میخواهم تولید کننده باشم

رپرتاژ آگهی : مگر این نیست که در تابستان و فصل کمبود برق، دیواری از دیوار تولیدکننده کوتاهتر وجود ندارد و در زمستان ، قطع گاز صنایع، اولین و ساده ترین راه حل مشکل کمبود گاز است؟ مگر این نیست که هزینه های جاری یک تولیدکننده به بازار خوب و بد کاری ندارد. به اینکه مشتری داری یا نه کاری ندارد. سربرج که میشود پرسنل حقوقشان را می خواهند و در پایان سال هم روی عیدی و سنوات خود حساب کرده اند.

پس چرا به جای یک دلالی  و خرید و فروش ساده، بعضی ها به تله ی تولید می افتند؟ من علی حقگو مدیرعامل و موسس مجموعه ی تولیدی استارفویل ایران هستم  و این حرف ها دل نوشته ی های من است. همیشه از بچگی دلم می خواست که مثل مرحوم پدرم یک کاسبی برای خودم راه بیندازم  وکارفرمای خودم باشم.

بعد از اتمام درس و دانشگاه در حالیکه پر از غرور مدرک فوق لیسانس و رتبه شاگرد اولی ام بودم به خدمت سربازی رفتم و پس از پایان خدمت، در یک شرکت تولیدی در بخش فروش استخدام شدم. هرروز تجربیات خیلی خوبی را کسب می کردم. سه سال گذشت و من تقریبا رمز و رموز کاسبی را کشف کرده بودم. فهمیدم که رمز موفق شدن در هر کسب و کاری اینها هستند :

  • تحمل کردن و صبر کردن

  • تحمل کردن و یاد گرفتن

  • تحمل کردن و ماندن

  • تحمل کردن و مردم داری کردن

  • تحمل کردن و احترام گذاشتن

  • تحمل کردن و خوش برخورد بودن

 وقتش رسیده بود که کسب و کار خودم را شروع کنم. ابتدا از ثبت برند استارفویل ایران شروع کردم، سپس دو مدل از فویل های آلومینیوم خانگی پر فروش را با بسته بندی و برند خودم به طور سفارشی تولید کردم و بعد از یک سال تلاش مداوم توانستم این محصوالت را وارد فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی و هایپر استار کنم. بعد از دو سال تعداد محصوالتم را به 18 قلم فویل خانگی رساندم و کامل ترین مجموعه ی فویل های آلومینیوم خانگی را با برند استار فویل ایران در میان رقبا ایجاد کردم. همواره سعی میکردم که در محصولاتم نوآوری وخلاقیت داشته باشم و در این راستا دو طرح صنعتی جدید را به ثبت رساندم:

طرح اول جعبه طلقی بسته بندی فویل آلومینیوم بود که به مصرف کننده این امکان را می داد که به راحتی هر مقدار از فویل آلومینیوم مورد نیاز خود را خارج کرده و با کمک لبه ی دندانه ای شکل جعبه برش دهد و الباقی فویل کاملا بهداشتی داخل جعبه باقی بماند.

111

 دومین طرح ثبت شده ام یک نوع فویل قالبی برای پوشش دهی اجاق گاز بود که نصب آن بسیار ساده می باشد و به خوبی از آلوده شدن اجاق گاز حین پخت و پز جلوگیری می کند .

 

همه چیز خوب بود اما دلم می خواست محصولاتم را به جای برون سپاری خودم تولید کنم.  عشق و توجه بسیار زیادم به کار، رفته رفته من را در همه ی جوانب کار علی الخصوص تولید غرق کرد. به خودم آمدم و دیدم سوله ای ساخته ام و کم کم همه ی محصوالتم را خودم در آنجا تولید می کنم  و دیگر خبری از برون سپاری نیست. به مرور نه تنها تولید انواع فویل های آلومینیوم خانگی و رستورانی  بلکه ساخت دستگاه های رول به رول و برش فویل آلومینیوم هم به فعالیت هایمان اضافه شد.  

کم کم بازرگانان عراقی با مجموعه تولیدی ما آشنا شدند و اکنون بخش عمده تولیداتمان به کشور عراق صادر میشود. کار تولید پر از مشکل است اما حل کردن هرکدام از این مشکلات و چالش ها حال خوب کوچکی را به انسان تزریق می کند و مغز را پویا می کند و قدرت حل مشکلات را در زندگی برای انسان ایجاد می کند. حس خوب خلق کردن یک محصول و ایجاد ارزش افزوده ی واقعی را به خوبی میتوان در یک کسب و کار تولیدی درک کرد . در مجموع ، تولید با همه ی سختی هایش برای من دوست داشتنی است و من تا زمانی که زنده هستم می خواهم یک تولیدکننده باشم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.