اذعان رسانه‌های آمریکایی به ناتوانی اسرائیل در برابر پهپادهای حزب‌الله

در پی عملیات پهپادی موفقیت‌آمیز مقاومت لبنان علیه تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در «بنیامینا»، چندین رسانه آمریکایی به ناتوانی رژیم صهیونیستی دربرابر توانمندی پهپادی حزب‌الله لبنان اذعان کردند.

حزب‌الله لبنان شامگاه شب گذشته به منظور پاسخ به حملات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی عملیاتی را با پرتاب یک اسکادران پهپادهای تهاجمی به یک اردوگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی در «بنیامینا» در نزدیکی حیفا انجام داد. 

خبر مرتبط
افشاگری گاردین از حضور آمریکایی‌ها در زندان مخوف صهیونیست‌ها

مقامات بزرگ‌ترین آژانس بشردوستانه دولت آمریکا به‌صورت روزانه در زندان مخوف «سدی تیمان» حضور دارند.

مقاومت تاکید کرد که این عملیات در چارچوب سلسله عملیات «خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» و در پاسخ در پاسخ به کشتارهای انجام شده توسط اشغالگران انجام شد.

در همین حال، سازمان رادیو و تلویزیون این رژیم اذعان کرد که پهپادی که به پایگاه نظامی گولانی در جنوب حیفا حمله کرد، پدافند هوایی را دور زد و بدون کشف به پادگان نفوذ کرد. 

المیادین در گزارش خود آورده است: در پی عملیات ویژه حزب‌الله در جنوب حیفا، اتاق عملیات مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای هشدار قبلی خود را یادآور شد که اصرار اشغالگران در حمله به مردم شریف لبنان در سراسر نقاط این کشور استوار، حیفا و غیر حیفا را آماج موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار خواهد داد، مانند کریات شمونا، المطله و دیگر شهرک‌های مرزی با لبنان.

همچنین در بیانیه اتاق عملیات مقاومت آمده است: نیروی موشکی مقاومت در یک عملیات کیفی و ترکیبی، ده‌ها موشک به سمت اهداف مختلف در مناطق نهاریا و عکا با هدف مشغول کردن سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل شلیک کرد. همزمان نیروی هوایی مقاومت گروهی از پهپادهای مختلف را پرتاب کرد که برخی از آن‌ها برای اولین بار به سمت مناطق مختلف در عکا و حیفا پرتاب شدند و مورد استفاده قرار گرفتند.

پهپادهای خاص بدون شناسایی موفق شدند به رادارهای پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کنند و در یک اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا به هدف خود رسیدند و در اتاق‌هایی که ده‌ها افسر و سرباز اشغالگر حضور داشتند، منفجر شدند؛ درحالی‌که آن‌ها در حال آماده شدن برای شرکت در حمله به لبنان بودند، ده‌ها نفر از جمله افسران ارشد کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در واکنش به عملیات پهپادی موفقیت‌آمیز مقاومت لبنان در گزارشی تحلیلی که شامگاه امروز - دوشنبه - منتشر شد، نوشت: «دقایقی پیش از انفجار پهپاد حزب‌الله، پلیس اسرائیل به نیروی هوایی گزارش تحرک پرنده‌ای نگران‌کننده را داد، اما نیروی هوایی اسرائیل این گزارش را رد و اعلام کرد که جای نگرانی نیست.»

خبر مرتبط
ادعای اسرائیل درباره کشف یک تونل متعلق به حزب‌الله

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تونل تازه‌ای به طول ۸۰۰ متر متعلق به حزب‌الله را در مرز لبنان کشف کرده است.

این نشریه افزود: «اندکی بعد، پهپاد حزب‌الله منفجر و چندین سرباز اسرائیلی کشته و ده‌ها سرباز دیگر زخمی شدند. این عملیات پهپادی، نشان‌دهنده نقطه ضعف عظیم اسرائیل دربرابر پهپادهای متخاصم است.»

در ماه ژوئیه، نیروهای مسلح یمن نیز در عملیاتی پهپادی که مجددا رژیم صهیونیستی را شوکه کرد، توانستند تل‌آویو را هدف قرار دهند.

هفته گذشته، مقاومت لبنان نیز با نشر تصاویری از پهپادهای تجسسی خود که بر فراز تأسیسات نظامی حیاتی رژیم صهیونیستی در حیفا پرواز می‌کردند، نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر را شوکه کرد.

اما به نوشته نیویورک‌تایمز، تازه‌ترین عملیات مقاومت لبنان نشان داد که «حزب‌الله می‌تواند به راحتی به اسرائیل ضربه بزند. این عملیات همچنین نقاط ضعف اسرائیل را آشکار کرد.»

طبق نوشته این نشریه آمریکایی، این عملیات، محافل امنیتی رژیم صهیونیستی را بیشتر از قبل نگران عواقب هرگونه اقدام خود علیه ایران کرده است. پس از عملیات وعده صادق ۲ که در آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم راستا با حق مشروع ایران در دفاع از امنیت ملی خود، پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را درهم کوبید و پس از آن، رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اقدام مشروع ایران «بی‌جواب» نخواهد ماند.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، با وجود «برخورداری اسرائیل از قوی‌ترین پدافند هوایی در دنیا» این رژیم در برابر پهپادهای مقاومت «ناتوان» است.

این روزنامه آمریکایی، علت ناتوانی پدافند رژیم صهیونیستی دربرابر پهپادها را «گرمای اندک پهپادها، میزان فلز کار شده در آن‌ها و ارتفاع پرواز بسیار پایین‌تر آن‌ها در مقایسه با موشک» اعلام کرده است.

یک کارشناس نظامی نیز به نیویورک‌تایمز گفت که با وجود چند لایه بودن پدافند هوایی رژیم صهیونیستی، «همه پدافندهای آن دارای نقاط کور هستند و برای افزایش توانمندی اسرائیل دربرابر حملات پهپادی، تغییرات متعددی باید رخ دهد.»

 

جنگ با حزب‌الله نقاط ضعف اسرائیل را آشکار ساخت

نشریه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» نیز در گزارشی جداگانه با اشاره به عملیات پهپادی اخیر مقاومت لبنان نوشت: «پهپاد حزب‌الله هیچ آژیر خطری را فعال نکرد. خون‌بار ترین عملیات مقاومت لبنان مهر تأییدی بر نقطه کور پدافندی اسرائیل دربرابر پهپاد است.»

این نشریه آمریکایی افزود: «حزب‌الله درحال استفاده موثر از پهپادهای تجسسی، انتحاری و دیگر پهپادهای پیشرفته است.»

پیشتر پایگاه عبری «کیکار هشبات» نیز درباره عملیات شامگاه یکشنبه حزب‌الله لبنان علیه اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا و کشته و زخمی شدن ده‌ها افسر و سرباز در این اردوگاه، به نقل از برخی شاهدان عینی و مسوولان امنیتی و نظامی اعلام کرد: پهپادی که حمله را انجام داد، از نوع بسیار پیشرفته‌ای بود، این پهپاد که در حال پرواز در ارتفاع پایینی بود، موشکی را به سمت اردوگاه شلیک کرد که در آنجا منفجر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.