شماره روزنامه ۶۱۳۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۱ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۱۳۱

  • چالش وام ازدواج دیجیتالی

    دنیای اقتصاد: بررسی‌ها حاکی از آن است که متقاضیان وام ازدواج همچنان با موانع مختلفی در فرآیند اخذ تسهیلات مواجهند. اگرچه مراحل اولیه مانند ثبت‏‏‌نام آنلاین تسریع شده، اما مشکلاتی مانند ارائه مدارک و ثبت ضامن، که اغلب به صورت حضوری یا با مشکلات سامانه آنلاین همراه است، مانع از سهولت در دریافت وام می‌شود. تجربه یکی از متقاضیان بانک‌ها نشان داد که با وجود مراجعه حضوری و تماس با پشتیبانی، همچنان مشکلات سامانه دیجیتال حل نشده باقی می‏‏‌ماند. این نشان‏‏‌دهنده چالش‏‏‌های زیرساختی بانکداری آنلاین و نیاز به بهبود کیفیت خدمات پشتیبانی است.
  • با بهره‌برداری از پروژه‌های‌توسعه‌ای، فولاد هرمزگان در زمره بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور قرار خواهد گرفت

    شرکت فولاد هرمزگان به‌‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در جنوب کشور و بزرگ‌ترین شرکت زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه در راستای پیشبرد اهداف استراتژیک خود با هدف افزایش ظرفیت تولید، توسعه زنجیره ارزش پایین‌‌دستی تولید و توسعه زیرساخت‌‌های موردنیاز، چند پروژه توسعه‌‌ای را در برنامه‌‌های خود تعریف کرده است.
  • ابزار ایجاد اعتماد در بازارهای اقتصادی

    در دنیای امروز اعتبارسنجی مساله مهمی ‌‌‌است که می‌تواند با ایجاد شفافیت در وضعیت مالی اعتبارگیرنده و اعتباردهنده فضای امن و قابل اعتمادی را فراهم کند.
  • پویش حمایت بیمه معلم از دانش‌‌‌آموزان کم‌‌‌بضاعت

    شرکت بیمه معلم برای حمایت از دانش‌‌‌آموزان کم‌‌‌بضاعت، اقدام به توزیع ۲‌هزار بسته شامل کیف و لوازم‌‌‌التحریر در برخی مدارس مناطق محروم در سراسر کشور کرده است. با هدف حذف یکی از موانع تحصیلی دانش‌‌‌آموزان در مناطق کم‌‌‌برخوردار سراسر کشور، بیمه معلم با هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش به توزیع کیف و لوازم‌‌‌التحریر در برخی مدارس کشور پرداخت.
  • رکوردشکنی «سپ» در پرداخت الکترونیکی

    سپ، در شهریورماه امسال دوباره رکوردشکنی کرد و به عنوان رتبه اول رده‌‌بندی شاپرک در شاخص سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های پرداخت ایران معرفی شد. بر اساس آخرین گزارش شاپرک مربوط به شهریور ماه ۱۴۰۳، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ)، در شاخص سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌‌های پرداخت ایران به ترتیب با سهم ۲۰.۵۵ و ۲۱.۳۱ درصدی، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.
  • باطله‌هایی مملو از مواد معدنی

    بهروز برنا/ کارشناس حوزه معدن و صنایع معدنی
    ایران به لحاظ دارا بودن مواد معدنی پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد اما آنچه در عمل برای کشف، استخراج و بهره‌برداری این مواهب خدادادی انجام می‌شود، حاکی از نبود یک برنامه منسجم و به‌روز است که باعث شده تا عمدتا شاهد معادنی باشیم که به جای بهره‌برداری، زخمی شده و به حال خود رها شده‌اند چرا که سرمایه‌گذاران لایه‌های رویی معادن را برداشت کرده‌اند و هر نقطه‌ای که نیاز به فعالیت بیشتر و استفاده از تجهیزات هزینه‌بر داشته به حال خود رها شده است. این در حالی است که شرایط برداشت از معادن ما به دلیل نبود جنگل یا توده‌های یخ بسیار ساده‌تر از اغلب کشورهاست؛ در این میان اعتراف تلخ، فاصله صنعت و دانشگاه است که مزید بر علت شده است؛ به این معنا که دانشگاه‌ها دست کم فعالیت‌های عملی را در دستور کار ندارند و از سویی معدن‌داران حاضر به ایجاد ارتباط برای حل مشکلات خود نیستند و این کار را هزینه‌بر و بی‌فایده می‌دانند. نتیجه فارغ التحصیلانی است که معدن را لمس نکرده‌اند و معدن‌داران با روش‌هایی در حال بهره‌برداری هستند که با استانداردهای دنیا فاصله دارد.
  • راهکار جذاب سازی سپرده بانکی

    علی کسائی/کارشناس اقتصادی
    یکی از مسائل پولی کشور مساله کاهش ارزش پول در مدت کم است. برای حل این مساله برخی از مردم برای حفظ ارزش پول خود در طول زمان به سپرده‌‌‌گذاری بلند‌‌‌مدت در بانک روی آورده‌‌‌اند. مضافا اینکه از اهداف قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب شهریور۱۳۶۲ مجلس نیز حفظ ارزش پول توسط بانک‌ها اعلام شده بود. در بند چهارم ماده اول قانون عملیات بانکی بدون ربا (بهره) مصوب شهریور ۱۳۶۲ به عنوان یکی از اهداف و وظایف نظام بانکی آمده است: حفظ ارزش پول و ایجاد تعادل در موازنه پرداخت‌‌‌ها و تسهیل مبادلات بازرگانی. اما این روش ضمن اینکه راحتی‌‌‌های خاص خود را دارد، مشکلاتی هم در بر دارد؛ نظیر آنکه به طور کامل تامین‌‌‌کننده حفظ ارزش پول اولیه نیست و افزون بر آن، به دلیل تعیین سود مشخص، با شبهه ربوی مطرح شده از سوی بعضی متشرعین و فقها همراه است.
  • جذب حق بیمه‌‌ به هر قیمت به افزایش ضریب نفوذ بیمه منجر نخواهد شد

    ماموریت اساسی بیمه مرکزی، تقویت رویکرد نظارتی و اصلاح رویه‌های نادرستی است که فضای کسب و کارهای بیمه‌ای را با اختلال روبه‌رو می‌کند. دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی که در جمع مدیران عامل شرکت‌های بیمه سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: نظارت هوشمند یک ضرورت آشکار است اما بدون تهیه صورت‌های مالی ماهانه و تجهیز شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی به فناوری‌های روز، این خواسته عملی نخواهد شد.
  • جریمه‌‌های دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود

    به گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، جریمه‌‌های دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود و این امر نیاز به مصوب مجلس شورای اسلامی دارد. سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌‌پور در گفت‌‌وگو با «ایسنا» گفت: بر اساس ماده ۵ رسیدگی به تخلفات رانندگی، هر تخلفی که توسط افسر پلیس راهور یا دوربین‌ها ثبت شود؛ پس از ثبت و تایید در سامانه اجرائیات، به حساب خودرو متخلف نوشته می‌شود.
  • ابطال ۲۳‌هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث

    مدیرعامل صندوق تامین در مصاحبه با صداوسیما از ابطال ۲۳‌هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت حدود ۳۰‌هزار وسیله نقلیه فاقد بیمه‌نامه که سهمیه سوخت آنها قطع شده بود، به تهیه بیمه‌‌نامه اقدام کردند. روابط عمومی صندوق تامین خسارت‌‌های بدنی، مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌‌های بدنی اعلام کرد که به طور کلی حدود ۵ میلیون و ۶۰۰‌هزار کارت سوخت موتورسیکلت وجود دارد که از این میزان، تنها کمی بیشتر از یک میلیون و ۵۰۰‌هزار موتورسیکلت دارای بیمه‌نامه شخص ثالث هستند. وی افزود که با اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری در خصوص موتورسیکلت‌ها، بیش از ۴ میلیون کارت سوخت قابلیت محدودیت سهمیه سوخت دارند که این موضوع در حال پیگیری بوده و به تدریج اطلاع‌رسانی می‌شود./ دنیای بانک و بیمه

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر