نماد «های وب» در حالی در میانه معاملات روز چهارشنبه پس از معامله نزدیک به ۵۷میلیارد تومانی سهام متوقف شد که هیچ خبر تازه‌ای در مورد این شرکت منتشر نشده بود. توقف و سپس ابطال معاملات این نماد که پر تب و تاب‌ترین نماد بازار بود، موجی از نگرانی و حواشی را در بازار سهام به‌وجود آورد، به‌ویژه این ابطال پر حجم که شاید در تاریخ بورس بی‌سابقه بوده برای سرمایه‌گذارانی که اقدام به فروش سهام ‌های‌وب و خرید سهام دیگر کرده بودند، مشکلات شدید اعتباری و مالی ایجاد کرده است.در این میان نبود قوانین مدون در درون بازار سرمایه برای ادغام و قبضه مالکیت، مشکلات جدی را ایجاد کرده است. در حالی که دو شرکت ‌«های‌وب» و پارس‌آنلاین برسر ادغام به توافق رسیده‌اند، اجبار بورس به عرضه عمده سهام ‌«های‌وب» که براساس شرایط قرار‌داد به مالکان پارس‌آنلاین باید منتقل شود، یکی از مهم‌ترین‌ موضوعاتی است که در مورد دلیل توقف نماد ذکر می‌شود. این درحالی است که انتقال سهام براساس ادغام، ماهیت معاملاتی متعارف بازار را نداشته است و عرضه بلوکی سهام می‌تواند توافق ادغام را برهم بزند.

در رابطه با توقف ‌«های‌وب» همچنین مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، سعید محمد علیزاده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره علت توقف نماد «های‌وب» گفت: این تصمیم به علت بروز ابهامات جدید بود.وی ادامه داد: این ابهامات مربوط به بعد از انتشار توضیحات شرکت و بازگشایی هفته پیش نماد و ناشی از ارزش‌گذاری سهام بوده و قرار است استعلام کانون کارشناسان رسمی دادگستری دریافت شود. این مقام مسوول تاکید کرد: سازمان بورس با توجه به اهمیت واگذاری ۱۷ درصد سهام ‌«های‌وب» (که با اعلام قیمت ۱۰۰۰ تومانی هر سهم همراه بود) تصمیم به توقف نماد گرفت تا نتیجه استعلام از مراجع دریافت و بررسی‌های لازم انجام شود. محسن خدابخش مدیر نظارت بر بازارها و بورس‌های سازمان بورس هم گفت: با توجه به اثر اعلام قیمت پایه هر سهم در واگذاری بلوک ۱۷ درصدی، معاملات روز چهارشنبه «های‌وب» تایید نشد. گفتنی است ۲۹۴۰ سهامدار حقیقی و ۳ حقوقی اقدام به خرید از ۱۴۹۹ فعال حقیقی و ۳۵ حقوقی کرده بودند که همه معاملات «های‌وب» باطل شد.

در کنار بحث ‌«های‌وب» روز چهارشنبه بازار شاهد تداوم بحث‌ها در مورد لایحه بودجه سال آینده کل کشور بود. البته لایحه بودجه هنوز تا طرح در صحن مجلس شورای اسلامی احتمال تغییرات جدی دارد.در همین حال در هفته گذشته بهای نفت در سطوح ۶۳تا ۶۴دلار برای هر بشکه نفت برنت قرار گرفته است. بهای هر تن مس به ۶هزار و ۷۷۳دلار رسیده است.بهای دو فلز روی و سرب نیز به ترتیب ۳هزار و ۱۹۳دلار و ۲هزار و ۴۹۸دلار گزارش شده است (در هر تن). (قیمت‌ها در لحظه تنظیم این گزارش ساعت ۱۴ روز جمعه ذکر شده‌اند).در گروه خودرویی روز چهارشنبه مهندسی نصیر ماشین برنامه افزایش سرمایه خود را اعلام کرد. براساس پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۱۲۷ میلیارد و ۱۶۶ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال به مبلغ ۲۰۷ میلیارد و ۱۶۰۰ میلیون و ۴۲۰ هزار ریال (معادل ۶۳ درصد) از محل آورده نقدی سهامداران (۵/ ۳۱درصد) و سود انباشته (۵/ ۳۱ درصد) به منظور تامین ساختار مالی و جبران نقدینگی و خرید ماشین‌آلات برای تجهیز خط تولید صورت

خواهد گرفت.  در گروه پالایشگاهی روز چهارشنبه اعلام گزارش نمادهای متوقف همچنان ادامه یافت تا در مهم‌ترین‌ گزارش پالایش نفت شیراز، پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند را ۲۱۳۶ ریال اعلام کند. این گزارش با تعدیل مثبت ۷۶درصدی سود هر سهم و پوشش ۵۲درصدی سود در ۶ماه نخست سال همراه بوده است. در گروه پتروشیمی نماد جهرم که اخیرا با فروش گسترده سهام وثیقه و تملک‌شده مواجه بود، افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داده است. براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده افزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۹۴۰ میلیارد ریال (معادل ۳۶۳ درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران مورد تصویب قرار گرفته است. افزایش سرمایه ۱۲۱ درصدی این شرکت قطعی و ۲۴۲درصد آن در اختیار هیات‌مدیره است.در گروه تجهیزات صنعتی، آما پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده را برای افزایش سرمایه از مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۲۰۰میلیارد ریال (معادل ۱۴۰ درصد) اعلام کرد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور اجرای طرح نوسازی ماشین‌آلات،تاسیسات و اصلاح ساختار مالی صورت خواهد گرفت.

در گروه دارویی نیز پیشنهاد هیات‌مدیره کیمیدارو به مجمع عمومی فوق‌العاده درخصوص افزایش سرمایه از مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال به مبلغ ۵۷۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال (معادل ۱۴۲ درصد) منتشر شده است. براساس این گزارش افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اجرای طرح‌های توجیهی تولید پلت دارویی و افزایش ظرفیت فیلینگ و کاتونینگ انواع قطره، قرص و کپسول صورت می‌گیرد. در گروه زغال‌سنگ رئیس انجمن تولید زغال‌سنگ ایران ضمن تاکید بر ایمنی معادن زغال‌سنگ،‌ به قیمت‌گذاری زغال‌سنگ برای عرضه در داخل اشاره کرد و گفت: این قیمت‌گذاری باید بر اساس نرخ‌های جهانی یا اینکه تابع قیمت تمام شده فولاد باشد. محمد مجتهدزاده در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه نیاز کشور برای تامین زغال به ۵/ ۳ میلیون تن خواهد رسید، گفت: در حال حاضر خریدار اصلی زغال‌سنگ ایران، ذوب‌آهن اصفهان است و این در حالی است که با واحد جدید ذوبی که توسط هلدینگ خاورمیانه (میدکو) در زرند در حال ایجاد است، نیاز کشور تا سال ۱۳۹۷ به ۵/ ۳ میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ خواهد رسید. وی ادامه داد: برای رسیدن به ۵/ ۳ میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ باید ۶ میلیون تن از معادن زغال‌سنگ استخراج صورت گیرد. اکنون معادن زغال‌سنگ نصف این میزان تولید دارند.

مجتهدزاده در ادامه افزود: در سال‌های گذشته بر‌اساس قیمت تمام عوامل موثر در تولید محصول نهایی قیمت‌گذاری انجام می‌شد اما این مساله در چند سال اخیر با مشکل روبه‌رو‌ شده است. رئیس انجمن زغال‌سنگ ایران با اشاره به راه‌حل این موضوع گفت: انجمن زغال‌سنگ پیشنهاد کرده است کمیسیون اقتصادی مجلس با بررسی موضوع، قیمت‌گذاری زغال‌سنگ آن را تابعی از قیمت جهانی قرار دهد و پیشنهاد دیگری نیز از سوی شرکت ذوب‌آهن مطرح شده مبنی بر اینکه قیمت زغال‌سنگ تابعی از قیمت تمام شده محصول نهایی این شرکت باشد.در مجموع هفته گذشته، هفته‌ای مثبت همراه با حواشی مربوط به نماد «‌های‌وب» بود که در آن شاخص سهام با رشد ۴/ ۲ درصدی مواجه شد و یکی از درخشان‌ترین هفته‌های خود طی سال جاری را تجربه کرد.