گروه مخابرات ایران در «ایران‌تلکام 2017»

همراه با مشتری، همگام با فناوری، کلمه کلیدی و شعار امسال اشاره به رویکردهای راهبردی توجه به مشتریان، سرویس محوری و ارائه سرویس‌های جدید و توجه به فناوری‌های نوین مخابراتی دارد.امروزه اهمیت روز افزون ارتباط با مشتریان و ایجاد یکپارچگی درون سازمان به نظام آشکار و پنهان خارج سازمان بر هیچ خبره‌ای پوشیده نیست. با توجه به اینکه در قرن بیست‌ویکم هستیم، بهره‌گیری بهینه و اثر‌بخش از فناوری اطلاعات به یکی از شاخص‌های اصلی و کلیدی موفقیت بنگاه‌های موفق جهان تبدیل شده است.در دنیای کسب و کار امروز که مشتریان با وجود رقبا و محصولات بسیار متعدد از حق انتخاب بسیار متنوعی برخوردارند، دیگر اتکاء به روشهای سنتی و قدیمی بازاریابی و فروش راه‌گشا نخواهد بود.

رقابت مابین شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری به شدت رو به فزونی است و از آنجا که که مشتری مختار به انتخاب است اگر سازمانی تعلل نماید به راحتی سهم بازار خود را از دست داده و نابود می‌شود . یکی از تاثیر گذارترین ابزارها در این فضای رقابتی استفاده از فناوری‌های نوین است. گروه مخابرات ایران، تنها گروه مخابراتی در کشور است که می‌تواند به همه نیازهای مشتریان خود در هرجا پاسخ دهد. این گروه امسال با شعار" همراه با مشتری، همگام با فناوری" و با حضور شرکت‌های مخابرات ایران، ارتباطات سیار ایران، خدمات اول مخابرات، اول مارکت، گروه کارخانجات شهید قندی، نوران، فراز فنون، بهینه پردازش، ژرف نگر، ارگ جدید، مبین وان، کاراشاپ، آریانا گستر اسپادانا و شرکت داخلی و خارجی با حضور در سالن ۶، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، آخرین دستاوردها و خدمات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. در ادامه با خدمات گروه مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۷ آشنا می‌شوید.

شرکت مخابرات ایران

در جامعه اطلاعاتی، مخابرات و ارتباطات مخابراتی به عنوان یکی از مظاهر تمدن بشری صرفاً یک فناوری به شمار نمی آیند، بلکه ابزاری مهم برای تقویت و بهبود ساختار جوامع انسانی نیز هست، به طوری که هر روز بر قدرت و ضریب نفوذ آن در اجتماع افزوده می‌شود. امروزه بهره مندی از فناوری پیشرفته مخابراتی و توسعه شبکه‌های مخابراتی از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است و در عین حال باید بتوانند استانداردهای مناسب و لازم را برای دسترسی همگانی به فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی فراهم آورده و زمینه ساز توسعه پایدار جوامع باشند. خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران و تبدیل آن به یک بنگاه خصوصی، حضور شرکت‌های رقیب در بازار و ظهور فناوری‌های جدید و مبتنی بر IT، به طور کلی شرایط را برای این شرکت تغییر داد.

سال‌های قبل از خصوصی سازی، شرکت مخابرات ایران تنها یک محصول داشت و آن اتصال صوت از طریق تلفن ثابت بود. از سوی دیگر مخابرات بدون رقیب، به عنوان یک شرکت دولتی انحصار بازار را در اختیار داشت. اما امروز شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و به عنوان یک بنگاه خصوصی و اقتصادی در بازار باید با توسعه شبکه خود و تنوع بخشیدن به ارایه خدمات به مشتریان، در میان رقبای خود برتر باشد. شرکت مخابرات ایران با پیش رو قراردادن برنامه‌های توسعه‌ای گوناگون در تمامی استان‌های کشور همواره تلاش نموده با ارایه خدمات و محصولات جدید، ضمن حفظ کیفیت و احترام به تجربه مشتری، جایگاه برند خود را در کلاس جهانی حفظ و ارتقا دهد.

توسعه شبکه تلفن ثابت، تحقیق و توسعه تولید فناوری داخلی و ایجاد دانش فنی تجهیزات مخابراتی، طراحی و ساخت مراکز تلفن دیجیتال، حمایت از کارخانجات داخلی، توسعه مراکز تلفن دیجیتال، تولید و توسعه شبکه فیبر نوری، توسعه شبکه تلفن همراه، توسعه شبکه دیتا، توسعه شبکه اینترنت، توسعه دفاتر ICT روستایی، توسعه شبکه هوشمند و غیره از جمله فعالیت‌ها و دستاوردهای زیرساختی در شرکت مخابرات ایران است که موجبات توسعه شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در سرتاسر کشور را فراهم نمود.

شرکت مخابرات ایران بعد از خصوصی سازی تحولات بسیاری را شاهد بوده است. با تغییر وضعیت شرکت مخابرات ایران به نهادی خصوصی، این شرکت می‌بایست از بنیان ساخته می‌شد و همه اجزای آن از ساختار، نیروی انسانی و راهبرد تغییر می‌کرد؛ چرا که به عنوان بنگاهی اقتصادی، برای ورود به بازار رقابت، به ارکان مهمی چون مشتری مداری و پاسخگویی نیاز داشت. از این رو و با هدف هم راستا کردن مهارت‌های کارکنان با استراتژی جدید و قرار دادن آن‌ها در کانون توجه و حرکت شرکت، پروژه تدوین بازنگری ساختار شرکت مخابرات ایران، با اهداف دست یابی به مناسب ترین مدل و ساختار سازمانی TCI، استفاده از منابع بـــرای دستیابی به اهداف سازمان، کنترل و مدیریت فعالیت‌های شرکت‌های تابع در جهت حمایت از بــرند، ارائه خدمات همگرا و تأکید به نقش TCI در به حداقل رساندن هزینه‌ها و سودآوری بیشتر آغاز شد. در ادامه این تغییرات، با روی کار آمدن هیأت مدیره جدید مخابرات در سال ۱۳۹۵ و اتحاد سهامداران عمده شرکت، ره‌نگاشت ۵ ساله تحول شرکت مخابرات ایران کلید خورد.

چشم انداز: پیشرو در ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال و سفارشی سازی شده براساس خواسته ی مشتری در کلاس جهانی (افق ۱۴۰۰)

مأموریت: ایجاد ارتباط مناسب مورد نیاز عموم با ارایه خدمات متنوع ICT و تأکید بر ارزش آفرینی حداکثری برای ذینفعان

* رویکردهای اساسی شرکت مخابرات ایران در برنامه تحول

* آغاز یکپارچه سازی حوزه ارتباطات ثابت (سال ۱۳۹۵)

* یکپارچه سازی حوزه ارتباطات ثابت (۱۳۹۶)

* یک شرکت (۱۳۹۷-۱۳۹۸)

* شرکت پیشرو دیجیتال (سال ۱۳۹۸-۱۴۰۰)

مشتری مداری

شرکت مخابرات ایران بعد از خصوصی سازی، با تحولات عظیمی روبرو شد. از جمله، تغییر ساختار و اضافه شدن بخش امور تجاری به ساختار این شرکت با هدف مشتری مداری است. شرکت مخابرات ایران همسو با استانداردهای جهانی، تلاش نموده است مشتری مدار باشد و همراه با تجربه مشتری ظرفیت سازی در زمینه‌های مختلف را انجام دهد. بطوری که در سال ۱۳۹۶ توسعه فیبر دسترسی FTTH/ B و استفاده از VDSL در کنار بستر ADSL برای تأمین پهنای باند مورد نیاز از طریق اتصال فیبر نوری به منازل (تانوما) در برنامه توسعه شرکت قرار گرفت تا با ورود کشور به عصر گیگا (Giga Era) و داده‌های بزرگ، محصولاتی را تعریف و معرفی نماید که متناسب با میزان مصرف کاربران از شبکه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بازخورد خوبی در جامعه داشته باشند.

بدیهی است در هر ثانیه میزان قابل توجهی از داده‌های تولید شده توسط کاربران از شبکه‌های ارتباطی عبور می‌کند و می‌تواند منابع جدید درآمدی برای هر اپراتوری باشد و شرکت مخابرات ایران همیشه در صدد بوده است ضمن بهینه‌سازی و ارتقای کیفی خدمات ارایه شده، مراکز داده مطمئنی را در اختیار کاربران قرار دهد که امکان هرگونه کلاهبرداری و جعلی را به حداقل برساند. لذا کمپین‌های مختلف شرکت مخابرات ایران همگام با فناوری‌های نوین متناسب با نیازها و خواسته‌های مشتریان، بهبود تجربه مشتری طراحی می‌شوند تا ضمن ارایه خدماتی مناسب، مخاطرات در تبادل داده‌های مشتری را از بین ببرد. چابکی، تولید خدمات و محصولات نوآورانه و متناسب با نیازهای مشتریان، پاسخگویی سریع و مناسب به مشتریان، استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات برای ایجاد تسهیلات لازم برای ارایه خدمات سلف سرویس به مشتریان، تعهد به ارایه هرگونه خدمات مورد نیاز مشتریان، توسعه و بهینه سازی شبکه ارتباطی برای ارایه خدمات محتوایی، ارایه خدمات و رایانش ابری مورد انتظار مشتریان از جمله برنامه‌هایی است که در ره‌نگاشت پنجساله خود مد نظر قرار داده است.    

سیمای مخابرات کشور

در حال حاضر، شرکت مخابرات ایران، یک شرکت بزرگ و بی‌همتا با بیش از ۱۱۵ میلیون مشترک است به این ترتیب که حدود ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت، ۸۴ میلیون مشترک تلفن همراه و ۵ میلیون مشترک اینترنت از خدمات گوناگون شبکة مخابراتی این مرز و بوم بهره مند بوده و نیز بیش از ۹۷ درصد جمعیت سرزمین پهناورمان زیر پوشش این شبکة عظیم ارتباطی ست. این آمارها را که براساس مستندات موجود، هر ساله افزایش روزافزونی داشته و البته نمونه‌های شاخصی را به نمایش می‌گذارند، نمایانگر وسعت و عظمت فعالیتی ست که در این مجموعه صورت می‌پذیرد. اگرچه هم اینک، شبکة مخابراتی کشور نیرومندترین شبکة مخابرات منطقه خاورمیانه است و به موفقیت‌های درخشانی در سطوح ملی و بین‌المللی دست یافته است، امیدواریم با اتکال به نیروی لایزال الهی و اتکا به توان تکنیسین‌ها و مهندسین متعهد به جایگاهی که دربرگیرنده سرافرازی بیشتر ایران اسلامی باشد نایل گردد.

برخی از آمارهای این شرکت:

• بیش از ۸۴ میلیون مشترک تلفن همراه

• برخورداری از شبکه ی تلفن ثابت به میزان ۵/ ۳۰ میلیون مشترک در سطح کشور

• برخورداری بیش از ۱۰ هزار روستا از خدمات ICT روستایی به عنوان گامی در جهت خدمت رسانی به نقاط روستایی و مناطق محروم کشور

• برخورداری از ضریب نفوذ تلفن همراه معادل ۵/ ۸۱ درصد و تلفن ثابت معادل ۴/ ۳۸درصد

• دایری بیش از ۵ میلیون پورت ADSL و نصب ۷ میلیون پورت ADSL در کل کشور

پوشش شبکه تلفن همراه برای تمامی شهرهای کشور

• نصب بیش از ۲۴ هزار آنتن BTS در سراسر کشور

• جاده‌های تحت پوشش تلفن همراه معادل ۷۵ هزار کیلومتر

• ارتباط رومینگ بین‌الملل با ۱۱۲ کشور و ۲۷۳ اپراتور در سراسر جهان

• تأمین ارتباط مخابراتی بیش از ۵۳ هزار روستا در سراسر کشور

• ۵/ ۴۲ میلیون کاربر اینترنت

• ۴۸ هزار روستای دارای تلفن خانگی

• ۲۸ هزار روستای دارای اینترنت پرسرعت

حضور شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه

شرکت مخابرات ایران در سال جاری به صورت متمرکز و یکپارچه در نمایشگاه تلکام، در بخش‌های مختلف مشتریان تجاری، مشتریان خانگی، خدمات مشتریان و دولت الکترونیک به صورت مستقیم و در چند بخش دیگر با شرکت‌های همکار به صورت مشارکتی حضوری فعال دارد.

شاخص ترین سرویس‌های قابل ارایه بخش تجاری

فیبر نوری FTTB/ H (تانوما)

فناوری(FTTB/ H (Fiber To The Building/ Home به معنی"فیبرنوری تا ساختمان/  خانه" می‌باشد. این محصول به فناوری جدیدی گفته می‌شود که به جای استفاده از کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا محل مشتری بهره می‌برد و می‌توان خدمات گوناگونی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چند رسانه‌ای و دیگر سرویس‌های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشتریان قرار داد.

شبکه خصوصی مجازی (VPN/ MPLS  L۳)

این شبکه، برقراری ارتباط بین دو یا چند نقطة دلخواه مورد درخواست مشتری را از طریق شبکه IP موجود فراهم می‌آورد. مشتری با اتصال دو سر این ارتباط به سوئیچ‏ها و روترهای خود می‏تواند یک شبکه ی خصوصی مجازی بین نقاط برقرار کند. ارائه این شبکه با توپولوژی Full Mesh و Partial Mesh امکان پذیر است و ارتباطات به صورت فنی در لایة سه از مدل OSI و یا در لایة شبکه با پروتکل TCP/ IP برقرار می‏شوند.

اینترنت اختصاصی  Dedicated Internet

شبکه گسترده IP در سرتاسر کشور و متصل به دروازه‏های پرظرفیت از طریق بستر فیبر نوری در مسیرهای مختلف ارتباطی که قابلیت ارائه خدمات پرسرعت با پهنای باند اختصاصی و تضمینی به انواع شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی را فراهم می‌آورد.

شرکت خدمات اول مخابرات

شرکت خدمات اول مخابرات، در سال  ۱۳۹۱ با مصوبه مجمع شرکت مخابرات ایران  و با هدف بازاریابی، فروش محصولات و خدمات شرکت مخابرات استان تهران و البرز تاسیس شد و فعالیت خود را با بیش از ۱۶۰ شعبه و ۲۵۰۰ نیروی انسانی آغاز نمود. این شرکت  در مدت زمان کوتاهی  پس از تاسیس، موفق به پیاده سازی سبکی تازه در خدمات دهی ارتباطی به جامعه شد و توانست مسیری نوین را با طراحی و اجرای خدماتی تازه برای جامعه ایجاد نماید. دستیابی به موفقیت‌های چشم گیر در این مسیر سبب شد از ابتدای سال ۱۳۹۳، انجام خدمات شرکت مخابرات در سراسر کشور نیز به خدمات اول مخابرات واگذار شود  و این شرکت در ساختاری جدید و پویا فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

در حال حاضر، شرکت خدمات اول مخابرات مطابق با قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های مخابرات استانی خدمات گوناگونی را درسراسر کشور و در رشته‌های شغلی، خدمات مالی، اداری، امور مشترکین، مراکز تماس، حراست، خودرو و نگهبانی بر عهده دارد. همچنین این شرکت،  علاوه بر خدمات مذکور ، فعالیت‌های ارتباطی خود را که شامل ایجاد و بهره برداری از بزرگ ترین مرکز تماس  (contact  center)  بخش خصوصی کشور و مرکزداده(data center)  می‌شود را ادامه داده است.

چشم انداز، ارزش‌ها و ماموریت ها:

شرکت خدمات اول مخابرات  به عنوان مجموعه‌ای کارآفرین و پیشرو در سطح کشور مطرح بوده و تلاش، تخصص و همت  همه کارکنان خود را در تمام سطوح ارج نهاده و توسعه ی داخلی و خدمت به سرافرازی میهن را از ارزش‌های خود می‌داند. این شرکت در چشم انداز خود تبدیل شدن به بزرگ ترین شرکت کار آفرینی و تامین سرمایه انسانی تخصصی و نیز اجرای برترین خدمات ارتباطی مطابق با تکنولوژی روز دنیا را در دستور کار خود دارد. حضور فعال و با برنامه استراتژیک در صنعت ارتباطات کشور به منظور تقویت جایگاه شرکت در صنعت و رشد جایگاه برند خدمات اول مخابرات در سطح ملی و بین‌المللی از جمله اهداف اصلی این شرکت است .

همچنین بهره مند سازی شرکت ها،سازمان‌ها و کار فرمایان از سرمایه‌های انسانی متخصص در سراسر کشور به همراه افزایش کارایی، اثر بخشی و رضایت مندی سازمان‌ها و همکاران با تکیه براصل  ارزش آفرینی از دیگر ماموریت‌های مهم شرکت خدمات اول مخابرات در ارایه خدمات مدیریت نیروی انسانی است که با جدیت و اهتمام پیگیری می‌شود. مشتری محوری، مسئولیت پذیری، شایسته سالاری، پایبندی به تعهدات، تفکر توسعه محوری و پویایی سازمانی و دانش محوری  از مهم ترین ارزش‌های  شرکت خدمات اول مخابرات در مقابل کارکنان و مشتریان خود است.

از دیگر موارد قابل ذکر در خصوص فعالیت‌های جانبی خدمات اول مخابرات این است که شرکت به عنوان اگریگیتور شرکت مخابرات ایران با عقد قرارداد با شرکت همراه رسانه مبین به عنوان CP  اقدام به ارائه سرویس اول مارکت نموده است . این سرویس محلی برای خرید و دانلود نرم افزار و اپلیکیشن‌های اندرویدی بر روی تلفن‌های ثابت است . سرویس اول مارکت با دریافت نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای انجام پرداخت آنلاین مشتریان احراز هویت شده و بستر امنی برای خرید و فروش محتوای مجازی فراهم ساخته است .

مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های نو و حمایت از کارآفرینان و تولید کنندگان محتوا یکی از راهبرد‌های استراتژیک شرکت خدمات اول مخابرات است و بر این اساس همواره از طرح‌ها و ایده‌های نوین طراحان و ایده پردازان جوان کشور در زمینه خدمات ارزش افزوده بر روی تلفن ثابت و تولید کنندکان محتوا استقبال می‌کند .

مهمترین دستاورد‌ها و افتخارات :

شرکت خدمات اول مخابرات مفتخر است که در سال گذشته با تکیه بر قابلیت‌ها و پشتکار خود، موفق شد عنوان " شرکت برتر از نظر رشد سریع " را بین مجموعه صد شرکت دوم از پانصد شرکت بزرگ کشور - در رتبه بندی سال ۹۵  شرکت‌های برتر ایران (IMI۱۰۰) کسب نماید . این مهم به واسطه صعود هشتاد رتبه‌ای از محل فروش نسبت به سال ۹۴ اتفاق افتاد که برگ زرینی در کارنامه افتخارات این شرکت بود. شرکت خدمات اول مخابرات با حضور درخشان خود در این مقایسه توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از برند‌های معتبر و پیشرو در جمع شرکت‌های  بزرگ کشور در این رویداد تثبیت نماید .

همچنین این شرکت مفتخر به کسب عناوین ذیل گردیده است :

- کسب رتبه صد و پنجاه و ششمین شرکت برتر کشور و صعود به جدول صد شرکت برتر دوم از پانصد شرکت برتر کشور

- کسب رتبه پنجم در گروه ارتباطات و مخابرات با صعود یک رتبه نسبت به سال گذشته

این شرکت در سال ۹۴ نیز در رتبه بندی پانصد شرکت برتر ایران(IMI۱۰۰ ) به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافت که از جمله مهم ترین این موفقیت‌ها عبارتند از  :

- کسب رتبه بالاترین میزان ارتقای رتبه با دویست رتبه افزایش  و کسب جایگاه دویست و سی و ششمین برند برتر کشور با معیار میزان فروش و حضور در صدر شرکت‌های برتر کشور در سال ۹۴

- صعود ده رتبه‌ای در میزان ارزش افزوده و کسب بالاترین میزان ارزش افزوده در سال ۹۴

- کسب رتبه ششم در گروه ارتباطات و مخابرات در سال ۹۴

- کسب رتبه دوم با معیار رشد فروش در صنعت در سال ۹۴

- کسب رتبه دوم با معیار تعداد کارکنان در صنعت در سال ۹۴

- کسب رتبه ششم با معیار ارزش افزوده ویژه در صنعت در سال ۹۴

شرکت خدمات اول مخابرات به عنوان سازمانی جوان، خلاق و ارزش آفرین، همواره پویایی و توسعه را سرلوحه فعالیت‌های خود را قرار داده و موفقیت و پیشرفت سازمانی را از اصلی ترین اولویت‌های خود را قرار داده است. براساس این رویکرد بوده است که این شرکت توانسته در مجامع گوناگون درخشیده و پیش به سوی تعالی و افتخارات بیشتر حرکت نماید :

- کسب لوح تقدیر نخستین جشنواره ملی کارآفرینان و استعدادهای برتر مهارتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی ۴ تیر ۱۳۹۳

- کسب لوح تقدیر کارآفرین برتر کشور از معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی و رییس سازمان فنی حرفه‌ای کشور- شهریور ۱۳۹۲

- کسب لوح تقدیر چهارمین دوره انتخابات شورای شهر از خانم فاطمه دانشور – خرداد ۱۳۹۳

- کسب لوح تقدیر مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل مخابرات ایران، جهت برگزاری مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران/  ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

- کسب لوح تقدیر حامی پژوهشی در بیست و یکمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران /  ۲۴ دی ۱۳۹۳

- کسب لوح تقدیر سرآمدی فاوا در بخش خدمات الکترونیک در نخستین جشنواره سرآمدان فاوا /  ۵ بهمن ۱۳۹۳

-کسب گواهینامه چهاردهمین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان /  ۹ اسفند ۱۳۹۳

- کسب لوح تقدیر همایش شرکت‌های برتر ایران /  ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

- کسب گواهینامه ۵۰۰ شرکت برتر ایران IMI۱۰۰ /  ۶بهمن ۱۳۹۴

- کسب تندیس نخستین جشنواره ملی کارآفرینان و استعدادهای برتر مهارتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی- تابستان ۱۳۹۳

- کسب تندیس اجلاس مدیران مدبر /  ۱۱ دی ماه ۱۳۹۳

- کسب تندیس در اولین گردهمایی دستیاران جوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی /  ۷ تیر ۱۳۹۳

اول مارکت

اول مارکت فروشگاه و مارکت تخصصی اندروید است که از طریق آن می‏توانید به بیش از ۶۵۰۰۰ اپلیکیشن کاربردی، بازی‌های متنوع اندرویدی و کتاب‌های صوتی دسترسی داشته باشید و نیازهایتان را مرتفع نمایید.  اپلیکیشن اول مارکت را از وب‏سایت www.avvalmarket.ir  دریافت و روی موبایل یا تبلت خود نصب کنید و به دنیای اپلیکیشن‏ها و بازی‏های اندرویدی وارد شوید.

بسته‌های تشویقی:

• مشترکین در صورتی که تمایل به خرید بسته تشویقی داشته باشند می‏توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۸۰ و با پرداخت ۱۰ هزارتومان، یک ماه فرصت خرید تا سقف ۲ میلیون ریال را از اول‏مارکت تجربه نموده و در قرعه‏کشی بزرگ دوره نهم شامل ۱۰ خودرو BMW و ۱۰۰۰۰ هدیه ۱ میلیون ریالی شرکت نمایند.

مزیت‌های بسته‌های تشویقی:

۱-افزایش قدرت خرید کاربران اول مارکت

۲-تنوع انتخاب در روش‏های پرداخت

۳-افزایش سهولت در امر خرید

فعال سازی بسته تشویقی از طریق:

• ارسال عدد ۱ به ۳۰۸۰(همراه اول)

• خرید بسته از طریق کد دستوری   *۳۰۸۰#

• تماس با شماره ۷۰۷۰۳۰۸۰ از تلفن ثابت

• خرید بسته ازطریق سایت اول مارکت (درگاه بانکی)   

مبین وان کیش

مبین‏وان کیش (سهامی عام) یکی از فعالان عرصه‏ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، با ارائه‏ی راهکارهای نوین در حوزه‏ی خدمات ارزش افزوده (VAS)، امکانات متنوعی را برای مشترکان تلفن همراه،  تلفن ثابت و سایر بسترهای ارتباطی فراهم نموده است. این شرکت با استفاده از تجربیات جهانی و بومی‏سازی فناوری‏های جدید، دریچه‏ی تازه‏ای را برای مشتریانش ایجاد و به عنوان نخستین ارائه‏کننده‏ی خدمات ارزش افزوده (VAS) در ایران، محصولات متنوعی به هموطنان و گردشگران ارائه می‏نماید.

شرکت مبین‏وان‏ ‏‏کیش که زیر مجموعه هلدینگ مبین ایران است، همواره سعی در ارائه‏ی برترین خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مشتریان سرویس‏های ارزش افزوده بر بستر شبکه موبایل و تلفن ثابت را داشته است.همچنین پذیرش شرکت مبین وان کیش در فرابورس در سال ۱۳۹۵ نشان ازموفقیت روزافزون این مجموعه دربازار دارد. مبین‏وان کیش از سال ۱۳۹۰ با ارائه‏ی خدمات ‏ارزش‏ افزوده‏ از طریق اپراتور همراه ‏اول و شرکت مخابرات ایران فعالیت خود را آغاز نمود و طی شش سال یکی از بزرگترین تجمیع‏کنندگان خدمات این دو اپراتور بوده است.مبین‏وان کیش با دارا بودن بیش از ‏۷۰ شرکت خصوصی همکار و تامین‏کننده‏ محتوا (CP) جزو اولین‏‏های کشور است.

سیستم تلفنی شرکت مبین وان کیش با نام تجاری هشت ستاره از سال ۱۳۹۰ با استقرار سرور در تمامی مرکز مخابرات استان‌های کشور فعالیت خود را آغاز نمود. در تمامی استان‌های کشور با شماره گیری هشت و ستاره پس از آن، تماس کاربران به پلت فرم موجود بر روی سرور استان منتقل و محتواهای موجود بر روی آن بر اساس درختواره از پیش تعیین شده برای کاربر پخش میگردد. پلت فرم سیستم هشت ستاره که وظیفه مدیریت کاربر و هدایت وی را به سرویس مورد نظر داراست توسط تیم فنی مبین وان کیش به گونه‌ای پیاده سازی گردیده است که امکان افزودن شاخه به هر سطح از درختواره به راحتی امکان پذیر است، درواقع هسته اصلی پلت فرم تمامی رویدادها را کنترل میکند و سرویس‌های جدید مشابه یک ماژول به هسته اصلی اضافه می‌شوند.

ارگ جدید

شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید در سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی از شرکتهای وابسته به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و با همت گروهی از متخصصان صنعت مخابرات تاسیس گردید. این شرکت به عنوان مجری شبکه‏های مخابراتی با اپراتورهای بزرگ مخابراتی کشور و صنایع مختلف از جمله نفت و گاز و خودروسازی همکاری داشته است و موفق به کسب رتبه ۱ صلاحیت پیمانکاری در رشته مخابرات از معاونت برنامه‏ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گردیده است.

شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید در طول دوران فعالیت با شرکت‌های خارجی معتبری در زمینه اجرای پروژه‏های مخابراتی به صورت EPC  همکاری نموده است که از جمله آن تأمین بیش از ۱.۶ میلیون پورت تجهیزات دسترسی با همکاری شرکتهای ZTE  و Keymile  آلمان بوده است. همچنین این شرکت با دراختیار داشتن کلیه تجهیزات مورد نیاز برای اجرای شبکه‌های فیبر نوری، تا کنون موفق به اجرای تعداد زیادی از این پروژه‏ها گردیده است. با توجه به اهمیت بحث تولید ملی و انتقال و بومی سازی فناوری‏های نو، شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید در سال ۱۳۹۱ اقدام به تاسیس کارخانه تولیدی خود در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید نمود که در فاز اول با تولید تجهیزات سمت مشتری (CPE) به بهره برداری رسید  و تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه  انواع مودم‏های   ADSL ۲+، VDSL و GPON ONT  تولید نموده که در تمامی استان‏های کشور توزیع گردیده است.

این شرکت به عنوان اولین و تنها تولید کننده مودم در کشور،  ضمن دریافت ۶ گواهی تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تلاش می‏نماید ضمن افزایش توان فنی کشور، با مناسب سازی محصول خود برای اپراتورهای داخلی ارائه دهنده‏ی سرویس‏های اینترنت نیازهای فنی و تجاری مشتریان خویش را تامین نماید. تولید مودم‌هایی با طراحی و ساختار اختصاصی شده، پشتیبانی کلیه محصولات از سامانه ACS و سازگاری با تجهیزات کلیه برندهای موجود در شبکه مخابرات کشور بخشی از این خدمات میباشد که به بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی مصرف کننده نهایی می‏انجامد. تولید تجهیزات Access نیز در کارخانه شرکت ارگ جدید با بهره‏گیری از پیشرفته ترین خط SMD موجود در کشور صورت پذیرفته است.

این اولین بار است که چنین تجهیزاتی با این سطح تکنولوژی در کشور و توسط متخصصان داخلی تولید می‏گردد. روند تولید این تجهیزات تحت نظارت شرکت Keymile آلمان انجام گرفته و محصول تولیدی مورد آزمون‏های مختلف و ارزیابی کیفی قرار میگیرد. کیفیت کارت‏های تولیدی در کارخانه شرکت ارگ جدید به حدی است که شرکت Keymile جهت صادرات آن به کشورهای منطقه اعلام آمادگی کرده است. شاید بتوان انتقال دانش فنی تولید تجهیزات Access و توانمندسازی متخصصان داخلی در این زمینه را مهمترین دستاورد چنین طرح بزرگی دانست. افق پیش روی شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید، همانند مسیری که در تولید تجهیزات CPE طی شده است، نیل به خودکفایی فنی و توسعه محصولات مورد نیاز شبکه مخابراتی کشور است. شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید امیدوار است که تولید موفق چنین تجهیزاتی در داخل کشور، آغازی بر پایان وابستگی صرف به محصولات خارجی در صنعت مخابرات باشد.

گروه کارخانجات شهید قندی

معرفی:  شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در آبان ماه ۱۳۶۳ با توجه به نیاز صنعت مخابرات و با هدف تولید انواع کابل‌های مخابراتی و توسعه ارتباطات و گسترش شبکه عظیم مخابراتی کشور، تحت پوشش وزارت پست، تلگراف و تلفن وقت در شهر یزد و در زمینی به وسعت یک میلیون متر مربع و با نام کابل‌های مخابراتی شهید قندی تاسیس شد . در سال ۱۳۸۲ پیرو اصل ۴۴ قانون اساسی وارد بورس شد و سهام آن در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت و در سال ۱۳۸۹ به شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی تغییر نام داد. شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی با تکیه بر نیروی انسانی مجرب و متخصص به عنوان مهم ترین مزیت رقابتی و با استفاده از فن آوری روز جهان، توانسته است خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده و تامین کننده انواع کابل‌های مخابراتی نوری و مسی در کشور معرفی کند و اکنون پس از ایجاد برند معتبر درکشورهای منطقه حضور موثر در بازارهای جهانی را بعنوان هدف خود برگزیده است.

چشم انداز شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی

تبدیل شدن به بزرگترین و بهترین شرکت تولید کننده محصولات مخابراتی  و برقی خاور میانه و آفریقا .

بیانیه ماموریت شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی با هدف ایجاد ارزش برای صاحبان سهام، مشتریان و کارکنان تلاش می‌نماید تا با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و نوآور، فن آوری روز دنیا و برند معتبر، محصولات و خدمات با کیفیت متمایز مرتبط با صنایع مخابرات و انرژی به بازارهای ملی و بین‌المللی عرضه نماید.

محصولات و خدمات

• انواع کابل‏های مخابراتی نوری و مسی

• انواع کابل‏های برق فشار ضعیف و متوسط

• انواع کابل‏های ترکیبی و خاص برای مصارف شرکت‏های نفت، گاز، پتروشیمی، توانیر، راه آهن، مترو، کنترل ترافیک و قطارهای شهری

• انواع کابل‏های دیتا و شبکه از قبیل CAT۵ و CAT۶

• تامین انواع پانل‏های برق خورشیدی (فتوولتائیک)

• طراحی، نصب و راه‏اندازی شبکه‏های مخابراتی و برقی

• طراحی، نصب و راه‏اندازی نیروگاه‎های برق خورشیدی

• اجرای خدمات فنی و مهندسی و نگهداری شبکه‏های عظیم مخابراتی

• اجرای پروژه‏های تامین برق خورشیدی سیستم‏های روشنایی، سایت‏های مخابراتی و مناطق روستایی و عشایری

• تولید انواع مواد پلیمری و شیمیایی مورد نیاز صنعت سیم و کابل کشور

• بازیافت انواع کابل‏های مخابراتی و برقی

• سرمایه‏گذاری مشترک در زمینه نصب و راه‏اندازی کارخانجات تولید انواع کابل‏های مخابراتی، برقی و پانل‏های خورشیدی

مهم ترین افتخارات شرکت

* اولین و بزرگترین تولید کننده انواع کابل‌های مخابراتی و پانل‌های خورشیدی در کشور

* صادر کننده خدمات فنی و مهندسی، نصب و اجرا  و نگهداری شبکه‌های مخابراتی

* صادر کننده نمونه ملی و استانی در شش سال

* کسب استانداردهای بین‌المللی  OHSAS۱۸۰۰۱. ISO۹۰۰۱ , ISOI ۱۴۰۰۱

* مجری قراردادهای غیر نفتی صادراتی در رشته برق و الکترونیک در کشورهای آسیای میانه، افغانستان، عراق، کویت ،سوریه، کشورهای حوزه آفریقا

* تامین کنننده کابل پروژه نور و فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت

تله پرومو

شرکت تله پرومو به عنوان یکی از بزرگترین تجمیع کننده‌های خدمات ارزش افزوده در همراه اول، با سال‌ها تجربه در این زمینه و با هدف نوآوری در ارایه راهکارهای موبایل مارکتینگ، به مشتریان خدمات ارایه می‌کند. این شرکت در مسیر حرکت خود و در سال سوم فعالیت، به عنوان تجمیع کننده برتر همراه اول شناخته شد. تله پرومو در زمینه ارزش افزوده، طیف وسیعی از خدمات سرگرم کننده، آموزنده و جالب را در دسترس مشترکین قرار داده است. خدماتی که مزایای قابل توجهی را برای مصرف کننده و تامین کننده به ارمغان می‌آورد. این شرکت فعالیت خود را با سازمان‌ها و نهادهای معتبر و بزرگ کشور شروع و با ارایه خدمات مناسب و رضایت سازمان ها، باعث جذب بیشتر همکاران در این حیطه شده است. تله‌پرومو با اعتقاد به نوآوری و گسترش فضای کاری در حال حاضر آماده همکاری با صاحبان ایده در زمینه اپلیکیشن‌های بازی، کاربردی، آموزشی و ... است. واحدهای مختلف درون سازمانی از جمله  کسب و کار، فناوری، محتوا، امور مشتریان، بازاریابی و تحقیق بازار، تبلیغات و ... و همچنین نیروهای پرانگیزه، خلاق و با تجربه، فضایی مناسب را برای رشد و به سرانجام رساندن ایده یا محصول شما فراهم می‌سازند.

زمینه‌های فعالیت:

• SMS سرویس‌هایی در قالب پیامک

• IVR سرویس‌های صوتی و پیام‌های صوتی تعاملی و غیر تعاملی

• App برنامه‌های کاربردی، آموزش، سرگرمی، آموزشی و... قابل استفاده در گوشی‌های هوشمند

• USSD ارسال پیام از طریق کدهای دستوری

ما در تله پرومو با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت آماده دیدار با شما هستیم، با ما در تماس باشید تا بهترین راهکار را در زمینه خدمات ارزش افزوده به شما ارایه دهیم.

فراز فنون

شرکت فراز فنون مرکزی از سال ۱۳۸۸ با هدف ایجاد تغییراتی نوین در راستای خدمت به بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات، چاپ و تکثیر، بازاریابی و تبلیغات، نشر دیجیتال و ...، به واسطه در اختیار داشتن متخصصین و نیروهای مجرب در زمینه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی امور انفورماتیکی پا به این عرصه نهاد. این شرکت به واسطه قرارگیری در گروه فراز، متشکل از مجموعه‌های معدنی، صنعتی، فناوری اطلاعات، بازرگانی و خدماتی، همچون شرکت فراز معدن مرکزی، شرکت بازرسی بین‌المللی شاردین آفرین، شرکت بازرسی بین‌المللی اینترتک قشم، شرکت صنعتگران فراز معدن، چاپخانه فراز چاپ مرکزی، کانون آگهی و تبلیغاتی سینا، موسسه فرهنگی فراز درگاه رسانه و همچنین به عنوان یکی از اعضای شورای عالی انفورماتیک کشور و سازمان نظام صنفی رایانه ای، موسسه توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و مجامع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی کشور، با لحاظ نمودن رویکرد نظام اقتصادی نوین، در زمینه‌های مذکور، موفق به پیمودن گامهای مؤثر و قابل توجهی گردیده است. مدیران و متخصصین مشغول به کار در شرکت فراز فنون مرکزی، بیش از یکصد نفر بوده که از این تعداد نیروی انسانی، حدود ۶۰ نفر در دفتر مرکزی و ۴۰ نفر الباقی، در سایر استان‌ها مشغول به فعالیت می‌باشند. رویکرد همیشگی این شرکت، ایجاد و توسعه راه حل‌های خلاقانه و نوین در حوزه‌های مختلف فنی و تجاری بوده و این روند همواره از سوی مدیران ارشد شرکت با هدف پیشرفت و ارتقاء جایگاه سازمان، راهبری و  پشتیبانی شده است.

عضویت ها، مجوزها و گواهینامه ها

- عضو شورای عالی انفورماتیک کشور      (رتبه دو در زمینه فعالیت شبکه داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی)

-  عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

- عضو مجامع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی کشور

-  مجوز نشـر دیجیتال بر خط

- مجوز نشـر دیجیتال مبتنی بر حامل

- مجوز نشـر دیجیتال تصدی رسانه بر خط کاربر محور

- مجوز نشـر دیجیتال تصدی رسانه بر خط تلفن هوشمند

- مجوز نشـر دیجیتال تصدی رسانه بر خط پیام ده

- گواهینامه بین‌المللی ISO ۹۰۰۱ و  ISO ۱۴۰۰۱

بهینه پردازش

مجموعه بهینه پردازش در سال ۱۳۸۵ به منظور فعالیت در زمینه فناوری اطلاعات و  تولید نرم افزار تاسیس گردید و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را به منظور کسب تجربه و خدمت به پیشرفت  تکنولوژی در کشور با همراهی مدیران و متخصصین علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پیموده است. از آنجا که این شرکت با دارا بودن سابقه ۱۰ سال فعالیت تخصصی در صنعت و حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، موفق به پیاده‏سازی یکی از موثرترین و مهمترین سیستم‏های صورتحساب (Hot Billing)  در ابعاد مالی، فنی و خدمات به روز به مشترکین گردیده، توانسته‏است ضمن تامین و پوشش نیاز داخلی کشور در این حوزه، زمینه جذب و پرورش و به‏کارگیری جمعی از جوانان خبره و متعهد  و ایجاد و توسعه این دانش علمی و متخصص در این حوزه  را میسر گرداند و از برون‏رفت هزینه و دانش علمی کشور ممانعت نماید.

هم اکنون این مجموعه شامل ۶ واحد جداگانه شامل طراحی و تولید نرم افزار، تحقیق و توسعه، پشتیبانی و خدمات  محصول، مشاوره و نظارت بر اجرای طرحهای انفورماتیکی،  BI & Data Miningمی‏باشد و به گردآوری این بخشها  تحت نامی یکسان سعی در ارائه کامل خدمات IT به سازمانها و نهادهای دولتی، شرکتهای  خصوصی و اشخاص دارد. بالا بردن کیفیت تولید و خدمات ارائه شده در چهارچوب استانداردهای حاکم در دنیا، امری است  که به طور اتفاقی حاصل   نمی‌گردد. دیدگاه بلند مدت در تحقیق، تولید، عرضه و پشتیبانی از جمله نگرشهای راهبردی ما در کار است. نگرشی که به  شهادت آنچه انجام گرفته است برای مجموعه بهینه پردازش تخصص و برای مشتریان  رضایت را به  همراه داشته است.

* GSM Software

به طور کلی این سیستم وظیفه مدیریت مشترکین GSM مخابرات در دو نوع اعتباری و دائم را انجام می‌دهد و با توجه به اینکه مشترکین GSM باید دارای سیم کارت باشند(SIM)، این سیستم مدیریت تراکنش‌های مالی روی این مشترکین از جمله دایره سیم کارت، تبدیل و یا تخلیه سیم کارت را نیز از طریق شبکه و سوئیچ‌های مخابراتی   موجود در سالن دستگاه‌ها انجام میدهد. این فرایند در سیستم تلفن ثابت غیر GSM وجود ندارد و از ویژگیهای یکتای این سیستم میباشد.  همچنین این سیستم، کل کارکرد شبکه از جمله ریز مکالمات و کنتور مشترکین را در پایگاه داده ذخیره‌سازی می‏نماید(Mediation) و در حساب مشترکین اعمال می‏کند. نکته حائز اهمیت این است که ریز مکالمات شبکه GSM فقط حاوی مکالمات ساده نیست! بلکه مکالمات Voice و SMS را نیز شامل میشود که هر کدام حالت Originate و Terminate  دارند.

ژرف نگر

با عنایت به الطاف خداوند رحمان، شرکت امید ژرف‌نگر با هدف توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات درکشور بیش از ۱۸ سال است که در زمینه مشاوره،  طراحی،  آموزش و اجرای سیستمهای نرم افزاری و شبکه های انتقال داده فعالیت می کند و با همکاری با شرکت‌های معتبری همچون Tellabs/ Coriant، Ericsson و .... موفق به ارائه راه حل های فنی در شبکه های ملی و استانی گردیده است. ارتباطات و تراکنش‌های مالی و حاکمیتی که هر لحظه در بستر شبکه‌های انتقال دیتا انجام می‌گیرد را می‌توان بعنوان مهمترین داده منتقل شده درشبکه عنوان نمود، در این راستا بکار گیری یک شبکه امن و قابل اطمینان جهت ارتباطات از ملزومات اساسی جهت توسعه در این بخش می‌باشد.

گسترده ترین و یکپارچه ترین شبکه دیتای موجود در کشور شبکه Tellabs می‌باشد که در حال سرویس دهی به بیش از ۶۰% از شعب بانک‌ها و سازمان‌های دولتی در استان‌های مختلف می‌باشد. کیفیت بالای سرویس بر روی این شبکه نسبت سایر شبکه‌ها و همچنین امنیت و کیفیت بالای اتصالات بر روی این شبکه یکی از خصوصیات بارز آن می‌باشد که در حال حاضر  مهمترین گزینه جهت ارائه سرویس‌های SLA به مشترکین تجاری می‌باشد. هم اکنون با توجه به امکانات فراهم آمده در بخش شبکه و تیم‌های مدیریتی مربوطه امکان ارائه سرویس SLA به مشتریان فراهم شده است.از خصوصیات این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• شبکه‌ای با ضریب دسترسی ۹۹.۹۹۹%

• شبکه با بالاترین ضریب امنیت در کشور

• بهره مندی از ظرفیت کافی و توسعه پذیری در شبکه

• حمایت از راه حل‌های پشتیبان برای جلوگیری از قطعی سرویس ها

• دارای مرکز تماس (Call Cneter) و پشتیبانی (NOC) اختصاصی و حرفه‌ای و بصورت ۷x۲۴

• دارا بودن QOS تضمین شده و امکان ارائه SLA بر روی سرویس ها

• برقراری سرویس در اسرع وقت و تعامل مشتری مدار

انواع سرویس ها:

• نقطه به نقطه (PTP)

سرویس PTP قادر است بین دو نقطة مورد درخواست ( در داخل هراستان) از طریق مودمهایDSL  ابتدا از محل سایت A مشتری تا نزدیکترین مرکز مخابراتی و از طریق بستر TDM پس از گذر از مرکز مخابراتی سایت B به نقاط انتهایی مشتری در سایت B ارتباط مورد نظر را برقرار نماید.

• یک نقطه به چند نقطه (PTMP)

سرویس PTMP  داخل استانی یک سرویس تعمیم یافتة PTP است. در این سرویس بنا به درخواست مشتری ارتباط بین یک نقطة مرکزی با چند نقطه به صورت یک به چند برقرار می‏گردد. این سرویس مخصوص مشتریانی است که دارای  یک سایت مرکزی بوده و نیاز مند برقراری ارتباط با سایت‌های دیگر هستند. در این نوع خدمت، پهنای باند در سایت مرکزی معادل مجموع پهنای  باند در نقاط مقصد بوده و در صورتیکه این پهنای باند کمتر از۲ مگا بیت باشد کلیه ارتباطات بصورت Channelized   توسط یک پورت و یک زوج سیم به سایت مرکزی مشتری منتقل می‌گردد. در صورتیکه پهنای باند مورد نیاز متقاضی در نقطه مرکزی بیش از ۴ مگا بیت باشد ارتباط از مرکز مخابراتی تا سایت مذکور بر روی بستر فیبر برقرار می‌گردد.

آریانا گستر اسپادانا

شرکت آریاناگستراسپادانا (با برند تجاری پاناوان) در سال ۱۳۷۶ تأسیس و با اتکا بر سابقه ۲۰ ساله خود نسبت به ارائه خدمات و محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) اقدام نموده است. این شرکت دانش‏بنیان با تکیه‏بر توان مهندسی خود با بیش از یک‏صد نفر نیروی انسانی متخصص و خلاق و باوجود زیرساخت‏های دیتاسنتر و ساختار مبتنی بر Service provider در حال بسط فعالیت‏های خود را در سراسر کشور بانام تجاری پاناوان می‏باشد. از مهمترین افتخارت شرکت می‏توان به دریافت نشان برترین دیتاسنتر کشور، عضویت در شرکت‏های دانش‏بنیان، اخذ پروانه سراسری اپراتوری سرویس‏های ICT از رگلاتوری، اخذ رتبه یک شورای عالی انفورماتیک، معرفی به‏عنوان برترین سازمان در روز ملی مهندسی و ... اشاره کرد. حوزه تخصصی فعالیت‏های شرکت در دو بخش محصولات و خدمات طبقه‏بندی‏شده است.

معرفی خدمات:

پاناوان با دریافت پروانه اپراتوری سرویس به‏صورت سراسری در کشور فعالیت می‏نماید و شرکت مخابرات ایران به‏عنوان اپراتور میزبان این شرکت انتخاب‏شده است. مالکیت بزرگ‏ترین دیتاسنتر بخش خصوصی در مرکز و جنوب کشور، تنوع، نوآوری و تعدد سرویس‏های حوزه ICT مبتنی بر تکنولوژی‏های روز دنیا ازجمله Cloud، اتصال به گسترده‏ترین شبکه دسترسی کشور (شرکت مخابرات ایران) و همچنین تجربه و تخصص ارائه سرویس، شرایط تولید و توزیع و مدیریت خدمات ICT در کل کشور را برای این شرکت تسهیل نموده است. هم‏اکنون با استقرار پلت فرم PanaOne SDP در شرکت مخابرات ایران امکان توزیع محتوا برای مشترکین موجود روی شبکه‏های تلفن ثابت و ADSL شرکت مخابرات ایران فراهم می‏باشد.

کاراشاب

شرکت گسترش خدمات ارتباطات کاراشاب در سال ۱۳۹۱ با هدف ایجاد شبکه امن، قابل اتکا و پایدار برای ارائه خدمت به شرکتها و سازمانهای بزرگ ،تاسیس و آغاز بکار کرد و در حال حاضر صد در صد سهام این شرکت متعلق به شرکت مخابرات ایران میباشد.

اهداف استراتژیک کاراشاب:

۱- ارائه سرویس، خدمات و تجهیزات در حوزه  B۲B

۲- ارتقاء سطح ارائه سرویسها و خدمات  با SLA‌های استاندارد بین‌المللی

۳- تمرکز در پاسخگوئی بموقع، خدمت رسانی و پشتیبانی فنی موثروکارآمد

موضوعات فعالیت کاراشاب:

۱- ارائه خدمات مشاوره‌ای :

- طراحی زیر ساختهای ارتباطی اعم از مخابراتی و فنآوری اطلاعاتی

- ارائه راهکارهای جامع بمنظور حل مشکلات ارتباطی در حوزه‌های  IT و CT

۲- ارائه کلیه سرویس‌های مخابراتی

۳- تهیه و تامین کلیه تجهیزات مخابراتی و دیتا

۴- تولید محتوی و توسعه و پشتیبانی خدمات محتوی محور

۵- ارائه خدمات در حوزه امنیت فناوری اطلاعات

۶- تحقیق، پژوهش، طراحی و ایجاد خدمات دیجیتالی، الکترونیکی و رایانه‌ای نوین

شرکت فنی، مهندسی و بازرگانی فراز فنون مرکزی

شرکت فراز فنون مرکزی با هدف ایجاد تغییراتی نوین در راستای خدمت به بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات، چاپ و تکثیر، بازاریابی و تبلیغات، نشر دیجیتال و ...، به واسطه در اختیار داشتن متخصصین و نیروهای مجرب در زمینه خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی امور انفورماتیکی پا به این عرصه نهاد. این شرکت به واسطه قرارگیری در گروه فراز، متشکل از مجموعه‌های معدنی، صنعتی، فناوری اطلاعات، بازرگانی و خدماتی، همچون شرکت فراز معدن مرکزی، شرکت بازرسی بین‌المللی شاردین آفرین، شرکت بازرسی بین‌المللی اینترتک قشم، سازمان جغرافیایی وزارت دفاع استان مرکزی، شرکت صنعتگران فراز معدن، چاپخانه فراز چاپ مرکزی، کانون آگهی و تبلیغاتی سینا، موسسه فرهنگی فراز درگاه رسانه و همچنین به عنوان یکی از اعضای شورای عالی انفورماتیک کشور و سازمان نظام صنفی رایانه ای، موسسه توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و مجامع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی کشور، با لحاظ نمودن رویکرد نظام اقتصادی نوین، در زمینه‌های مذکور، موفق به پیمودن گامهای مؤثر و قابل توجهی گردیده است.

مـدیـران، کارشناسان، متخصصین و پرسنل در شرکت فراز فنون مرکزی، بیش از یکصد نفر بوده که در دفاتر و شعب رسمی این شرکت در شهرهای تهران، اراک، شیراز و... مشغول به فعالیت می‌باشند. رویکرد همیشگی این شرکت، ایجاد و توسعه راه حل‌های خلاقانه و نوین در حوزه‌های مختلف فنی و تجاری بوده و این روند همواره از سوی مدیران ارشد شرکت با هدف پیشرفت و ارتقاء جایگاه سازمان، راهبری و  پشتیبانی شده است. شرکت فراز فنون مرکزی با بهره گیری از قوای تخصصی، امکانات فنی و تجربه مدیریتی خود در راستای اجرای فعالیتهای مرتبط با حوزه مخابرات کشور، موفق به راه‌اندازی خدمات و سرویس‌های ارزش افزوده مخابراتی به شرح زیر گردیده است.

• سامانه چاپ قبوض تلفن ثابت و همراه

• سامانه تبلیغات بازرگانی قبوض

• سامانه چاپ اختصاصی قبوض

• سامانه‌های محتوایی صوتی

• سامانه وصول مبالغ مردمی

• سامانه نظرسنجی سفارشی

• سامانه آوای انتظار تلفن ثابت

• سامانه مشاوره‌های آنلاین

• سامانه ارسال انبوه پیامک صوتی

• سامانه کارت اعتباری تلفن ثابت

• سامانه بازاریابی ADSL و FTTH مخابرات

• سامانه هوشمند اعلام و وصول بدهی مشترکین

• سامانه‌های  ارزش افزوده دیتا

مبین وان

خدمات و سرویس‌های صوتی تلفنی با رویکرد جامعه محور

امروزه با توجه به رشد روز افزون سرویس‌های خدمات ارزش افزوده صوتی بر بستر تلفن ثابت ارائه دهندگان این سرویس ها، در تکاپو برای پیشی گرفتن از هم برای ارائه محصولات و خدمات جدید هستند. در این میان شرکت مبین وان با بهره گیری از سابقه طولانی خود در این حوزه و با هدف پاسخگویی به نیازها و سلایق مختلف خانواده‌های ایرانی سرویس‌های متنوع هشت ستاره را راه‌اندازی نموده است و درسایه همکاری با شرکت‌های مختلف تامین کننده محتوای صاحب ایده و بنام همواره تلاش نموده به این مهم دست یابد. این شرکت‌ها با بهره گیری از پلتفرم قدرتمند هشت ستاره و پنل‌های مختلف گزارش گیری، محتوا و سرویس‌های خود را متناسب با علایق کاربران طراحی و بروز می‌نمایند.

آمار‌های ارائه شده در این مدت حاکی از آن است که این سرویس‌ها محبوبیت زیادی را بین کاربران خود بدست آورده، که تنها دلیل آن ارائه خدمات شایسته و منحصربفرد بوده است. از خدمات جدید راه‌اندازی شده که مورد اقبال عمومی قرار گرفته است می‌توان به سرویس‌های مشاوره هشت ستاره اشاره نمود. شرکت مبین وان در کنار استفاده از زیرساخت‌های گسترده و سرمایه‌های مالی و انسانی و همکاری با مشاوران زبده، با ارائه مشاوره‌های غیر‌حضوری در زمینه‌های مختلف تحصیلی، رایانه، روانشناسی، حقوقی و .... سعی در ارتقای سطح کیفی زندگی جامعه داشته است. همچنین پیاده سازی قابلیت‌های گوناگون در سیستم مانند امکان تعریف سقف تماس توسط کاربر، تعریف کدهای دسترسی سریع و ... موجب کاهش چشمگیر نارضایتی در بین کاربران شده است.

برای استفاده از خدمات مختلف این سیستم کافی است مشترکان تلفن ثابت از هر جای ایران با شماره گیری عدد هشت و سپس فشردن کلید ستاره به این سیستم متصل شده و راهنمای صوتی را دنبال کنند. شایان ذکر است تا قبل از اعلام کامل هزینه و ورود به سرویس محتوای پخش شده رایگان می‌باشد. اطلاعات بیشتر در این خصوص در کانال تلگرامی hashtsetare@ قابل دسترسی است.

ایران تلکام 2017