هشدار اطلاعات آلمان درباره حمله احتمالی این کشور به ناتو

روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان گزارش داد، دفتر حفاظت از قانون اساسی فدرال آلمان، سرویس اطلاعات فدرال و سرویس ضد جاسوسی ارتش اعلام کردند که شاهد افزایش جاسوسی و خرابکاری روسیه در این کشور هستند و در این باره هشدار دادند.

سران این سرویس ها و سازمان های اطلاعاتی آلمان نسبت به افزایش فعالیت های اطلاعاتی روسیه در آلمان هشدار دادند. برونو کال، رئیس سرویس اطلاعات فدرال، روز دوشنبه در جلسه استماع کمیته کنترل پارلمانی بوندستاگ در مورد تهدید نظامی مستقیم روسیه هشدار داده و اظهار داشت: حداکثر تا پایان این دهه نیروهای مسلح روسیه در موقعیتی قرار می گیرند که می توانند به ناتو حمله کنند.

خبر مرتبط
هشدار مجارستان درباره عواقب عضویت اوکراین در ناتو

وزیر خارجه مجارستان هشدار داد: عضویت اوکراین در ناتو به معنای آغاز جنگ جهانی سوم است.

کال هشدار داد که کرملین غرب و در نتیجه آلمان را دشمن می‌بیند. وی افزود: ما در رویارویی مستقیم با روسیه هستیم. وی افزود: برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فقط مسئله اوکراین مطرح نیست، بلکه در واقع وی به ایجاد نظم نوین جهانی می‌پردازد.

این مقام اطلاعاتی آلمان گفت: سرویس‌های مخفی روسیه به طور فزاینده‌ای با تمام گزینه‌های خود "و بدون هیچ ابهامی" عمل می کنند. وخامت بیشتر وضعیت بعید نیست. وی افزود: فعالیت های مسکو در حال حاضر به سطح بی سابقه ای رسیده است. کال گفت: پوتین "خط قرمز" غرب را آزمایش خواهد کرد.

توماس هالدن وانگ، رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی ( سازمان اطلاعات داخلی آلمان) (BfV)، هم در همین جلسه تایید کرد: ما شاهد اقدامات تهاجمی سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هستیم.»

وی افزود: به ویژه جاسوسی و خرابکاری روسیه در آلمان هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی در حال افزایش است.

در رابطه با خرابکاری روسیه، هالدن وانگ همچنین به وسایل آتش زا که چند ماه پیش در چندین بسته در کشورهای اروپا پیدا شده بود اشاره کرد و از "خطر به ویژه جدی" صحبت کرد.

مارتینا روزنبرگ، رئیس اداره فدرال سرویس ضد جاسوسی نظامی آلمان (باماد)، هم خاطرنشان کرد که تعداد تلاش‌ها برای جاسوسی از زیرساخت‌های به اصطلاح حیاتی نگران‌کننده و زیاد بوده و نیازمند هوشیاری بیشتر است.

وی افزود: تمرکز بر ارتش آلمان است چه برای شفاف‌سازی تحویل تسلیحات آلمان به اوکراین، پروژه‌های آموزشی یا تسلیحاتی، یا انتقال احساس ناامنی از طریق اقدامات خرابکارانه.

خبر مرتبط
وزیر دفاع چین: ارتش‌های چین و روسیه باید همکاری‌ها را عمیق‌تر کنند

وزیر دفاع چین گفت ارتش کشورش و همچنین روسیه باید همکاری‌های راهبردی را عمیق‌تر کنند.

روسای سرویس های اطلاعاتی و مخفی آلمان هشدار دادند که سرویس های امنیتی باید به مهارت های لازم برای دفع خطرات مجهز باشند.

رئیس BND هم اظهارات مشابهی را بیان کرد. هالدن وانگ از نیاز همه سرویس های اطلاعاتی و مقامات امنیتی برای هماهنگی بیشتر با هم سخن گفت.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان (SPD) نیز نسبت به افزایش خطرات ناشی از فعالیت های سرویس های مخفی و اطلاعاتی روسیه در آلمان هشدار داده است. وی روز دوشنبه به «هندلزبلات» گفت: «ما می‌بینیم که رژیم پوتین بیشتر و بیشتر تهاجمی‌تر عمل می‌کند.

وی اطمینان داد که نهادهای امنیتی کشور منابع عظیمی را برای محافظت از کشور در برابر تهدیدات ناشی از جاسوسی روسیه، اقدامات خرابکارانه و حملات سایبری مستقر می کنند. فایزر افزود: آنها قبلاً هوشیاری خود را نشان داده اند و "به طور مداوم از حملات انفجاری احتمالی از طرف رژیم روسیه در آلمان که با هدف سست کردن حمایت نظامی ما از اوکراین بود، جلوگیری کردند."

در این زمینه، رودریش کیزوتر، سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز نسبت به اعمال خشونت آمیز از طرف روسیه هشدار داده و گفت: "بنابراین احتمال خرابکاری و ترورهای هدفمند وجود دارد."

وی تاکید کرد: توانمندی‌های ما در حوزه ضد جاسوسی تقریباً صفر است و تحریم‌ها به‌عنوان یک عامل بازدارنده به صورت نیمه تمام اجرا می‌شوند. وی خواستار تقویت سرویس های اطلاعاتی از لحاظ مالی، پرسنلی و مادی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.