خاکساری تاکید کرد:علم اقتصاد راهکار‌هایی را برای حل مشکل عرضه و تقاضا و ایجاد تعادل میان آنها دارد، اما نمی‌توان برای آشفتگی و دلالی‌های سازمان یافته راه حلی پیدا کرد. این استاد دانشگاه گفت: حرف ما این است که ایران خودرو و سایپا کار خود را انجام بدهند، اما اجازه دهیم خودروساز‌های دیگر دنیا نیز بتوانند در ایران خودرو تولید کنند.در ادامه این برنامه سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به گرانی خودرو گفت: در این زمینه مردم هزینه نبود مدیریت را می‌پردازند.وی افزود: زمانی که هزینه‌های تمام شده خودرو‌های تولید داخل را محاسبه می‌کنیم، متوجه می‌شویم خودروسازان می‌توانستند برخی قیمت‌ها را کنترل کنند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است که چرا خودروسازان با وجود داشتن توان عرضه محصول، صبر کردند بازار ملتهب شود، سپس عرضه را افزایش دهند. مقدسی تاکید کرد: انحصار خودرو باید بشکند و خودروسازان دیگری وارد بازار شوند.

اما امیرحسن کاکایی مشاور مدیر عامل ایران خودرو نیز در این برنامه گفت: از ابتدای سال خودروسازان تقاضای ۲۰ درصدی افزایش قیمت محصولات را داشتند، اما دولت آن را به تعویق انداخت.وی افزود: در دو ماهه نخست امسال نه تنها کاهش تولید نداشته‌ایم، بلکه افزایش تیراژ نیز داشته‌ایم، اما حاشیه بازار، قیمت خودرو‌ها را به دلیل افزایش نرخ ارز و دیگر کالا‌های سرمایه‌ای افزایش داد. کاکایی گفت: تا زمانی که قیمت‌گذاری خودرو‌ها منطقی نشود، تعادل به این بازار بر نمی‌گردد.

کاکایی افزود: در چند سال گذشته ضربات فراوانی از جمله واردات زیاد، به خودروسازی کشور وارد کرده‌ایم. وی افزود: پس از برجام چند قرارداد بسته شد، اما فقط ۲۰۰ میلیون دلار برای ایجاد خط تولید به کشور وارد شد که آن نیز نیمه‌کاره ماند. کاکایی گفت: نظام‌های نظارتی بر خودروسازی کشور وجود دارد و خودروسازان نمی‌توانند هر طور که می‌خواهند عمل کنند.وی در ادامه تاکید کرد: ۵/ ۱۲ درصد از قیمت خودروهای تولید داخل هزینه مالیات و عوارض است و میانگین حقوق کارکنان این صنعت نیز بین چهار تا پنج میلیون تومان برآورد می‌شود. وی گفت: ۴۰ سال است که در تحریم هستیم و اگر تحریم‌ها ادامه یابد چالش‌های ما در صنعت خودرو گسترش می‌یابد. کاکایی افزود: دلیل نوسانات قیمت خودرو‌ها حاشیه بازار نیست، بلکه اقتصاد کشور است.