شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن لو رفت+جزئیات

 «عبدالحکیم هاشم الخیوانی» رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن در این باره، اعلام کرد: به یاری خداوند اعضای یک شبکه جاسوسی گسترده آمریکا و (رژیم) اسرائیل دستگیر شدند. شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای چندین دهه در نهادهای رسمی و غیر رسمی به نمایندگی از دشمن نقش جاسوسی و خرابکاری داشته است.

خبر مرتبط
تجاوز مجدد جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن/این منطقه بمبارن شد

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی منطقه‌ای در جنوب استان الحدیده یمن را بمباران کرده‌اند.

وی گفت: شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل مستقیماً با سازمان سیا در ارتباط بوده است. این شبکه جاسوسی مجهز به تکنیک‌ها، دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه‌ای بوده که آنها را قادر می‌ساخت تا فعالیت‌های خود را مخفیانه انجام دهند.

الخیوانی افزود: اعضای شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل و افسران آمریکایی از موقعیت‌های شغلی خود در سفارت آمریکا برای انجام فعالیت‌های خرابکارانه سوء استفاده کردند. پس از خروج سفارت آمریکا از صنعا، عناصر شبکه جاسوسی تحت پوشش سازمان‌های بین‌المللی به اجرای برنامه‌های خرابکارانه خود ادامه دادند.

وی اضافه کرد: این دستاورد بزرگ با یاری و لطف خداوند و با تلاش فراوان و همکاری مشترک بین نهادهای مختلف امنیتی به دست آمد. اقدامات جاسوسی و خرابکارانه شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل به بیشتر جنبه‌های زندگی کشیده شده بود و آثار اقدامات مخرب آن چندین دهه انباشت شده بود.

این مقام یمنی ادامه داد: شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل بازوی اصلی اجرای نقشه‌های دشمن آمریکایی و اسرائیلی در جمهوری یمن بود. این شبکه جاسوسی اطلاعات مهمی را در مورد جنبه‌های مختلف در بخش رسمی و غیر رسمی در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی دشمن قرار داده است.

رئیس سازمان امنیت و اطلاعات یمن همچنین اعلام کرد: این شبکه جاسوسی برای چندین دهه توانسته است بر تصمیم گیرندگان تأثیر بگذارد، به مقامات دولتی نفوذ و تصمیمات و قوانین را تصویب کند. اعضای شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل چهره‌های زیادی را جذب کرده و این افراد برای نفوذ و جذب آنها به ایالات متحده سفر کرده ‌بودند.

وی گفت: این شبکه اقتصاددانان و صاحبان شرکت‌های نفتی و تجاری را به خدمت گرفت و آنها را به اطلاعات آمریکا و اسرائیل وصل کرد. شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل همچنین نقش خرابکارانه و مخربی در بخش کشاورزی داشت. این شبکه بر روی خنثی سازی نهادهای تحقیقاتی کشاورزی و مراکز تکثیر بذر متمرکز شده و تعدادی جاسوس را در وزارت زراعت استخدام کرده است. این شبکه با تولید و تکثیر آفات کشاورزی و هدف حمله به تولیدات داخلی، برای اجرای طرح‌های آمریکا تلاش کرد.

الخیوانی همچنین درباره فعالیت این شبکه، تصریح کرد: این شبکه برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌هایی که حوزه سلامت را هدف قرار داده و به گسترش بیماری‌ها و همه‌گیری‌ها در استان‌های مختلف یمن اقدام می‌کند، کار کرده است. شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل طرح‌هایی را برای تخریب فرآیند آموزشی و نقش هدفمند آن اجرا و آموزش را از سازندگی و توسعه جدا کرد. این شبکه همچنین در اجرای طرح‌هایی با هدف هدف قرار دادن هویت دینی مردم یمن و ارزش‌ها و آداب و رسوم اصیل آنها مشارکت داشت.

وی ادامه داد: شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل به دنبال اشاعه رذیلت و فسق و مدیریت کانون‌های فساد اخلاقی بود و به نمایندگی از اطلاعات دشمن، عملیات جاسوسی فنی مستقیم را برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه و مستقل انجام داد. این شبکه حریم خصوصی جامعه یمن را شنود و از آن به نفع نقشه‌های خصمانه خود بهره برداری کرده است و برای چندین دهه اطلاعات نظامی و امنیتی بسیار مهم، محرمانه و خطرناک را در اختیار سیا و موساد اسرائیل قرار داده است.

الخیوانی همچنین افزود: این شبکه اطلاعات محدودی درباره بودجه عمومی دولت برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل جمع آوری کرد. شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل به دنبال افشای منابع مالی جبهه‌های نظامی به سرویس های اطلاعاتی دشمن بود و فعالیت‌های اطلاعاتی را مدیریت کرد که توانایی‌های نظامی و تولیدی نیروهای مسلح یمن را هدف قرار می‌داد. این شبکه برای نظارت بر تحرکات نظامی و قابلیت‌های استراتژیک و انجام هر کاری که به اهداف دشمن می‌رسید، کار می‌کرد.

سازمان عملیات و اطلاعات در ادامه اعترافات شماری از اعضای این تیم جاسوسی را منتشر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.