شماره روزنامه ۶۰۰۷
|

  • کلید مدرن‌سازی «صنعت پخش»

    جهان امروز درگیر انقلاب دیجیتال یا به قولی انقلاب صنعتی چهارم است. کلان داده، روباتیک، پلتفرم‌‌های اینترنت اشیا، فضا و محاسبات ابری و ساخت افزایشی ازجمله فناوری‌‌هایی هستند که فضا برای همگرایی ماهیت‌‌های فیزیکی و دیجیتالِ موجود در صنایع را فراهم می‌کنند. از تولید تا لجستیک، از معدن تا بخش خدمات، صنایع در حال تحولی تاریخی از عملیات انسان محور به عملیات ماشین محور، اما در کنترل انسان، هستند.
  • قاچاق معکوس در مواد اولیه

    دنیای‌اقتصاد: یک کارشناس صنعت لوازم خانگی تاکید کرده اگر قیمت تمام شده این مواد به نرخ بازار آزاد نباشد و رسما با ارز نیمایی به فروش برسد، قاچاق معکوس در کشور و بازار تولید مواد اولیه شکل می‌گیرد. تهیه مواد اولیه با کیفیت و همچنین قیمت مناسب آن، در طول سال‌های اخیر تبدیل به یکی از موانع بزرگ صنعتگران و تولیدکنندگان در ایران شده است. این همان مشکلی است که تولیدکنندگان کالای لوازم خانگی نیز با آن روبه رو بوده و در مقاطعی دلیل افت کمی و کیفی محصولات آنها بوده است.
  • دو نگاه به مالیات‏‏‌های ساختمانی

    دنیای اقتصاد: از سال ۱۳۹۴ شرایط فعالیت سازندگان‌‌‌ حوزه ساختمان تغییر زیادی کرد و قوانین زیادی مربوط به مالیات بساز و بفروشان در این سال تصویب شد . از سال ۱۳۹۵که سال اجرای رسمی ‌‌‌قوانین حوزه کاری بساز و بفروشان بود، مالیات مقطوع این حوزه به مالیات عملکرد، بر اساس سود و زیان کاری تغییر ماهیت داد.
  • ماجراجویی با تیگو ۸ پرومکس IE

    اگر اهل سفرهای خانوادگی به مسیرهای کوهستانی و ماجراجویی در طبیعت هستید، تیگو ۸ پرو مکس IE به عنوان لوکس‌‌ترین دو دیفرانسیل بازار شما را به این سفر هیجان انگیز فرا می‌‌خواند.
  • تاثیر افزایش مالیات

    میلاد باری‌پور/ فعال صنعت ساخت
    افزایش درآمدهای مالیاتی به عنوان یکی از اولویت‌‌‌های اساسی در برنامه‌‌‌های توسعه کشور، همواره مورد توجه دولت قرار گرفته است. در این راستا، افزایش مالیات بر صنایع و تولیدات ساختمانی به عنوان یکی از مباحث مهم مطرح شده است که تاثیرات گسترده‌‌‌ای بر اقتصاد کشور دارد.
  • منطقه ویژه اقتصادی لامِرد، هاب جدید پتروشیمی ایران

    تفاهم‌‌نامه ساماندهی طرح‌‌های پتروشیمیایی و پتروپالایشگاهی جهت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌‌بر لامرد به لنگرگاه جدید سرمایه‌گذاران پتروشیمی کشور، به امضای معاونان وزیر نفت و صمت رسید.
  • تجلیل از نمایندگان برتر بیمه کوثر

    همایش نمایندگان برتر بیمه کوثر با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران ستادی همزمان با آغاز دهه کرامت برگزار شد. همزمان با آغاز دهه کرامت همایش تجلیل از سرپرستی‏‏‌ها و نمایندگان بیمه کوثر با حضور مدیران و معاونان در محل همایش‏‏‌های پژوهشکده صنعت نفت در جهت تکریم و پاسداشت مضاعف سرپرستی‏‏‌ها و نمایندگان بیمه کوثر در جهت تحقق اهداف شرکت همچنین تبیین و اجرای برنامه‏‏‌های سال‌جاری برگزار و از نمایندگان برتر تجلیل شد.
  • قاچاق غده سرطانی است

    عباس هاشمی/دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران
    در یک دهه اخیر شاهد رشد روز افزون دانش و تکنولوژی در صنعت لوازم خانگی هستیم. در سایه سرمایه‌گذاری‌‌های قابل‌توجه، ارتباط با شرکت‌های پیشرو و تلاش متخصصان داخلی، امروز فاصله محصولات تولید داخل در صنعت لوازم خانگی با محصولات شرکت‌های تراز اول کاهش یافته است.
  • پدیده پیش‌‌‌فروشی در بازار لوازم خانگی

    مدتی است در بازار لوازم خانگی برخی شهرها، دو برند معروف اقدام به پیش‌‌‌فروش محصولات خود می‌کنند و در برخی موارد زمان تحویل محصولات به بیش از سه ماه نیز می‌‌‌رسد. رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با تایید این نوع فروش در بازار تاکید کرده هنوز شکایتی برای تحویل دیرهنگام پیش‌‌‌فروش لوازم خانگی نداشتیم. سیدرسول ابن‌‌‌الرضا گفت: با توجه به نوسان‌‌‌های قیمت دلار در چند هفته اخیر، قیمت لوازم خانگی هیچ تغییری نداشته، به وفور در بازار موجود است و به قیمت سال گذشته فروخته می‌شود. این فعال صنفی افزود: با توجه به افزایش ۳۰تا ۳۴ درصدی حقوق‌‌‌ها در سال جدید، به‌‌‌ طور حتم افزایش قیمت در لوازم خانگی خواهیم داشت؛ اما اینکه چه میزان باشد، بستگی به وضعیت بازار دارد.
  • ادامه روند نزولی صادرات فرش

    رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌‌‌دستی اتاق بازرگانی ایران گفت: چشم‌‌‌انداز روشنی برای تغییر رفتار دولت در مواجهه با مشکلات صنعت فرش وجود ندارد و با نگاهی که دولت دارد، روند نزولی صنعت فرش امسال نیز ادامه‌‌‌دار خواهد بود. مرتضی حاجی‌‌‌آقامیری با اشاره به اینکه چشم‌‌‌انداز صنعت فرش در سال ۱۴۰۳ منفی است، گفت: متاسفانه چشم‌‌‌انداز روشنی برای تغییر رفتار دولت در مواجهه با مشکلات صنعت فرش وجود ندارد و با نگاهی که دولت دارد، روند نزولی صنعت فرش امسال نیز ادامه‌‌‌دار خواهد بود.
  • نقش ابزارهای جدید مالی

    حسن موسی‏‌پور / کارشناس ارشد بازار سرمایه
    در سه دهه اخیر شاید اولویت تمامی دولت‌‌ها را بتوان مساله مسکن عنوان کرد؛ حال آنکه با نگاه به اقداماتی که در گذشته انجام شده و مقایسه آن با شرایط حاضر می‌توان دریافت که هیچ‌کدام از دولت‌‌ها موفق به ایجاد شرایط مناسب پایدار برای آیند‌‌گان نشده‌‌اند و تنها با مُسکن‌‌های موقت موفق به افزایش عرضه مسکن شده‌‌اند، اما اثرات اقتصادی این تصمیمات نیز شیرینی خانه‌‌دار شدن را برای بسیاری کمرنگ کرده است.
  • ریل‌گذاری برای بیمه اتکایی ملی

    دنیای اقتصاد: عضو شورای عالی بیمه گفت: اکنون با دیدگاه مثبت وزیر اقتصاد و سیاست‌‌‌‌های اجرایی رئیس کل بیمه مرکزی، ایجاد ساختار بیمه اتکایی ملی جزو برنامه‌‌‌‌های اصلی سال ۱۴۰۳ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منظور شده است. محمدرضا خوش‌‌‌‌کیش تصریح کرد: امیدوارم وضعیت نرخ‌‌‌‌شکنی در صنعت بیمه که همه ذی‌نفعان صنعت بیمه را متضرر کرده است، به حداقل برسد و بتوانیم شاهد شکوفایی صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه به بالای ۵‌درصد در کشور باشیم.
  • تست رانندگی «نیسان ترا»

    در بازار پررقابت خودروی کشور، شرکت‌های عرضه‌کننده همواره به دنبال ارائه محصولات جدید و نوآورانه هستند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. در این میان، خودروی ترا، محصول مونتاژی کارخانه مانیان‌خودرو که توسط شرکت شرکت پرشیاخودرو در بازار ایران عرضه می‌شود، یک شاسی‌‌‌بلند جدید و جذاب است که توانسته است توجه بسیاری از علاقه‌‌‌مندان به خودروهای آفرود را به خود جلب کند.
  • چهار تفاهم نامه فناورانه در نمایشگاه نفت

    بزرگ‌ترین پروژه زیست محیطی کشور در حوزه جذب و بازیافت دی اکسید کربن، وارد فاز اجرایی شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی فن‌آوران، عقد چهار تفاهم‌نامه همکاری، دستاورد بیست و هشتمین نمایشگاه نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی برای این تولیدکننده متانول و اسید استیک کشور بوده است. بنا بر این گزارش در نخستین روز از مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی صنعت نفت در کشور، تفاهم‌نامه همکاری در بزرگ‌ترین طرح بازیافت دی‌اکسید‌کربن کشور میان شرکت پتروشیمی فن‌آوران و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با موضوع بازیافت دی اکسید‌کربن در قالب فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه جمع‌آوری، ذخیره و تبدیل کربن در محل سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران منعقد شد.
  • وظیفه‌‌ دولت در «جهش تولید»

    سیدعباس حسینی /مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش
    تعیین شعار اقتصادی برای سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که اقتصاد همچنان مهم‌ترین مساله برای ایران اسلامی است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر