورم‌زا بوده و تسهیلات براساس ترازنامه بانک تخصیص می‌یابد.
  • بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در دیوان محاسبات

    بازار: در ادامه سلسله جلسات بررسی عملکرد شرکت‌‌‌های دولتی در دیوان محاسبات، عملکرد بانک توسعه تعاون با حضور مدیران این بانک در دیوان محاسبات بررسی شد.
  • انتصابات در بانک ایران زمین

    ایلنا: به منظور چابک‌سازی و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، انتصابات مدیران و معاونان استانی بانک ایران زمین، انجام شد. طی احکامی از سوی مدیریت ارشد بانک ایران‌زمین، رضا پیشاهنگ به عنوان مدیر منطقه استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، محمدرسول خوشنام به سمت مدیر منطقه غرب تهران و البرز، بهزاد ترویجی به عنوان سرپرست مدیریت منطقه استان‌های گیلان، قزوین و زنجان و مجتبی قناعتیان به سمت سرپرست مدیریت منطقه شرق تهران این بانک منصوب شدند. همچنین فرشاد جعفرنژاد به عنوان معاون مالی اداری مدیریت منطقه استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل، کوروش کیانی‌گیلان به سمت معاون مدیریت منطقه استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان و قاسم محمد زمان به عنوان معاون مالی اداری مدیریت منطقه استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری بانک ایران زمین منصوب شدند. گفتنی است ایجاد انگیزه و افزایش مسوولیت‌پذیری در بین همکاران و سرمایه انسانی جوان در این بانک و ارائه سرویس‌های مطلوب به مشتریان از اهداف این انتصابات بوده است.
  • توضیح بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

    بازار: بانک شهر در توضیحاتی درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: این بانک در نظر دارد از اولویت رد دیون دولتی برای تهاتر بدهی و مطالبات از شهرداری‌‌‌ها به عنوان سهامدار باشگاه استفاده کند. با برگزاری جلسه کارگروه تأیید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی‌‌‌سازی برای بررسی صلاحیت خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان خصوصی‌‌‌سازی رسما صلاحیت فنی و مهندسی خریداران این دو باشگاه تأیید شد.
  • دغدغه مدیران عامل چیست؟

    دنیای اقتصاد: سومین گزارش «مدیران عامل» با عنوان «حرکت در جریان مخالف» در روز چهارم اردیبهشت توسط شرکت مشاوره مدیریت ایلیا منتشر خواهد شد. یکی از تفاوت‌‌‌های عمده این گزارش با سایر گزارش‌‌‌هایی که در زمینه‌‌‌های مختلف کسب و کار در ایران تهیه می‌شود، مخاطب‌‌‌های آن است. این گزارش همان‌طور که از اسم آن پیداست به سراغ مدیران عامل در شرکت‌ها و صنایع مختلف رفته و موضوعاتی مانند دیدگاه‌‌‌ها و دغدغه‌‌‌های این افراد و همچنین سبک زندگی و کاری آنها را مورد بررسی قرار می دهد. مدیران عامل افرادی هستند که از یکسو با فضای اقتصاد کلان و همچنین بازارها در ارتباط هستند و از یکسو شناخت خوبی از دغدغه‌‌‌های کارکنان خود و همچنین مسائل درون سازمان دارند. به همین دلیل می‌توان گفت که این افراد می‌توانند قضاوت‌‌‌های نسبتا درستی از فضای اقتصاد جامعه داشته باشند. عماد قائنی، مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت ایلیا در این مصاحبه‌‌‌ با «دنیای اقتصاد» ابعاد مختلف این گزارش را تشریح کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر