دیروز در گروه پتروشیمی شایعاتی در مورد احتمال انتقال سهام پتروشیمی امیرکبیر از بانک رفاه به پتروشیمی جم منتشر شد. در صورت انجام این معامله «جم» به بزرگ‌ترین‌ تولید‌کننده پلی اتیلن تبدیل می‌شود. در گروه فلزی شرکت صنایع مس شهید باهنر اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۹ ما‌هه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۶ را حسابرسی نشده و با سرمایه معادل ۹۰۰ میلیارد ریال منتشر کرد.«فباهنر» در ۹ ماهه سال جاری مبلغ ۶۹۱ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. در گروه مخابراتی محمد جواد آذری جهرمی گفت: کارخانه صنایع مخابراتی راه دور کاملا ورشکست و تعطیل شده است و عملا می‌توان گفت این کارخانه دیگر هیچ‌گونه فعالیتی ندارد. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با «ایلنا» درباره وضعیت کارخانه مخابرات راه‌دور ایران (ITI) به‌عنوان یکی از کارخانه‌های قدیمی و بزرگ حوزه مخابرات گفت: این علاقه وجود داشت که این کارخانه احیا شود، اما به این دلیل که کارخانه مخابرات راه‌دور ایران در اختیار بخش خصوصی بود، احیای این کارخانه انجام نشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کارخانه ITMC با حمایت دولت جان دوباره‌ای گرفته است، گفت: کارخانه ITMC از شرکت کارخانجات مخابراتی ایران که یکی از نمادهای مهم کشور است در آستانه ورشکستگی بود اما با حمایت دولت، بخش بزرگی از بدهی‌های این کارخانه بخشیده شد و بدهی‌های این کارخانه قسط‌بندی شده است.در گروه معدنی مدیرعامل بانک سپه با اعلام ارزش ۵ تا ۸ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های تابعه از واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد و فروش سهام سرمایه‌گذاری امید و سرمایه بانک سپه و مجموعه‌های چادرملو و گل‌گهر خبر داد.

به گزارش بورس پرس، محمدکاظم چقازردی با اشاره به آمادگی برای اعلام اموال شخصی و امیدواری به اجرای درست این طرح، اظهار کرد: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر خروج بانک‌ها از بنگاهداری و فروش اموال، هم شرکت‌های تابعه و هم اموال مازاد بانک سپه را برای فروش آماده کرده است. وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب خروج بانک‌ها از انجماد و اجرای سریع‌تر و بهتر پروژه‌ها می‌شود، ادامه داد: بانک سپه در پروژه‌های بزرگی چون گل گهر و چادرملو و نیروگاه‌ها اقدام به تامین مالی کرده و در حال حاضر هم آماده واگذاری است.

این مقام مسوول در برابر این سوال‌ بورس‌پرس که با این اوصاف بانک سپه در سال آینده چه برنامه‌ای برای فروش شرکت‌های چون سرمایه‌گذاری امید و سرمایه بانک سپه و زیرمجموعه‌های چادرملو و گل گهر دارد، توضیح داد: با توجه به شرایط و کشش بازار سهام و در چارچوب منافع بانک سپه، به تدریج سهام این شرکت‌ها و دیگر شرکت‌های اقماری در بورس عرضه خواهد شد.چقازردی ادامه داد: ارزش شرکت‌های تابعه بانک سپه بین ۵ تا ۸ هزار میلیارد تومان است که به مرور واگذار خواهند شد.در گروه بانکی بانک قرض الحسنه رسالت، زمان برگزاری مجمع عادی به‌طور فوق العاده را اعلام کرد. «ورسالت» جهت تصویب صورت‌های مالی منتهی به اسفند سال گذشته در ساعت ۱۵ روز شنبه ۲۶ اسفند در محل دفتر مرکزی بانک واقع در خیابان سعادت‌آباد به این مجمع می‌رود.

در گروه خودرویی دیروز شرکت سایپا دیزل درخصوص نوسان قیمت سهام اقدام به شفاف‌سازی کرد. «خکاوه» با اشاره به نامه واصله بورس تهران مبنی بر لزوم رعایت ماده ۱۷ مکرر دستور‌العمل اجرایی نحوه معاملات در بورس تهران اعلام کرد: از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت مالی ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال جاری) تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد با نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر اتفاق خاصی در وضعیت شرکت صورت نگرفته است.  در گروه بیمه‌ای سازمان خصوصی‌سازی بلوک ۱۸ درصدی بیمه آسیا را برای بار سوم در ۲۸ اسفند جاری روانه میز فروش می‌کند. پس از دو دفعه عرضه بلوک ۱۸ درصدی بیمه آسیا به دلیل عدم تایید صلاحیت خریداران، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد این بلوک معادل بیش از ۴۳۳ میلیون سهم را به قیمت پایه ۱۹۲ تومان، به‌صورت یکجا یا نقد و اقساط به‌صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط مجددا در ۲۸ اسفند جاری روانه میز فروش کند.  در این گروه همچنین بیمه میهن زیان هر سهم خود را از ۲۶۷ ریال به ۴۵۲ ریال رساند. بعد از سامان این دومین شرکت بیمه‌ای است که تعدیل منفی می‌دهد.

در گروه هلدینگ‌ها در راستای فراخوان عمومی صورت گرفته، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در نظر دارد نسبت به واگذاری ۶۷ درصد از سهام تحت مالکیت خود و شرکت‌های زیر‌مجموعه در شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی ( اصالتا و وکالتا) به‌صورت یکجا، نقد یا نقد و اقساط و از طریق مزایده عمومی اقدام کند. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲۲۱میلیارد تومان و در فرابورس ۳۶۲میلیارد تومان بالغ شد.