شکایت از فیفا به دلیل برگزاری افزایش بازی‌های ملی و باشگاهی

ائتلاف لیگ‌های فوتبال اروپا و اتحادیه‌های بازیکنان به دلیل فشرده‎‌تر شدن تقویم بازی‌های ملی و باشگاهی که برای سلامتی بازیکنان مضر است، از فیفا به کمیسیون اروپا شکایت کردند.

تصمیم فیفا برای برگزاری جام‌جهانی باشگاه‌ها و فشرده‌شدن تقویم بازی‌های بین‌المللی، واکنش شدید اتحادیه لیگ‌های اروپایی و بازیکنان فوتبال قاره سبز را به همراه داشت.

در این راستا ،ائتلاف لیگ‌های فوتبال اروپا و اتحادیه‌های بازیکنان به دلیل فشرده‎‌تر شدن تقویم بازی‌های ملی و باشگاهی که برای سلامتی بازیکنان مضر است، از فیفا به کمیسیون اروپا شکایت کردند.آنها استدلال می‌کنند که تصمیمات فیفا در مورد تقویم مسابقات بین‌المللی، از جمله گسترش جام جهانی باشگاه‌ها، قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض می‌کند.

خبر مرتبط
بلیط بازی پرسپولیس و السد قطر چند؟

سایت بلیط فروشی دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و السد قیمت بلیط‌های این دیدار را اعلام کرد.

این ائتلاف ادعا می‌کند که اقدامات فیفا منجر به یک تقویم بیش از حد اشباع شده که امنیت بازیکنان را به خطر می‌اندازد؛ حیات اقتصادی لیگ‌های داخلی را تهدید می‌کند و باعث می‌شود این ورزش برای هواداران لذت‌بخش نباشد.شکایت‌کنندگان همچنین فیفا را متهم می‌کنند که در تعامل معنادار با بازیکنان و لیگ‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری در مورد تقویم مسابقات شکست خورده است.

دیوید تریر، رئیس اتحادیه بازیکنان فوتبال اروپا گفت: تقویم فعلی فوتبال به سادگی ناپایدار است. بازیکنان تا حد زیادی تحت فشار قرار می‌گیرند و کیفیت ورزش در نتیجه آسیب می‌بیند.

این شکایت در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد تأثیر تقویم پرجمعیت فوتبال بر سلامت بازیکنان مطرح می‌شود. بسیاری از بازیکنان از فشار روحی و جسمی ناشی از انجام این تعداد بازی شکایت کرده‌اند.

رودری، هافبک منچسترسیتی با انتقاد از افزایش مسابقات، اظهار داشت: شاهد افزایش آسیب‌دیدگی کوتاه مدت و بلندمدت بازیکنان هستیم و زیاد بودن تعداد بازی‌ها موثر است.

لوئیجی دی سیروو، مدیر سری‌آ هم معتقد است: سری‌آ، مانند سایر لیگ‌های اروپایی، در ۲۰ سال گذشته تعداد بازی‌ها را افزایش نداده است. برعکس، فیفا و یوفا، چرخه به چرخه، به طور مداوم حجم مسابقات خود را برای تیم‌های باشگاهی و ملی افزایش داده‌اند و اکنون به نقطه اشباع در تقویم رسیده‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.