در این شرایط دیروز شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش ۷۰۲ واحدی عدد ۲۶ هزار و ۵۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. در گروه بانکی براساس برخی از شنیده‌ها بانک‌ها مکلف به فروش سهام خرد تا پایان سال جاری شده‌اند که این امر در نمادهای عمده بازار می‌تواند عرضه‌های قابل توجهی را ایجاد کند. درگروه سیمان، یک کارشناس حوزه سیمان با بیان اینکه قیمت سیمان نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نکرده است و افزایش نیز نخواهد یافت، گفت: مصرف سیمان در ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

علی‌محمد بُد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بازار بلاتکلیف ساخت‌و‌ساز ساختمان در کشور اظهار کرد: نوسانات قیمت‌ها عاملی شده تا هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان در تولید و خرید منتظر ثبات بازار باشند. وی با بیان اینکه علاوه بر مشکل فروش تولیدکنندگان در حمل‌ونقل‌ محصولات با موانعی روبه‌رو‌ هستند، گفت: همین موضوعات عاملی شده تا حجم تولید در کارخانه‌ها کاهش پیدا کند. به نحوی که در حال حاضر واحدهای تولیدی با ۶۵ درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند. این کارشناس حوزه سیمان تصریح کرد: مصرف سیمان در سال جاری نشان از کاهش تقاضا در سطح بازار دارد.

وی اضافه کرد: با وجود تمام این مشکلات قیمت سیمان نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نکرده است و افزایش نیز نخواهد یافت.

در گروه سیمانی همچنین شرکت بورسی سیمان خزر برنامه افزایش سرمایه ۱۱۷ درصدی را از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته اعلام کرد. بر این اساس، «سخزر» در نظر دارد بنا به پیشنهاد هیات مدیره از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته، ۲۷ میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید. این تامین مالی در صورت موافقت سازمان بورس، برای تعیین تکلیف مطالبات پاره‌ای از سهامداران بابت سود سهام پرداخت نشده آنان و ضرورت افزایش سرمایه شرکت صورت می‌پذیرد.

در گروه خدمات نماد پتروشیمی مبین دیروز متوقف و امروز بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده بازگشایی می‌شود.

در گروه شیمیایی شرکت فرابورسی پلی‌اکریل که با توقف نماد روبه‌رو‌ است، از عدم طرح پرسش در سامانه تدان و پیگیری برای افزایش سرمایه ۶۲۷ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد. محمدجواد پورسیدی، رئیس هیات مدیره شرکت پلی‌اکریل طی نامه‌ای به مهدی علم‌الهدی معاونت پذیرش و ناشران فرابورس اعلام کرد: با توجه به توقف نماد معاملاتی این شرکت به استناد ماده ۱۲مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس و عدم طرح پرسش در سامانه تدان، از زمان اطلاع‌رسانی قبلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی این شرکت رخ نداده و مدیریت شرکت پیرو اطلاعیه مورخ ۲۱ مرداد ۹۷ پیگیری لازم را در راستای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار دارد.

بنابراین گزارش، شرکت پلی‌اکریل که از دی سال گذشته از بورس اخراج و به بازار پایه ج فرابورس منتقل شده، پیرو تصمیمات متخذه و موارد مطروحه در جلسه مجمع فوق‌العاده ۱۰ اردیبهشت ۹۷، هیات‌مدیره در ۲۰ مرداد ۹۷ مقرر کرد جهت خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت و با توجه به معافیت مالیاتی افزایش سرمایه ۶۲۷ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی (از ۱/ ۴۹ به ۳۵۷ میلیارد تومان)، مراحل انجام ارزیابی طبقات ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری‌های بلند‌مدت را با رعایت دستورالعمل‌ها وآیین‌نامه‌های مرتبط در دستور کار شرکت قرار دهد.  در گروه شیمیایی سموم علف کش با برگزاری مجمع فوق‌العاده بر تداوم فعالیت تاکید کرد. با توجه به رای‌گیری انجام شده و به اتفاق آرای مقرر به تداوم فعالیت شرکت با شرایط فعلی شد.

در گروه پتروشیمی دیروز شاراک ۲۰۰ تن پلی‌پروپیلن نساجی Z۳۰S با قیمت پایه ۵۲,۲۵۰ ریال به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کرد که با میانگین قیمت ۵۶,۴۶۰ ریال (۰۵/ ۸ درصد بالاتر از پایه) معامله شد. پلی‌اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹AA به حجم ۸۰۰ تن با قیمت پایه ۴۷,۴۸۷ ریال به ازای هر کیلو در یورس کالا عرضه شد که با میانگین قیمت ۱۰۰,۴۱۷ ریال (۴۶/ ۱۱۱ درصد بالاتر از پایه) معامله شد. پلی‌اتیلن سنگین لوله مشکی به حجم هزار تن و با قیمت پایه ۶۴,۱۶۰ ریال توسط این شرکت در بورس کالا عرضه شد که با میانگین قیمت ۱۰۴,۰۳۲(۱۴/ ۶۲ درصد بالاتر از پایه) معامله‌ شد. پتروشیمی جم نیز ۲۲۰ تن پلی‌پروپیلن شیمیایی EP۴۴۰G با قیمت پایه ۵۸,۲۱۴ ریال در بورس کالا عرضه کرد که با میانگین قیمت ۹۸,۵۱۰ ریال (۲۲/ ۶۹ درصد بالاتر از پایه) معامله شد.

در گروه خودرویی دیروز اعضای حقیقی هیات‌مدیره جدید ایران‌خودرو برای دو سال معرفی شدند. براساس این هیات‌مدیره شامل محمدرضا فیض بخش و علی عسکری به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس هیات مدیره، هاشم یکه زارع عضو هیات مدیره و مدیرعامل، عباس ملکی تهرانی و امیر عباس حسینی هستند. در این میان علی عسکری جانشین حجت‌الله صیدی مدیرعامل فعلی بانک صادرات شده که پیش از این نماینده ایدرو در هیات مدیره ایران خودرو بود. در گروه خودرویی دیروز سایپا دیزل در یک شفاف‌سازی خاطرنشان کرد که با اجرای برنامه نوسازی خودروهای سنگین سود شرکت تغییر خواهد کرد. در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به ضرورت و اهمیت طرح نوسازی ناوگان تجاری فرسوده ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ به استحضار می‌رساند تمامی اقدامات از قبیل تامین منابع ارزی از محل صندوق توسعه ملی، تصویب شورای اقتصاد و تضامین بازپرداخت آن و تمامی مراحل قانونی این طرح انجام شده است.

در همین راستا بر اساس اعلام خبر مدیریت عامل شرکت در سایت سایپا نیوز، پس از اخذ و تایید پروفرمای ۸ هزار دستگاه محصول KX (جایگزین محصول ولوو) و ثبت سفارش آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال نهایی شدن افتتاح اعتبار اسنادی و فعال شدن LC در بانک پارسیان است. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و اثرات مالی بر سود و زیان شرکت، پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق طرح فوق درآمد سود پایه هر سهم طی دو سال مالی مبلغ ۱.۹۹۶ ریال تغییر یابد، که ۵۰ درصد مبلغ فوق برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ است. در گروه بیمه‌ای دیروز بیمه آسیا در کنفرانس خبری خود خاطر نشان کرد که شرکت دارای ۶۱ میلیون دلار مازاد تراز ارزی است و نزدیک به ۱۴۸ میلیارد تومان سود روی پرتفوی شرکت تحقق یافته است. همچنین شرکت اعلام کرد ملک ولنجک تقریبا تمام ۷۱ میلیارد تومان تمام شده و ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.

در گروه واسطه‌گری مالی با توجه به اطلاعیه‌های ذکر شده در بخش دلایل تغییرات، نسبت به برآورد درآمدهای حاصل از کارمزد معاملات در ۷ ماهه پایانی سال ۱۳۹۷ اقدام شد. در نتیجه، درآمد حاصل از کارمزد معاملات برای دوره ۷ ماهه پایانی سال ۱۳۹۷ از مبلغ ۳۹۳ میلیارد و ۱۹۱ میلیون ریال به مبلغ ۵۵۲ میلیارد و ۴۵۱ میلیون ریال افزایش می‌یابد و در نهایت درآمد برآورد شده حاصل از کارمزد معاملات برای کل سال ۱۳۹۷ از مبلغ ۷۵۸ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال به مبلغ ۹۱۷ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال افزایش یافت.

 در گروه معدنی دیروز احیا سپاهان در مجمع پر حاشیه خود ۸۰۰ریال تقسیم کرد. در گروه دارویی، داروسازی زاگرس فارمد پارس از شناسایی نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال سود از محل فروش ساختمان خبر داده است. شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (سهامی عام) در راستای انتقال دفاتر مرکزی به استان‌ها و محل استقرار کارخانه‌ها و نیز چابک و چالاک‌سازی مجموعه‌ها در نظر دارد املاک مازاد شرکت‌های وابسته به خود را از طریق مزایده عمومی به‌فروش برساند.  در مجموع بازار دیروز، بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به هزار و ۲۵۸میلیاردتومان و در فرابورس به ۶۸۶میلیارد تومان بالغ شد.