لاریجانی: فلش‌های جهاد اقتصادی باید به سمت رفع بیکاری باشد

رییس مجلس با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام جهاد اقتصادی‌ گفت: کمیسیون تلفیق باید با دقت بررسی بودجه را به سرانجام برساند و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد اقتصادی را در بودجه سال ۹۰ متبلور کند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار با کارکنان مجلس ‌سال‌جاری را سال مهمی برای کشور دانست و افزود: کارکنان مجلس،‌ سال پر کاری را پشت سر گذاشته‌اند و تصویب طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از طرح‌های سنگینی بود که به دلیل شرایط اقتصادی کشور نیاز به تصویب و اجرای آن احساس می‌شد.

رییس مجلس با تاکید بر این موضوع که فلش‌های جهاد اقتصادی باید به سمت رفع بیکاری حرکت کنند،‌ تصریح کرد: تولیدمحور شدن اقتصاد کشور،‌ راه حل معضل بیکاری است و مجلس نیز آمادگی دارد تا در صورت لزوم قوانینی را که چاره ساز مشکل اشتغال است، بررسی و تصویب کند.

لاریجانی بر لزوم همگرایی فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: به منظور پیشبرد مناسب اهداف جامعه نیازمند ایجاد همگرایی فرهنگی و اجتماعی در موضوعات مختلف هستیم تا شرایط برای حرکت اراده‌ها در موضوعاتی که به نفع جامعه است،‌ مهیا شود.

رییس مجلس به دلایل نام‌گذاری سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و افزود: شاید بتوان حل مشکل اقتصاد جامعه،‌ پرهیز از راه‌حل‌های مسکن‌وار و تلاش برای پاکسازی جامعه از بسترهایی را که موجب هرز رفتن، نیروی جامعه در حوزه اقتصادی می‌شود، از دلایل اصلی این نام‌گذاری دانست. لاریجانی به حمایت مجلس از انقلاب‎های اخیر منطقه اشاره کرد و افزود:‌ مجلس در سال گذشته به حمایت از انقلاب‌های اخیر منطقه پرداخت و در ادامه این مسیر،‌ باید نسبت به حرکات موذیانه آمریکا در خصوص این وقایع آگاه باشد.

وی سال ۹۰ را همراه با تلاش جدی برای تحقق اهداف کشور دانست و افزود: مجلس،‌ دولت و قوه‌قضائیه با همسویی و همکاری باید در جهت رفع مشکلات کشور گام بردارند و کمیسیون‌های مربوطه نیز بر اجرای قوانین مختلف همچون قانون هدفمندکردن یارانه‌ها نظارت کنند.