تا به امروز، ایران‌خودرو قیمت پژو پارس اتومات، دنا پلاس، دنای معمولی، سوزوکی گرندویتارا، پژو ۲۰۷ دنده‌ای، وانت تندر، وانت آریسان، دانگ فنگ و هایما S۵ را طبق فرمول قیمت‌گذاری در حاشیه بازار بالا برده و سایپایی‌ها نیز اقدام به افزایش قیمت وانت پراید، سراتو و چانگان کرده‌اند. بنابر وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان، قرار است به‌واسطه افزایش عرضه، قیمت این محصولات به‌تدریج کاهش یافته و به نقطه تعادل برسد. طبعا لازمه افزایش عرضه، بالارفتن تیراژ است، حال آنکه طبق آمار آذر، خودروسازان با افت تولید نسبت به آبان مواجه بوده‌اند.  بنابر آمار موجود، به جز گروه وانت، سایر محصولات افزایش قیمت یافته ایران خودرو، در آذر و نسبت به آبان با کاهش تولید مواجه شده‌اند. در این بین، تولید سوزوکی گرندویتارا از ۲۴۸ دستگاه به ۲۴۴ دستگاه رسیده و هایما نیز تیراژی ۷۶۶ دستگاهی در سومین ماه پاییز داشته است.

ایران‌خودرویی‌ها در آبان یک هزار و ۷۳ دستگاه هایما را تولید کرده بودند. همچنین دانگ فنگ نیز که ۹۱۲ دستگاه طی آبان تیراژ داشته، در آذرماه با کاهش ۹۲ دستگاهی مواجه شده است. آمار موردنظر اگرچه عدد دقیق تولید پژوپارس اتومات را (به‌عنوان محصولی افزایش قیمت یافته) ارائه نداده، با این حال در مجموع تیراژ گروه پژو طی آذر و نسبت به آبان، کاهشی ۲ هزار و ۲۵۱ دستگاهی را نشان می‌دهد.

ایران‌خودرو البته در تولید وانت با افزایش تولید مواجه شده و توانسته تیراژ وانت‌های خود را از ۲۴۲ دستگاه آبان، به ۴۸۳ دستگاه در آذر برساند. در بین دیگر محصولات ایران‌خودرو (آنها که فعلا افزایش قیمت نیافته‌اند) تولید گروه سمند رو به افزایش رفته است. آبی‌های جاده مخصوص در سومین ماه پاییز یک هزار و ۱۰۹ دستگاه انواع سمند را تولید کرده‌اند تا نسبت به آبان، ۵۶۲ دستگاه افزایش تیراژ داشته باشند. همچنین آمار تولید نشان می‌دهد تیراژ دنا نیز از یک هزار و ۲۳۸ دستگاه به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است.در بین محصولات افزایش تولید یافته ایران‌خودرو، پژو ۲۰۰۸ رکورددار به حساب می‌آید، چه آنکه تولید آن بیش از پنج برابر شده است. ایران‌خودرویی‌ها توانسته‌اند تیراژ این مهمان فرانسوی را از ۲۰۳ دستگاه آبان به یک هزار و ۳۹دستگاه در آذر برسانند. در نهایت اما تولید رانا و تندر-۹۰ روندی کاهشی داشته، به نحوی که اولی ۱۲ دستگاه و دومی نیز ۴۶ دستگاه کاهش تولید در آذر و نسبت به آبان داشته‌اند.

 شرایط تولید در سایپا

اما اوضاع تولید سایپایی‌ها به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ ایران نیز در آبان مناسب نبوده و تیراژ بیشتر محصولاتشان نسبت به آذر پایین آمده است. در بین خودروهای افزایش قیمت یافته سایپا،  چانگان به‌عنوان محصولی چینی و مونتاژی که طی آبان تیراژی ۵۹۱ دستگاهی داشته، در آذر با افتی شدید مواجه شده و تولید آن به ۹۷ دستگاه نزول کرده است. قیمت کارخانه‌ای این محصول اواخر هفته گذشته ۵۲میلیون تومان افزایش یافت.تولید دیگر محصول افزایش قیمت یافته سایپا یعنی سراتو، در آذر و نسبت به آبان افزایش یافته است. طبق آمار، سایپایی‌ها ۷۹۸دستگاه سراتو را در دومین ماه پاییز به تولید رسانده‌اند، اما در آذر، عدد تولید به یک هزار و ۱۴ دستگاه رسیده است. قیمت سراتو در مدل‌های آپشنال و معمولی، به ترتیب ۸۳ و ۸۲میلیون تومان افزایش یافته است.

اما در گروه پراید، سایپایی‌ها با افت شدیدی مواجه شده‌اند، به نحوی که در آذر تنها پنج هزار و ۷۲۰ دستگاه از این محصول به تولید رسیده است. این در حالی است که نارنجی‌های جاده مخصوص در آبان ۹ هزار و ۹۵۶ دستگاه پراید را به تولید رسانده بودند. بنابراین تیراژ این محصول چهار هزار و ۲۳۶ دستگاه پایین آمده است.از سوی دیگر، تیبا نیز از افت تولید در امان نمانده و در آذر و نسبت به آبان تقریبا نصف شده است. سایپایی‌ها در آبان هشت هزار و ۲۵۲دستگاه تیبا را تولید کرده بودند، اما در آذر تنها چهار هزار و ۲۲۶ دستگاه از این محصول را به تولید رسانده‌اند.  با این حساب، تولید تیبا در سومین ماه پاییز چهار هزار و ۲۶ دستگاه کم شده است. هنوز قیمت جدید پراید و تیبا اعلام نشده و مشخص نیست وزارت صنعت،معدن و تجارت و سایپا چه برنامه‌ای برای این دو محصول پرتیراژ پیاده خواهند کرد. سایپا اما خودرویی دیگر به نام آریو را نیز مونتاژ می‌کند که تیراژ این محصول چینی در آذر به ۲۷۳ دستگاه رسیده است. این محصول در آبان تیراژی ۶۰۰ دستگاهی داشته و بنابراین با کاهش ۳۲۷ دستگاهی طی آذر مواجه شده است.