در این شرایط، نگاه معامله‌گران به هفته آتی و تحولات پیش روی بازار است. جایی که از یکسو با کاهش نگرانی‌های سیاسی داخلی نگاه‌ها به تحولات سیاسی خارجی به ویژه در حوزه تحریم‌ها و برجام دوخته شده است. با شروع معاملات در بازارهای جهانی پس از تعطیلات کریسمس قیمت‌ها در این بازارها نیز دارای اهمیت است. جایی که هفته گذشته نفت خام به مرز ۷۰دلار نیز نزدیک شد اما در انتهای هفته به کانال ۶۷دلار در هر بشکه برای نفت برنت باز‌گشت. در همین حال همچنان بازار سهام درگیر تبعات قوانین عجیبی است که برای توقف نمادها طراحی شده است. استفاده از عنوان فرعی تعلیق به جای توقف یکی از چالش‌های جدید بازار است که می‌تواند به تشدید نگرانی معامله‌گران منجر شود. در همین حال در حالی که دامنه نوسان ۵درصدی یک مشکل مهم در کشف قیمت عادلانه در بازار بود اعلام مقررات جدید که براساس آن در صورت تغییر ۲۰درصدی نماد در ۵روز کاری، نماد برای گزارش شفاف‌سازی بسته می‌شود، نگرانی مضاعفی را بر بازار تحمیل می‌کند.

چهارشنبه در اولین روز اجرای این قانون نماد تکسرام متوقف شد. این توقف‌ها که پر تعداد خواهد بود، می‌تواند تمرکز معامله‌گران را مختل کند و آسیب جدی به نقد شوندگی بازار وارد کند. در همین حال اعلام تعلیق برخی نمادها بر نگرانی‌ها در بازار افزوده است.در این شرایط بازار سهام روز چهارشنبه با کاهشی ۳۱۲واحدی معادل ۳۲/ ۰ درصدی مواجه شد و مجددا به کانال ۹۵هزار واحدی بازگشت و در پایان معاملات به رقم ۹۵هزار و ۹۲۹واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز با کاهشی ۱۲۱واحدی رقم ۱۷هزار و ۴۳واحد را به نمایش گذاشت.در بازار روز چهارشنبه نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بوعلی، حق تقدم استفاده نشده بیمه اتکایی امین، اسناد خزانه اسلامی (۶۰۳۱) و تامین مسکن جوانان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند. در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، مواد ویژه لیا، تولیدی کاشی تکسرام، بیمه سرمد، شیشه همدان، داروسازی اسوه و سامان‌گستر اصفهان متوقف شدند.در بازار روز چهارشنبه در نشانه‌های نگران‌کننده از تاثیرات دستورالعمل جدید توقف و تعلیق نمادها اعلام شد.مطابق مفاد ماده ۴۱ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران تولیدی گرانیت بهسرام با نماد معاملاتی «کهرام»، ایران خودرو دیزل با نماد معاملاتی «خاور» و سایپا دیزل با نماد معاملاتی «خکاوه» به علت شمولیت بیش از ۳ سال در ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت مشمول لغو پذیرش در بورس تهران شده‌اند.

در این ارتباط به ناشران سه شرکت مذکور فرصت یک ماهه‌ای داده شده تا برنامه‌های مربوط به خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت را حداکثر تا تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ به هیات پذیرش ارائه دهند تا با تشکیل جلسه هیات پذیرش درخصوص شرکت‌های مذکور مطابق دستورالعمل پذیرش اوراق‌بهادار تصمیم‌گیری شود.هیات پذیرش بورس تاکید کرده که پس از اتمام مهلت یک‌ماهه فوق مطابق با مفاد دستورالعمل پذیرش درخصوص لغو پذیرش شرکت‌های فوق تصمیم‌گیری خواهد شد.همچنین شرکت‌های پلی‌اکریل و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی پس از ۲۱ سال حضور در بورس تهران از این بازار اخراج و به بازار پایه منتقل می‌شوند.در گروه پالایشی مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: کشور سال آینده در مسیر صادرات بنزین قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی دادور، مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در نشست خبری که به مناسبت تثبیت تولید روزانه ١٢میلیون لیتر بنزین برگزار شد،گفت: به منظور تامین پایدار خوراک پالایشگاه ایستگاه پمپ گاز در عسلویه با فشار ٩٠بار تهیه شده است، با فشار ٦٠بار به پالایشگاه می‌رسد. میزان خوراکی که به این پالایشگاه می‌رسد ١٢٠ هزار بشکه است که ظرفیت دریافت ٥٠٠ بشکه‌ای نیز در اینجا وجود دارد.

وی با اعلام اینکه میزان تحویل بنزین این پالایشگاه به مخازن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تا کنون یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون لیتر بوده است، افزود: از زمان تثبیت تولید در این پالایشگاه تاکنون١٠٠میلیون لیتر بنزین یورو٥ تحویل داده شده است.این مقام مسوول با اشاره به اینکه بخشی از هزینه تکمیل دو فاز باقی مانده از درآمد پالایشگاه و بخشی دیگر نیز از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود، ادامه داد: از صندوق توسعه ملی مصوبه دریافت ١٦٠ میلیون دلار با بهره ٨درصد اخذ شده است.در گروه غذایی دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: با وجود آنکه ۲ ماه اخیر قیمت‌گذاری‌ کارشناسی سازمان حمایت برای محصول لبنی به کارگروه تنظیم بازار ارسال شده بود، اما با درخواست مجدد دامداران برای افزایش قیمت شیرخام، کارگروه تنظیم بازار نیز فعلا دست نگه داشت.

در گروه معدنی با آغاز سال نو میلادی بازار سنگ آهن وارداتی در چین روندی رو به بالا را ثبت کرد. متوسط شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد به ۷۵ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر چین رسید که نسبت به جمعه گذشته کمتر از یک دلار رشد داشته است. قیمت قرارداد سوآپ ژانویه نیز ۹۰ سنت بالا رفت و به ۸/ ۷۳ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر رسید. در همین حال در بازار جهانی فلزات بهای هر تن فلز مس نیز به ۷هزار و ۱۵۱دلار رسید.بهای فلز روی و سرب نیز به ترتیب ۳هزار و ۳۶۹دلار و ۲هزار و ۵۸۲دلار گزارش شد(قیمت‌ها در لحظه تنظیم این گزارش ساعت ۱۴:۳۰اعلام می‌شوند).در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۳۰۹میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۳۹میلیارد تومان بالغ شد.