شماره روزنامه ۵۹۹۹
|

  • تعریف شرکت‌ها از مسوولیت‌اجتماعی

    دنیای اقتصاد: پنل «رهبری مسوولانه» در رویداد «رونمایی از گزارش مدیران عامل» شرکت مشاوره مدیریت ایلیا، در روز سه‌‌‌‌‌‌‌‌‌شنبه چهارم اردیبهشت با عنوان «حرکت در جریان مخالف» برگزار شد. در این پنل که سیدبابک علوی، دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، گرداننده آن بود، آقایان حامد شفیع‌‌‌ها‌ مدیرعامل گروه فراطرح، محمد کریمی‌ مدیرعامل شرکت ماسترفوده، سید‌حسین هاشمی‌ مدیرعامل شرکت ریل سیر کوثر‌ و مسعود طباطبایی‌ مدیرعامل دیجی‌‌‌کالا حضور داشتند و در مورد مسوولیت‌‌‌های اجتماعی شرکت‌های خود گفت‌‌‌وگو کردند.
  • هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان

    دنیای‌اقتصاد - سیدحسین صدری: دکتر فرهاد امین‌دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو گفت: در سال گذشته با رسیدن این شرکت به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰‌هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰‌هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد که ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به‌‌‌همراه داشت و خوشبختانه صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.
  • برنامه حضور فولاد اکسین خوزستان در بازارهای اروپای شرقی و خاورمیانه

    شرکت فولاد اکسین خوزستان برای توسعه صادرات محصولات تولیدی خود با بازرگانان و تجار بازارهای خاورمیانه، حوزه خلیج‌‌فارس و اروپای شرقی تفاهم‌‌نامه همکاری امضا کرد.
  • گره کور در زنجیره‌‌‌ ارزش

    سبحان نظری / رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته
    مزیت حمل‌‌‌ونقل ریلی نسبت به سایر شیوه‌‌‌های حمل‌‌‌ونقل، کارآیی در مصرف سوخت، تولید و انتشار آلاینده‌‌‌های زیست‌محیطی کمتر، ایمنی بالاتر، هزینه پایین حمل و... است. مزایای مذکور باعث شده که حمل‌‌‌ونقل ریلی مناسـب‌‌‌ترین شـیوه بـرای حمـل بعضـی از بارهـا باشـد کـه اصطلاحا آنها را بارهای ریل‌پسند می‌‌‌نامند. مواد معدنی از جمله این نـوع بارهـاست کـه حـدود ۷۰‌درصد بارهـای حمـل‌شـده ریلـی کشور را تشکیل می‌دهد.
  • علی ابدالی سرپرست جدید بانک سینا شد

    به گزارش روابط‏‏‌عمومی بانک سینا، هیات‏‏‌مدیره بانک سینا ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.
  • موفقیت شیرین فارغ‏‌التحصیل مدرسه هاروارد

    وقتی «کتی لفکوویتز» سال گذشته در مسابقه کسب‌و‌کارهای جدید دانش‌‌آموختگان مدرسه کسب‌و‌کار هاروارد شرکت کرد، استارت‌آپ شکلات او به نام «هارکن سوییت» (Harken Sweets) به فینال رسید، اما برنده نشد.
  • گسترش غیراصولی کسب‌و‌کار

    یکی از سریع‌‌‌ترین روش‌‌‌ها برای گسترش کسب‌و‌کار، خرید استارت‌آپ‌‌‌ها و ادغام یا تملک رقبای کوچک‌تر است. اما این استراتژی اگر به صورت غیراصولی و بدون پشتوانه و توجیه کافی اجرا شود، به پیامدهای خطرناکی می‌‌‌انجامد. شرکت داویتا (DaVita) ۱۵۴۴ مرکز دیالیز سرپایی در ۴۳ ایالت مختلف آمریکا دارد و به حدود ۱۱۹‌هزار بیمار کلیوی خدمت‌‌‌رسانی می‌‌‌کند. آنها بزرگ‌ترین شرکت مستقل خدمات دیالیز در ایالات‌متحده هستند. اما یک بار به دلیل استراتژی تهاجمی برای کسب بیشترین سهم از بازار و نگاه تک‌‌‌بعدی مدیرشان، تا آستانه ورشکستگی رفتند.
  • مشارکت مردم در گرو مانع‌زدایی از تولید

    دنیای‌اقتصاد: نشست «تجلیل از واحد اقتصادی نمونه دوستدار خانواده» و «تجلیل از بانوان نمونه کارگر و فعال عرصه تولید» در گروه صنعتی آذین خودرو با حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، مشاوران، معاونان و مدیران وزارتخانه، مدیران مجموعه و کارگران برگزیده کشوری برگزار شد و در این نشست مدیرعالی این گروه صنعتی با اشاره به اهمیت موضوع آر ‌اند دی و تکنولوژی‌محوری و دانش فنی در شرکت‌های این مجموعه گفت: ما ۳۰ سال پیش و بعد از استخدام معاون فنی پژو بدون دریافت کمک از دولت، ۱۷ شرکت داریم که در حوزه تولید قطعات ‌های‌تک، الکترونیکی، مواد اولیه دانش‌بنیان و تریم خودرو با استفاده از دانش فنی به‌روز پا‌به‌پای تولیدکنندگان قطعات خودروهای پیشرفته دنیا فعال هستند و در این هلدینگ حدود ۹۰‌درصد از مواد اولیه موردنیاز و قطعات استراتژیک ساخت داخل است.
  • صف شکنی در بازار وام

    دنیای اقتصاد: تسهیلات خرد یکی از دغدغه‌های مهم سیاستگذاران بوده است. به‌رغم همه تلاش‌ها برای تسهیل روند اخذ این تسهیلات همچنان موانع بزرگی بر سر راه متقاضیان قرار دارد. به نظر می‌رسد بانک‌های قرض‌الحسنه توانایی بیشتری در گذر از این موانع داشته‌اند. ناگفته نماند که در سال‌های اخیر لندتک‌ها نیز نقش مهمی در تامین تسهیلات خرد افراد در زمینه کالا و خدمات ایفا کرده‌اند. براین اساس «دنیای‌اقتصاد» اعطای وام از طریق مسیرهای مختلف را مورد بررسی قرار داد.
  • نقش‌آفرینی فناوری‌های نوین در افزایش قدرت آسیا

    دنیای‌اقتصاد- اصفهان: اجلاس دوروزه اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به‌کارکرد.
  • حیات در فلات مرکزی با راهبری ایمیدرو

    استراتژی انتقال آب از دریا به استان‌ها؛ با احداث «خط یک» پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی عملیاتی شد که آب را از مسیر خلیج فارس، هرمزگان، کرمان، یزد و در نهایت اصفهان انتقال می‌دهد. ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بزرگان معدن و صنایع معدنی در خط یک از ویژگی‌‌‌های این پروژه است.
  • رقبا در زنجیره ارزش

    محمد مهدی صیامیان گرجی/ کارشناس حوزه پتروشیمی
    مدیران ارشد زنجیره ارزش باید از حال رقبای خود باخبر باشند. در منطقه‌ای که ایران به عنوان هاب مواد اولیه شناخته می‌شود قطر و عربستان و روسیه و عراق وجود دارند. این کشورها بخش زیادی از هیدروکربن دنیا را تولید می‌کنند. به بیان دیگر ما قرار است در حوزه تولید با این کشورها که از نظر منابع طبیعی با ما شباهت دارند، رقابت کنیم، با این تفاوت که ما تحت تحریم قرار داریم ولی آنها به تکنولوژی روز دسترسی دارند. لازم است گفته شود که توسعه زنجیره ارزش خود را با سرمایه‌گذاری مشترک در کشورهای منطقه عجین کرده است.
  • حمایت وزارت اقتصاد از حرکت هدفمند پتروفرهنگ

    معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی بر حمایت از حرکت هدفمند هلدینگ پتروفرهنگ در تکمیل زنجیره ارزش تاکید کرد.
  • رشد درآمد بانک سینا با وام‌دهی

    درآمد بانک سینا از محل اعطای تسهیلات در فروردین‌‌‌ماه امسال نسبت به یک‌ماهه مشابه سال قبل، از رشد ۴۲درصدی برخوردار بوده است.
  • مسیر دریافت وام‌‌‌ کارت‌‌‌خوان از بانک کشاورزی

    بازار: امروزه متاسفانه دریافت تسهیلات به منظور گسترش کسب و کار و سرعت پیشرفت مشاغل، مانند جابه‌جا کردن کوه امری بسیار دشوار و طاقت‌‌‌فرساست. از طرف دیگر، بسیاری از موسسات مالی، شرایط بسیار دشواری برای انواع تسهیلات در نظر می‌‌‌گیرند. حال سوال اینجاست که چاره کار چیست؟ شما می‌توانید با انجام چند اقدام ساده برای دریافت وام کارت‌خوان بانک کشاورزی اقدام کنید و از مزایای فراوان آن بهره‌‌‌مند شوید.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر