شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۳۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۷۵ واحد رسید.  در بازار دیروز در گروه خودرویی علاوه بر خبرهای اولیه اعلام شد در جریان دیدار مدیران سایپا با ولوو، قرار شد از طریق تاسیس یک شرکت و قرارداد مشترک، زمینه همکاری این دو خودروساز فراهم شود.سایپا با اعلام دیدار مدیرعامل ولوو تراکس و جمعی از مدیران ارشد ولوو با مدیرعامل و مدیران ارشد سایپا، از تمایل برای انعقاد قرارداد مشترک با هدف توسعه همکاری و تولید خودروهای تجاری از طریق تاسیس شرکت مشترک خبر داد. معاون ولوو و مدیرعامل شرکت ولوو تراکس با اشاره به همکاری‌های پیشین سایپا و ولوو، بر تداوم این روند تاکید و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها در آینده گسترده‌تر شود. مهدی جمالی مدیرعامل سایپا نیز با اشاره به ادامه رهبری بازار خودروهای تجاری و صادرات خودروهای تجاری، بر آمادگی برای توسعه همکاری با ولوو تاکید کرد.  مسعود کرباسیان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: طی چند روز آینده حتما به بانک‌ها ابلاغ می‌کنیم که دارایی‌هایشان را باید بفروشند.

وی افزود: تغییراتی در سطح مدیران عامل بانک‌ها ایجاد خواهد شد. کرباسیان ادامه داد: همچنین جلسه‌ای با محوریت اوراق برگزار خواهد شد تا مسائل پیمانکاران در بخش اوراق حل‌وفصل شود. دیروز همچنین قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه به‌صورت روزانه، نرخ‌ سود بانکی و پیش‌فروش خودرو را رصد می‌کنیم، گفت: پرونده پرداخت بهره ۱۸درصد به بالا تا پایان بهمن بسته می‌شود. قائم‌مقام بانک مرکزی با بیان اینکه خودروسازان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز کاملا در چارچوب ضوابط بانک مرکزی حرکت می‌کنند، افزود: اجرای بخشنامه نرخ سود را به شدت و به‌صورت روزانه در خودروسازان و پیش‌فروش‌های آنها رصد می‌کنیم و هر نرخی که بالاتر از ۱۸ درصد که ترکیبی از نرخ سود سپرده‌های بلندمدت به علاوه ۴ درصد است، پرداخت شود، تخلف است. در همین حال دیروز در این گروه دبیر کل اعتبارات بانک مرکزی درباره نرخ سود احتمالی این کارت‌ها اظهار کرد: در حال بررسی هستیم که سود آن به‌گونه‌ای تعیین شود که نرخ مناسبی باشد. میرمحمدصادقی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با مدیران عامل این بانک‌ها برگزار شد، برای رسیدن به تفاهم یکسری شرط و شروط تعیین شد که براساس آن اضافه برداشت بانک‌هایی که دلایل آنها از نظر بانک مرکزی تا حدودی منطقی بود، مقرر شد به خط اعتباری ۱۸ درصد و اگر وثیقه هم ارائه دهند ۱۶ درصد محاسبه می‌شود. وی در واکنش به این سوال که بنابراین برای سایر بانک‌ها جریمه ۳۴ درصد به خط اعتباری تبدیل نشده است، گفت: خیر، بانک‌هایی که هیچ تکلیفی را به عهده نمی‌گیرند و اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی دارند، مشمول نرخ جریمه ۳۴ درصدی می‌شوند.

میر‌محمدصادقی درباره پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای تغییر در شرایط پرداخت تسهیلات صندوق مسکن یکم اظهار کرد: درخواستی در این زمینه ارائه شده که در حال بررسی است. در گروه غذایی بلاتکلیفی نمادهای قندی ناشی از عدم اعلام نرخ فروش شکر و انباشت محصول در شرکت‌ها ادامه دارد.در گروه واسطه گری مالی سازمان خصوصی‌سازی ۱۳درصد از سهام سرمایه‌گذاری ملی را آگهی کرده است. این بلوک شامل بیش از ۹۱۱ میلیون و ۴۵۵ هزار است که ۳۰ آبان به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۴۹ درصد به شرط آنکه از مبلغ ۲۱۰ تومان کمتر نباشد، روانه میز فروش بورس تهران می‌شود. در گروه پتروشیمی دیروز اعلام شد تولید تجاری فاز سوم پتروشیمی پردیس به زودی آغاز می‌شود.تولید تجاری اوره و آمونیاک در فاز سوم پتروشیمی پردیس در آذرماه امسال آغاز می‌شود. با بهره‌برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس ظرفیت تولید اوره این مجتمع از ۲ میلیون و ١٥٠ هزار تن به بیش از سه میلیون و ۲۲۵ هزار تن می‌رسد.فاز نخست پتروشیمی پردیس در سال ٨٠ آغاز و در سال ٨٦ به بهره‌برداری رسید و پروژه فاز ۲ آن از سال ٨٣ آغاز و در سال ٨٩ به بهره‌برداری رسیده است.

بر‌اساس این گزارش، خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی پردیس گاز طبیعی بوده که از فازهای گازی پارس جنوبی تامین می‌شود. ظرفیت اسمی برای فازهای یک و دو این مجتمع سالانه یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن آمونیاک و ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تن اوره است.در گروه فلزات اساسی شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ را مبلغ ۲هزار و ۱۰۰ریال به‌طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد.«کیمیا» در دوره ۶ ماهه به ازای هر سهم یک هزار و ۱۱۱ ریال معادل ۵۳ درصد از پیش‌بینی‌ها را پوشش داده است. این شرکت در دوره ۱۲ ماه سال مالی قبل به ازای هر سهم یک هزار و ۵۱۵ ریال سود محقق کرده بود. «کیمیا» در دوره ۶ ماه گذشته ۳۸۰ ریال سود معادل ۲۵ درصد پیش‌بینی‌ها را پوشش داده بود.

این شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال مالی منتهی به پایان اسفند نسبت به اطلاعیه قبلی را این گونه اعلام کرده است: افزایش پیش‌بینی EPS سال ۱۳۹۶ نسبت پیش‌بینی اولیه سال ۱۳۹۶ به میزان ۵/ ۵۲ درصد به علت افزایش LME روی به میزان ۲۲ درصد و LME سرب به میزان ۱۶ درصد نسبت به پیش‌بینی اولیه سال ۱۳۹۶ و افزایش نرخ دلار به میزان ۹درصد است. در تحولات دیروز همچنین سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که ۴۱ جایگاه سوخت دولتی متعلق به ۱۴ استان کشور در روز سی‌ام آبان ماه امسال روی میز مزایده می‌رود. در گروه بیمه‌ای، شرکت بیمه دی با سرمایه ثبت شده۲۵۰میلیارد تومان اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به پایان اسفند ۹۶ را اعلام کرد. بیمه دی در دوره ۶ ماه به ازای هر سهم ۹۸ ریال سود محقق کرد. همچنین «ودی» در ۱۲ ماه سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۵ به ازای هر سهم ۱۵۰ ریال سود محقق کرده بود.در گروه لوازم خانگی شرکت صنعتی پارس خزر پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۶ را مبلغ یک هزار و ۳۹ ریال به‌طور خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد.

«لخزر» در دوره ۶ ماه منتهی به پایان شهریور ۹۶ به ازای هر سهم ۴۱۷ ریال معادل ۴۰ درصد از پیش‌بینی‌ها را پوشش داده است.در گروه سیمانی نیز شرکت سیمان قائن با سرمایه ثبت شده ۵۳ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال، اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماه منتهی به پایان شهریور ۹۶ را منتشر کرد. سقاین در نیمه نخست سال معادل دو هزار و ۱۹۵ ریال سود خالص برای هر سهم محقق کرد.دیروز در بازار نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری پارس توشه، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی شازند، صنایع پتروشیمی زنجان، فولاد هرمزگان جنوب، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع فولاد آلیاژی یزد، اوراق اجاره قطارهای مسافری و باری جوپار و بیمه آرمان متوقف شدند.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۳۴میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۰۱میلیارد تومان بالغ شد.