اوج معاملات دیروز را می‌توان در حجم معاملات نمادهای ذوب‌آهن با معامله ۵۳۵میلیون سهم، سایپا با ۲۰۲میلیون سهم، غدیر با ۱۷۱میلیون سهم، فولاد مبارکه با ۱۶۵میلیون سهم و گروه توسعه ملی با ۱۵۳ میلیون سهم مشاهده کرد. با رخ داد این معاملات پر حجم اینک نگاه‌ها به دو سه روز آینده بازار است تا معامله‌گران دریابند آیا حجم معاملات روزهای اخیر ناشی از ورود نقدینگی تازه به بازار بوده و یا فروش اوراق و تامین نقدینگی از محل اعتبارات توسط معامله‌گران حاضر در بازار منجر به رشد ارزش معاملات شده است. در صورتی که رشد معاملات با ورود نقدینگی تازه به بازار در ارتباط باشد، می‌توان انتظار داشت بازار در چند روز آینده مجددا شاهد تداوم رشد قیمت‌ها باشد.با این وضعیت دیروز شاخص کل توانست با تداوم رشد ۴ رقمی، بازدهی روزانه ۲درصدی را به نمایش بگذارد تا در انتهای بازار دیروز شاخص کل در سطح ۱۰۴ هزار و ۵۳۳ واحد قرار گیرد. شاخص کل هم‌‌وزن نیز با افزایش ۶۳ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۳۵۰ واحد را به نمایش گذاشت.

در بازار دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، آذریت، فولاد خوزستان و اوراق خرید و فروش تبعی آن، زغال‌سنگ نگین طبس، پتروشیمی شاهزند، شهد ایران، باما، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، موتورسازان تراکتورسازی ایران، حق تقدم خرید سهام نفت بهران، ایران ارقام، ماشین‌سازی اراک، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، بهپاک، ایرکاپارت صنعت و سرمایه‌گذاری مسکن تهران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مدیریت صنعتی شوینده توسعه صنعت بهشهر، فرآورده‌های نسوز ایران، سرامیکای صنعتی اردکان، داروسازی فارابی، صنایع بهداشتی ساینا، پاکدیس، دامداری تلیسه نمونه، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، چادر‌ملو، صنعتی نیرومحرکه، فنرسازی خاور، شیشه‌سازی مینا و ریل‌سیر کوثر بازگشایی شدند.

در تحولات مهم بازار دیروز مرتضی لطفی مدیر‌عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیات برنامه واگذاری سهام کنترلی ۱۰۵ شرکت سرمایه‌پذیر این گروه گفت: متغیرهای بیرونی و درونی اثرگذار بر اقتصاد کشور، گردش نقدینگی و اراده بخش خصوصی برای مدیریت صنایع کشور در موفقیت این واگذاری‌ها بسیار اهمیت دارد. این مقام مسوول با بیان اینکه در حال‌حاضر مقدمات واگذاری و بازاریابی ۵۱ شرکت در دستور کار واگذاری‌های شستا قرار گرفته، عنوان کرد: ارزش این شرکت‌ها معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و طی سه نوبت آگهی مزایده در جراید منتشر شده است.مدیر‌عامل شستا از نظر موافق دو وزارتخانه رفاه و دفاع بر سر ادغام هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین با سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و سرمایه‌گذاری غدیر نیز سخن گفت و افزود: با ادغام این مجموعه‌ها شرکت پتروشیمی ایران راه‌اندازی می‌شود.در گروه خودرویی معاون فروش ایران‌خودرو از برنامه عرضه تدریجی ۲۲۰ هزار دستگاه با هدف تنظیم بازار خبر داد و با تکذیب شایعه دپو، آمار تولید سه ماه اخیر را اعلام کرد.

مصطفی خان‌کرمی درباره علت اختلال دیروز سایت پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو با توصیه مردم به صبوری به صدا و سیما گفت: به دلیل تقاضای زیاد ناشی از حواشی بازار و تقدم تقاضا بر عرضه و ناکافی بودن پهنای باند اینترنت، سایت شلوغ و با کندی همراه بود. وی با اطمینان‌خاطر به متقاضیان واقعی خودرو، از فروش قطعی حدود ۷ هزار دستگاه تاکنون خبر داد و گفت: علاوه بر این حدود ۲۷۰۰ دستگاه خودرو پیش‌فروش شده با این حال بخشی از کندی سایت به دلیل فرایند چند مرحله‌ای تقاضای خودرو است و بخش دیگر هم از کندی درگاه بانک نشات می‌گیرد.این مقام مسوول از تکمیل مرحله به مرحله سایت فروش این شرکت خبر داد و در تشریح فرایند چندمرحله‌ای ثبت‌نام خرید خودرو گفت: بخشی از کندی سیستم به خاطر فیلترهای چک‌کننده‌ای است که برای محدود کردن تقاضای دلالان است و مانع از ثبت نام افرادی می‌شود که طی ۶ ماه اخیر تقاضای خودرو کرده‌اند. خان‌کرمی کل ظرفیت پارکینگ‌های ایران‌خودرو را حدود ۶ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: تولید روزانه ایران خودرو میانگین ۲۵۰۰ دستگاه است و اگر درحال‌حاضر ۳۵۰۰ دستگاه در انبارها موجودی داریم از انباشت خودروهایی نشات می‌گیرد که در این چند روز تعطیلات گذشته عرضه نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران‌خودرو برای پاسخگویی به نیاز بازار ظرفیت تولید خود را افزایش داده، افزود: آمار تولید محصولات ایران‌خودرو از ابتدای سال تاکنون به حدود ۱۲۰ هزار دستگاه رسیده و از این تعداد حدود ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه فاکتور و تحویل متقاضیان شده است.در گروه خودرویی دیروز مجمع شرکت سایپا دیزل با خبرهای مهمی همراه بود. براساس این اخبار خکاوه به دلیل زیان انباشته سنگین و عدم توانایی شرکت برای انتشار گزارش افزایش سرمایه به بازار پایه منتقل خواهد شد، در حال‌حاضر زیان انباشته سایپا دیزل معادل هزار و ۳۰۰میلیارد تومان است.

در گروه شرکت‌های عملیاتی بازار دیروز بورس کالا با برگزاری مجمع اقدام به تقسیم سود ۲۵۰ریالی کرد.در گروه معدنی نیز چادر‌ملو پس از تقسیم سود مناسب با جهش قیمتی ۱۶درصدی به تابلو معاملات بازگشت.در گروه ساختمانی دیروز شرکت مسکن تهران برنامه خود برای فروش زمین ۹۸هکتاری شهریار را به بازار اعلام کرد.  در گروه غذایی شرکت صنعتی بهپاک اقدام به تعدیل ۴۷ درصدی سود سال مالی جاری به ۳ دلیل کرد. به این ترتیب بهپاک اقدام به افزایش ۴۷ درصدی سود هر سهم سال مالی آذر سال جاری کرده که از ۵۹۱ به ۸۶۸ ریال رسیده است. در این رابطه بهپاک، ۳ عامل را در رشد سودآوری موثر دانسته که شامل افزایش فروش از ۴۴۳ هزار و ۴۱۹ تن به ۴۸۰ هزار و ۶۰۷ تن، افزایش فروش از ۸ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۶۵ ریال به ۹ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۵۷۳ ریال و آثار ناشی از سیاست‌های ارزی جدید دولت و تخصیص دلار ۳۸۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی (از جمله دانه‌های روغنی) است.در مجموع، بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۷۱۰ میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۲۳میلیارد‌تومان بالغ شد.