دریافت تندیس «جایزه ملی انرژی های تجدیدپذیر ایران - 1403» توسط شرکت مانا انرژی پاک

رپرتاژ آگهی: هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در حالی به کار خود خاتمه داد که شرکت «مانا انرژی پاک» به عنوان اولین و بزرگترین شرکت تولید‌کننده یکپارچه پنل خورشیدی در ایران و نیز بنیانگذار تولید زنجیره ارزش فتوولتائیک در ایران، مفتخر به دریافت تندیس و لوح تقدیر از پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر شد.

در مراسم اعطای جوایز این دوره از جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران که در حضور جناب آقای دکتر کمانی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا) برگزار شد، آقای مهندس کمیل محمدی به نمایندگی از شرکت مانا انرژی پاک،تندیس جایزه ملی را دریافت کردند.

دکتر علی پژوهان مدیرعامل مانا انرژی پاک در حاشیه بازدید معاونت وزیر نیرو از غرفه این مجموعه در مرکز همایش‌های برج میلاد، گفت: شرکت مانا انرژی پاک در نظر دارد زنجیره ارزش صنعت فتوولتائیک را به صورت کامل در ایران توسعه دهد و در این راستا تاکنون اقدامات گسترده‌ای انجام شده است. از جمله پروژه‌های مانا انرژی می‌توان به احداث و بهره‌برداری از بزرگترین واحدهای تولید پنل خورشیدی در مجموع با حداکثر ظرفیت ۲۳۰۰ مگاوات در سال، بهره‌برداری از واحد سلول خورشیدی و اجرای واحدهای سلول خورشیدی فاز ۲، دو واحد تولید اینگات و ویفر سیلیکونی، ایجاد اولین واحد تولید فیلم EVA، تولید انواع خمیر فلزات مختلف از جمله نقره در شهرستان خمین استان مرکزی اشاره نمود.

وی همچنین افزود: در کنار توسعه صنعت تجدید‌پذیر و تولید پنل‌های خورشیدی مانا انرژی در استان مرکزی، فاز دوم توسعه این شرکت در منطقه مُکران به منظور تکمیل زنجیره و ایجاد واحدهای تولید پلی‌سیلیکون و نیز افزایش مقیاس کلیه زنجیره پنل خورشیدی از دیگر برنامه‌های آتی مانا انرژی است.

دکتر پژوهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در حاشیه هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران گفت: ایجاد شرکت تامین انرژی مانا به منظور سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه‌های خورشیدی از دیگر دستاوردهای این شرکت است. احداث اولین کارخانه خورشیدی با ظرفیت 100 مگاوات و توسعه آن به 140 مگاوات در شهرستان محلات، احداث 24 مگاوات در ابرکوه یزد و نیز برنامه‌ریزی برای احداث 1500 مگاوات نیروگاه خورشیدی از طریق مناقصه ماده 12 ویژه از برنامه‌های پیش روی مجموعه صنعتی مانا انرژی است.

کارخانجات تولید پنل خورشیدی مانا انرژی پاک

مدیرعامل گروه مانا انرژی پاک در خاتمه در تشریح افق‌های فعالیت مجموعه خاطرنشان کرد که هدف شرکت، تبدیل شدن به قطب تولید زنجیره ارزش فتوولتائیک منطقه با تکیه بر توان علمی و فنی ایران است. متن لوح تقدیر اهدایی به مجموعه مانا انرژی پاک که به امضای مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران رسیده است به شرح زیر است:

باسمه تعالی

دریافت جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر نشانگر همت والا و تلاش‌های تحسین برانگیز مدیران لایق و کارکنان توانمندی است که در عرصه پیشرفت و توسعه کشور از هیچ همتی دریغ نداشته و با برنامه‌ریزی و اقدامات حرفه‌ای در تامین انرژی پاک و حفاظت موثر از محیط زیست، بستر‌ساز توسعه بلند‌مدت و پایدار ایران می‌شوند. در همین راستا، شرکت مانا انرژی پاک با عنایت به نظر هیأت داوران و تایید شورای سیاست‌گذاری موفق به دریافت تندیس تولید‌کننده برتر صنعتی و دانش‌بنیان تجهیزات انرژی خورشیدی(بزرگ مقیاس) در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در پنجمین دوره جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران شده است.

این لوح به نشانه قدردانی و به پاس تلاش و اهتمام تقدیم می‌گردد. پویایی اندیشه و استمرار تلاش در ساخت ایرانی سرسبز و سربلند را آرزومند است.

درباره شرکت مانا انرژی پاک

شرکت مانا انرژی پاک فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت انواع پنل‌های خورشیدی در سال 1397 آغاز کرده است. محورهای اصلی فعالیت این شرکت تولید یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک، اجرای نیروگاه و همچنین تحقیق و توسعه در حوزه تجدیدپذیر است. همچنین این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت دانش‌بنیان تولید کننده یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک در ایران حداکثر تلاش خود را در راستای ورود به عصر جدید بدون کربن می‌کند.

مانا انرژی پاک هم راستا با چشم انداز 2030 در زمینه انرژی پاک در ایران توانسته است دانش زنجیره ارزش فتوولتائیک را بومی‌سازی کند. ظرفیت تولید ویفرهای سیلیکونی این مجموعه معادل ۱۵۰۰مگاوات، سلول خورشیدی برابر با ۱۵۰۰ مگاوات و ظرفیت تولید پنل‌های مانا انرژی پاک ۲۳۰۰ مگاوات است.

بازدید شهید آیت الله رئیسی از کارخانه خمین شرکت مانا انرژی پاک

در حال حاضر، پنل‌های خورشیدی مانا انرژی با توان 300 الی 700 وات تولید می‌شوند که با توجه به گستردگی شبکه نمایندگی فروش این مجموعه در 23 استان، امکان سفارش‌گذاری و دریافت سریع محصول در سراسر کشور فراهم شده است. علاوه بر این، مجموعه تامین انرژی مانا، جهت ارائه خدمات طراحی، اجرا و بهره‌برداری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک و بزرگ مقیاس در خدمت مشتریان و سرمایه‌گذاران فعال این صنعت می‌باشد.

چشم‌انداز گروه صنعتی مانا انرژی ارائه راه‌حل‌های مقرون به صرفه و بدون کربن برای مصارف نیروگاهی، صنعتی و خانگی و نیز حضور در بازارهای جهانی است.

مانا انرژی پاک در یک نگاه

سال 1397 - تاسیس شرکت مانا انرژی پاک

سال 1400 - کسب گواهی دانش‌بنیان

سال 1401 – راه‌اندازی شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ مانا

سال 1402 - تبدیل شدن به بزرگترین هلدینگ انرژی تجدیدپذیر در ایران

لازم به ذکر است که هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران هر سال با هدف شناسایی و تقدیر از مجموعه‌های موفق‌ در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار شده و در پایان آن به برگزیدگان در زمینه‌های سرمایه‌گذار برتر حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت‌های EPC در حوزه تجدیدپذیر، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق استان، سازمان‌های دولتی و عمومی، شخصیت‌های علمی برتر، پژوهشگر برتر جوان و شهرداری‌ها جوایزی اهدا می‌شود.

گفتنی است این جشنواره از تاریخ 6 خرداد ماه تا 7 خرداد ماه با حضور بیش از 40 سخنران و مدیر صاحب اندیشه شرکت و مجموعه فعال در عرصه انرژی‌های تجدیدپذیر به میزبانی تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.