حماس تکلیف را روشن کرد/ پاسخ رسمی به پیشنهاد آتش بس داده نشده است

همزمان با هشتمین سفر منطقه‌ای آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی با هدف تلاش برای آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی، یک مقام جنبش حماس به طرح سه مرحله‌ای پیشنهادی جو بایدن که بلینکن برای تحقق آتش بس هم‌اینک در تل آویو با هدف رایزنی با میانجیگران مصری و قطری در اسرائیل به سر می‌برد، واکنش نشان داد.

خبر مرتبط
حماس از مانع واقعی آتش بس پرده برداشت!

یکی از مسئولان جنبش حماس به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داده و آن را مانعی واقعی در رسیدن به توافق آتش‌بس توصیف کرد.

در همین ارتباط، تارنمای «العربی» دوشنبه شب گزارش داد که مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با بیان اینکه حماس تاکنون پاسخ رسمی به طرح پیشنهادی جو بایدن نداده، اعلام کرد که حماس پیش از این، به واسطه‌گران شروط قطعی خود درباره بندهای آتش بس و خروج کامل اشغالگران از باریکه برای آتش بس دائمی را ابلاغ کرده است.

مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: تا این لحظه چیزی در رابطه با طرح آتش‌بس در غزه دریافت نکردیم.

طاهر النونو در گفتگو با تلویزیون العربی تصریح کرد که جنبش متبوعش با طرح اعلام شده توسط بایدن به شیوه‌ای مثبت تعامل داشته و این طرح هم اکنون در میان رهبران حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در دست بررسی است.

النونو خاطر نشان کرد که ما بر دست‌یابی به توافقی که به پایان جنگ منتهی شود، مصمم هستیم، اما این توافق باید متضمن آتش‌بس دائمی باشد.

وی همچنین گفت اگر هر طرح رسمی از طرف واشنگتن در رابطه با قضیه اسرا ارائه شود، ما قطعاً آن را بررسی خواهیم کرد.

این رهبر حماس در بخش دیگری از سخنانش گفت: واشنگتن شریک جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است و واسطه نیست و باید دست از جانبداری از طرف صهیونیستی بردارد.

طاهر النونو بیان کرد که نتانیاهو حاضر به توقف جنگ نیست و بلینکن باید به جای درخواست فشار بر حماس، رژیم اشغالگر را تحت فشار قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.