شماره روزنامه ۶۱۲۶
|

  • نجات بودجه با واردات خودرو؟

    دنیای اقتصاد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، طرحی برای افزایش واردات خودرو با تعرفه ۱۰۰درصدی و با هدف جبران کسری بودجه سال جاری به هیات دولت پیشنهاد کرده است. پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه امسال به ۸۵همت برسد. وزارت اقتصاد در طرح خود تاکید کرده که علاوه بر اختصاص یک‌میلیارد دلار برای واردات خودرو، تعرفه ورود خارجی‌ها نیز به ۱۰۰درصد برسد تا از این طریق منابع بودجه از مسیر خودرو افزایش یابد و بخشی از کسری بودجه نیز جبران شود.
  • ذره‌بین مجلس روی قانون ساماندهی خودرو

    دنیای اقتصاد: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون قرار شد قانون ساماندهی بازار خودرو در دستورکار قرار بگیرد و گزارش نظارتی درباره اجرای آن را تدوین کرده تا برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شود. زهرا سعیدی درباره بررسی وضع بازار خودرو و کیفیت خودروهای تولیدی در این کمیسیون، گفت: جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور نمایندگانی از شرکت‌های خودروساز، قطعه‌سازان و فعالان این حوزه برگزار شد.
  • آغاز دور جدید فروش خودروی خارجی

    دنیای اقتصاد: با بهبود سرعت واردات خودرو به کشور در نیمه نخست امسال، سیاستگذار تصمیم گرفته سومین مرحله فروش خودروهای وارداتی را از امروز اجرا کند، هرچند به نظر می‌رسد جمع‌آوری بخشی از نقدینگی سرگردان نیز یکی دیگر از اهداف سیاستگذار است. طبق اطلاعیه سامانه تخصیص خودروهای وارداتی، سومین مرحله فروش خودروهای وارداتی از امروز اجرا خواهد شد؛ بنابراین متقاضیان حدفاصل ۲۴ لغایت ۳۰مهرماه جاری فرصت دارند ضمن افتتاح حساب وکالتی، مبلغ ۵۰۰میلیون تومان را در این حساب بلوکه کنند.
  • واقعی شدن قیمت خودرو با عرضه در بورس کالا

    دنیای اقتصاد: دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فروش در بورس کالا می‌تواند به فروش خودرو با قیمت‌ واقعی‌، کاهش زیان‌ها و حتی افزایش سودآوری خودروسازان منجر شود. حسنعلی محمدی، فروش خودرو در بورس کالا را راهکاری موثر در شفاف‌سازی قیمت‌ها و بهبود شرایط بازار خودرو دانست و بیان کرد: در شرایط فعلی که خودروسازان با زیان مواجه هستند و قیمت‌ها به دلیل مداخلات سیاستگذار غیرواقعی است، فروش خودرو در بورس منافعی را برای مصرف‌کننده و تولیدکننده به همراه خواهد داشت. وی افزود: در بورس کالا، قیمت‌ها براساس مکانیسم عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد که به معنای تعیین قیمت‌های واقعی و منطقی برای خودرو است، بنابراین این مکانیسم می‌تواند به کاهش نوسانات غیرمنطقی و دخالت‌های مصنوعی در بازار کمک کند.
  • عرضه خودروی چینی جدید در اروپا

    دنیای اقتصاد: مقامات شرکت خودروسازی چینی گاک به رویترز اعلام کردند که این شرکت در حال بررسی ساخت خودروهای برقی در اروپا برای اجتناب از تعرفه‌های اتحادیه اروپاست و به فهرست رو‌به‌رشد شرکت‌های چینی که قصد تولید داخلی را دارند، می‌پیوندد. شرکت خودروسازی گاک، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است و فروش ۵۰۰هزار دستگاهی در خارج از کشور را تا سال ۲۰۳۰هدف قرار داده است. البته هنوز در اروپا فروش خودروهای برقی ندارد اما در نمایشگاه خودروی پاریس که از دیروز آغاز شد، یک شاسی‌بلند الکتریکی متناسب با بازار اروپا عرضه خواهد کرد. کارشناسان اظهار کردند که این خودروساز، اروپا را بازاری مهم می‌داند، حتی توجه به اقدامات کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه بر خودروهای الکتریکی ساخت چین. به گفته مسوولان این شرکت، مساله تعرفه‌ها قطعا بر روند کار تاثیر می‌گذارد؛ با‌این‌حال، می‌توان بر همه اینها در طولانی‌مدت غلبه کرد، ضمن آنکه تولید داخلی یکی از راه‌های حل مساله تعرفه است. طبق گزارش ایسنا از رویترز، این شرکت اعلام کرد که شاسی‌بلند جمع‌وجوری که در پاریس به نمایش گذاشته است، خودرویی با برد ۵۲۰کیلومتر به نام آیون وی است که در اواسط سال ۲۰۲۵ در برخی از بازارهای اروپایی با قیمت کمتر از ۴۰هزار یورو (۴۳هزار و ۷۴۸دلار) عرضه می‌شود.
  • انتقال خودرو به ایدرو؟

    دنیای اقتصاد: حذف معاونت حمل‌ونقل از چارت وزارت صمت و همچنین حکم رئیس هیات عاملی ایدرو برای مدیرعامل پیشین ایران خودرو، موضوع تمرکز سیاستگذاری خودرو در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را قوت بخشیده است. حال سوال این است که این موضوع می‌تواند منشأ تحولات خودرویی شود؟
  • «خودرو»، شاخص فروش شرکت‌های بورسی را کاهش داد

    دنیای اقتصاد: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از شاخص تولید و فروش شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که صنعت خودرو و قطعه جزو سه صنعتی است که باعث افت شاخص فروش نسبت به شهریور سال گذشته در صنایع بورسی شده‌‌اند. طبق این گزارش صنعت خودرو و قطعه در کنار صنایع «کاشی و سرامیک» و «دارو» بیشترین تاثیر را روی کاهش شاخص یادشده داشته‌اند.
  • حل مشکل شماره‌گذاری ۳۵هزار ‌خودرو

    تسنیم: مشکل ۳۵هزار محصول ایران‌خودرو که به دلیل مخالفت سازمان ملی استاندارد شماره‌گذاری نشده بودند روز گذشته حل شد و خودروها از انبار در حال خروج هستند.
  • هشدار پکن به اروپا درباره مذاکره مستقیم با خودروسازان چینی

    دنیای اقتصاد: پس از بازگشت تیم مذاکره‌کننده چینی از بروکسل، مقامات پکن به اتحادیه اروپا هشدار دادند که از مذاکره مستقیم با شرکت‌های چینی خودداری کنند، در غیر این صورت اساس این مذاکرات لطمه خواهد دید.
  • افت پورشه

    ایسنا: پورشه شرکت خودروسازی آلمانی، ۲۹درصد افت فروش ۹ماهه در چین را ثبت کرد و در گزارش نتایج ضعیف‌تر در این کشور به مرسدس بنز و بی‌ام‌‌و پیوست.
  • رکود خودرو ۵ماهه شد

    دنیای اقتصاد: بررسی «شامخ» وسایل نقلیه و قطعات وابسته‌‌‌ در ششمین ماه از سال جاری از تداوم رکود در این صنعت حکایت دارد. روند رکود خودرو از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده و در شهریورماه به پایین‌ترین حد خود بعد از مهرماه سال گذشته رسیده است.
  • پاسخ خودروساز به حواشی موتور سورن

    دنیای اقتصاد: مدیرعامل ایران‌خودرو در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، به حواشی مربوط به تغییر در موتور سورن، واکنش نشان داد.
  • واردات خودروی جانبازان با کدام ارز؟

    دنیای اقتصاد: طبق اطلاعیه سازمان توسعه تجارت، شرکت‌های مورد تایید این سازمان، جهت واردات خودروهای جانبازان مشمول، از دیروز امکان فراخوان تدریجی آنها را برای عقد قرارداد پیدا کرده‌اند.
  • مونتاژ خودروهای چینی در خطوط تولید غربی

    دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی چری چین، محصولات خود را در کارخانه‌های روسیه که رقبای غربی، آنها را تخلیه کرده‌اند، مونتاژ می‌کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر