بازار سهام در جریان آخرین روز کاری هفته به دنبال افزایش بهای نفت و خوش‌بینی به بازارهای جهانی، رشد ۱۱۵۸ شاخص کل را تجربه کرد. در بازار روز چهارشنبه معامله‌گران شاهد تداوم نوسان نمادها بودند. اکثر نمادهای عمده بازار هفته گذشته شرایط پر نوسانی را تجربه کردند. در این راستا کاهش بهای نفت و نگرانی از مساله تحریم‌ها و کاهش ارزش دلار در برابر ریال از یکسو و تزریق نقدینگی و رسیدن قیمت‌ها به کف‌های مقاومتی خود باعث ایجاد دو مسیر نزولی و رشد بازار در هفته گذشته شد. برآیند این عوامل در نهایت به رشد ۲درصدی شاخص کل در هفته گذشته منجر شد. این در حالی است که سهم مهمی از رشد هفتگی نماگر بورس تحت تاثیر معاملات روز چهارشنبه بود. در این روز شاخص کل بورس با رشد هزار و ۱۵۸واحدی معادل ۷/ ۰درصدی، در محدوده ۱۶۶هزار و ۸۶۰واحدی متوقف شد.

همچنین در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۳۱۸ واحدی عدد ۲۷هزار و ۴۴۱ واحد را به نمایش گذاشت.در بازار روز چهارشنبه نمادهای گل‌گهر، مپنا، سرمایه‌گذاری امید، پالایشگاه اصفهان، سایپا و کشتیرانی بیشترین سهم را در ثبت رشد بازار داشند. در این روز معامله‌گران شاهد مباحث مجلس شورای اسلامی در مورد لوایح پولشویی بودند که به‌رغم تصویب بخشی از آن، مابقی ایرادات به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد. در همین مورد علی مطهری نماینده تهران گفت: چهار لایحه FATF قبل از پایان مهلت ایران نهایی می‌شود. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت چهار لایحه FATF معتقد است: به نظرم این چهار لایجه قبل از مهلتی که به ایران داده شده است، نهایی می‌شود.

در بازار روز چهارشنبه همچنین هیات وزیران، قیمت هر مترمکعب گاز شرکت‌های فولادی را ۲۶۰ تومان تعیین کرد که از اول مهر سال‌جاری قابل محاسبه است. همچنین درباره تسویه حساب تحویل قیر رایگان از محل خوراک به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها تصمیم گرفته شد؛ شصت هزار میلیارد ریال قیر رایگان برای سال ۱۳۹۷، حداکثر تا پنج هزار میلیارد ریال برش روغن (لوب‌کات) برای پنج‌ماه آخر سال ۱۳۹۷ و حداکثر تا سه هزار میلیارد ریال برش از نفت سفید تحویلی به کارخانه‌های الکیل بنزین خطی (LAB) برای پنج ماه آخر سال ۱۳۹۷ از جمله مهم‌ترین تصمیمات مزبور بود.

همچنین به استناد ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸ از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۷، نرخ گاز مصرفی بخش فولاد به ازای هر مترمکعب دو هزار و ۶۰۰ ریال تعیین می‌شود. بر این اساس انتظار می‌رود بازار در چند هفته آینده در گیر بحث‌ها در مورد لایحه بودجه باشد.روز چهارشنبه بازار در گروه غذایی شاهد عرضه مجدد بلوک ۱۳/ ۵۱درصدی گلوکوزان بود که این عرضه توسط یک شرکت تولید‌کننده ماکارونی خریداری شد. روز چهارشنبه بیش از ۱۰۲ میلیون و ۲۶۸ هزار سهم «غگل» به قیمت پایه هر سهم ۱۷ هزار و ۲۲۸ ریال و به‌صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط از سوی کارگزاری بورس بهگزین عرضه شد که بدون رقابت معامله شد.

در گروه قندی روز چهارشنبه قند لرستان از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق العاده درخصوص افزایش سرمایه خبر داد. براین اساس سرمایه شرکت از مبلغ ۲۴میلیارد تومان به مبلغ ۴۰میلیارد تومان (۶۷ درصد) افزایش خواهد یافت. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، اصلاح ساختار مالی و حفظ نقدینگی شرکت همچنین استفاده از معافیت مالیاتی صورت می‌گیرد.

 در این گروه قند چهارمحال اعلام کرد که زمین ۱۴۰۶ متری خود را واقع در ماهشهر به نرخ ۳/ ۵ میلیارد تومان می‌فروشد.در گروه خودرویی در حالی که همچنان موضوع افزایش قیمت خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ایران خودرو اعلام کرد از شنبه آینده چهار محصول تندر پیکاپ، وانت آریسان، اس‌۳۰ صندوقدار اتومات و پارس اتومات، تحویل فوری ۱۵ روزه می‌شوند.در گروه تجهیزات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه‌ای که دولت برای هپکو دارد نه تنها وضع موجود در این شرکت حفظ می‌شود، بلکه قابل ارتقا نیز خواهد بود. رحمانی افزود: براساس برنامه، فعال‌سازی معادن کوچک کشور در دستور کار است و می‌توان تامین ماشین‌آلات مورد نیاز در این زمینه را از طریق هپکو انجام داد.

در گروه بانکی، سرمایه‌گذاران شاهد انتشار گزارش حسابرسی شده بانک ملت بودند. این گزارش همچنان تاثیرات تسعیر نرخ ارز را در خود نداشته و در آن تنها اشاره‌ای به این مساله صورت گرفته است. به‌طوری‌که در آن عنوان شده: «همان‌گونه که در یادداشت‎های توضیحی ۱۰-۸ و ۵-۵-۶۱ صورت‌های مالی منعکس است، تاکنون پاسخ درخواست‎های بانک درخصوص نرخ تسعیر ارز اقلام پولی از بانک مرکزی دریافت نشده و بانک براساس مصوبه مورخ ۲۲فروردین ماه سال جاری، هیات وزیران ونیز در چارچوب اطلاعیه‌ها، ضوابط ومقررات ارزی ابلاغی بانک مرکزی اقلام پولی را با نرخ رسمی ارز تسعیر کرده است. تعیین آثار مالی ناشی از موارد فوق منوط به اعلام نرخ تسعیر ارز توسط بانک مرکزی خواهد بود.»

از سوی دیگر «وبملت» در گزارش تلفیقی خود اعلام کرد که بر اساس عملکرد ۶ماهه نخست سال جاری، مبلغ ۲۱۴ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است. در گروه فلزی، فولاد خوزستان با انتشار گزارش تلفیقی اعلام کرد که در دوره ۶ ماهه نخست سال جاری، مبلغ ۱۰۴۰ریال سود به‌صورت حسابرسی نشده محقق کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۲۷درصدی را تجربه کرده است.در این گروه ملی مس ایران نیز در گزارش تلفیقی خود توانست ۴۴۲ ریال سود تا پایان شهریور ماه سال جاری، به ازای هر سهم محقق کند.در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۴۶۶میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۰۷میلیارد تومان رسید. با این کارنامه در کل هفته ارزش معاملات با رشد ۴۳درصدی به رقم ۳هزار و ۴۶۰میلیارد تومان رسید. در همین رابطه شاخص کل بورس نیز با رشد ۲درصدی در هفته گذشته مواجه شد. به این ترتیب بازدهی بورس از ابتدای سال جاری تا‌کنون به ۷۳درصد رسید.