شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۷ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۶۷

  • برنده و بازنده اقتصادی المپیک

    کسب‌وکارهای کوچک در پاریس به‌خاطر همزمانی فصل گردشگری و بازی‌های المپیک انتظار «تابستان داغ فروش» را دارند؛ اما برخلاف انتظار، خیابان‌های پاریس از تابستان‌های قبلی هم خلوت‌تر است. این رکود گشت‌وگذار و خرید یک دلیل اصلی دارد؛ اما با این حال، گروهی از برند‌ها برنده اقتصادی المپیک۲۰۲۴ هستند.
  • آغاز همکاری فولاد سنگان و دانشگاه فردوسی مشهد

    آیین همکاری صنعت و دانشگاه با حضور علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان، مسعود میرزایی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، برخی از اساتید، اعضای هیات علمی ‌‌‌و نخبگان دانشگاهی، مدیران و کارکنان شرکت فولاد سنگان برگزار شد.
  • مرکز ثقل اشتغال‌زایی در فولاد هرمزگان

    سرپرست معاونت بهره‌‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر سردمدار جهش تولید و رکوردشکنی همراه با اجرای طرح‌‌های توسعه‌‌ای متعدد در کشور بوده و به دنبال توسعه اشتغال‌زایی و فعالیت خود است. مجید ابوعطیوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار روابط عمومی در پاسخ به توییت منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر وجود نیروی مازاد در فولاد هرمزگان و توقف فعالیت‌‌های این شرکت بیان کرد: شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور که دارای ۵۳۰۰نفر پرسنل در حوزه‌‌های مختلف تولیدی و طرح‌‌های توسعه‌‌ای است، در سال‌های اخیر اجرای طرح‌‌های توسعه‌‌ای در کنار رشد تولید را سرلوحه خود قرار داده و به طور مرتب رکوردشکنی کرده است.
  • وام ۵ میلیاردی با طرح الماس ملل

    موسسه اعتباری ملل در راستای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و خدماتی تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی پرداخت می‌کند. به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، این موسسه در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی به واحدهای تولیدی و خدماتی جهت تامین سرمایه در گردش و نیز خرید ماشین‏‏‌آلات و تجهیزات تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد ریال پرداخت می‌کند. این گزارش می‏‏‌افزاید: اشخاص حقوقی که در موسسه اعتباری ملل دارای حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت هستند بر حسب کارکرد حساب خود می‌توانند پس از سه ماه از این تسهیلات بهره‏‏‌مند شوند. متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر از مزایای طرح الماس ملل می‌تواند به فضای مجازی یا شعب سراسر کشور مراجعه کنند.
  • «نیان الکترونیک» در خراسان رضوی نمونه شد

    دنیای‌اقتصاد – مشهد: مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با حضور سیدمهدی فرهی، قائم‌‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، نصرالله پژمان‌فر، نماینده مجلس شورای اسلامی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امیررضا رجبی، مدیرکل سازمان صمت خراسان رضوی و جمعی دیگر از اصحاب تولید و تجارت با هدف تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان در تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این مراسم از شرکت دانش‌‌بنیان «نیان الکترونیک» که پیش از این به عنوان واحد صنعتی نمونه ملی و تنها نماینده خراسان در شاخه برق و الکترونیک انتخاب شده بود، به «عنوان واحد صنعتی نمونه استان» نیز تقدیر شد. «نیان الکترونیک» با توجه به شاخص‌‌های ارزیابی این جشنواره که بر اساس عملکرد سال گذشته واحدهای صنعتی و مرتبط با میزان و رشد تولید، میزان پیچیدگی و نوآوری محصولات، اشتغال‌زایی و... بود، توانست دو عنوان واحد صنعتی نمونه ملی و واحد صنعتی نمونه استان را از آن خود کند.
  • عارضه مدیریت پَر قویی

    خدایار خاشع / دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‏‏‌ها
    یکی از خطیرترین مسائل کشور که آینده سرزمینی را دچار چالش جدی یا پایداری جامعه را تهدید می‌کند بحران ناترازی است. شرایط وخیم ناترازی انرژی، آب، خاک، محیط‌زیست و بودجه تهدید جدی آینده کشور است. در تابستان به علت کمبود برق و در زمستان به علت کمبود گاز صنایع را تعطیل می‌‌‌کنیم بنابراین باید بپذیریم که دچار ناپایداری جدی هستیم و طبعا این بحران ناترازی بدون جلب اعتماد، رضایت و همراهی جدی مردم از یکسو و تعامل با جهان برای رفع تحریم‌‌‌ها و ارتباط همه‌جانبه از سوی دگر امکان‌پذیر نیست.
  • آمازون ۳۰ ساله شد؛ برنامه‏‏‌های آینده‏‏‌اش چیست؟

    در تابستان ۱۹۹۴ «یوزنت» که سیستم اولیه‌‌‌ای برای مجامع اینترنتی بود، یک آگهی شغلی برای مهندس نرم‌‌‌افزار گذاشت. متقاضیان واجد شرایط باید دارای توانایی طراحی سیستم‌های پیچیده «در حدود یک‌سوم اوقاتی که از نظر اکثر افراد توانمند امکان‌‌‌پذیر است» می‌‌‌بودند. رزومه‌‌‌ها برای جف بزوس، در استارت‌آپی به نام «کادابرا» واقع در سیاتل فرستاده می‌‌‌شد. نام کادابرا باقی نماند، اما هدف جاه‌‌‌طلبانه‌‌‌اش با نام آمازون، چرا. ۵ ژوئیه امسال، شرکت آمازون که دنیای خرید اینترنتی را متحول کرد، ۳۰ ساله شد. طبق ارزیابی بانک جی‌‌‌پی‌‌‌مورگان چیس، وب‌سایت آمازون امسال در آمریکا ۵۵۴ میلیارد دلار فروش خواهد داشت و سهم ۴۲ درصدی تجارت الکترونیک در آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد. این رقم برای والمارت که نزدیک‌‌‌ترین رقیب آمازون محسوب می‌شود، ۶‌درصد است.
  • اهمیت کسب اعتماد کارکنان

    کسب اعتماد کارکنان کار ساده‌‌ای نیست؛ به‌‌ویژه برای شرکتی که با بحران‌های شدید مواجه شده و روحیه کارکنانش در هم شکسته است. هلدینگ مراقبت‌‌های کلیوی توتال (Total Renal Care Holdings) در دهه ۱۹۹۰ میلادی به دلیل سیاست تهاجمی و توسعه لجام‌‌گسیخته به آستانه ورشکستگی افتاده بود. مدیرعامل بلندپرواز آنها، ویکتور چلتیل به دنبال سلطه سریع بر بازار، چنان بر تعداد واحدهای عملیاتی افزود که دیگر امکان مدیریت آنها وجود نداشت. در این شرایط، چلتیل اخراج شد و عملیات نجات شرکت با مدیرعامل جدیدی به نام کنت تیری کلید خورد. چلتیل عملیات نجات شرکت را با تعطیل کردن مراکز دیالیز برون‌مرزی، نظم دادن به فعالیت مراکز داخل آمریکا و توانمندسازی کارکنان برای ایفای نقشی محوری در مسیر تغییرات آغاز کرد. مدیرعامل جدید همچنین چند فرد توانمند برای مدیریت شرایط بحرانی نیاز داشت که البته دو تا سه نفر بیشتر نبودند. یکی از آنها «جو ملو» از آشنایان و همکاران پیشین چلتیل بود که تجربه و دانش زیادی در حوزه دیالیز و مراقبت‌‌های کلیوی داشت. ملو به عنوان مدیر عملیات شرکت در آن شرایط بحرانی به تیم ملحق شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر