نهال بادام، راهکار کلیدی احداث باغ بادام در زمین های بایر کم آب

رپرتاژ آگهی: نمی‌دونی تو زمینت چی بکاری که حساسیت کمتری به خشکی، گرما و کم آبی داشته باشه و در نهایت زحمات و هزینه صرف شده منتهی به بی محصولی  یا نا امیدیت نشه؟؟ نهال بادام رمز موفقیت شماست، چون اقتصادی ترین و مقاوم‌ترین نهال برای مناطق خشک و کم آب در برابر تنش‌های آبی و دمایی است.

بدیهیه که با تغییرات اقلیمی، افزایش گرمایش زمین و کاهش بارندگی بسیاری از زمین‌های حاصلخیز و مرطوب به زمین‌های کم آب و حتی بایر تبدیل شدند از طرف دیگه کشور ما ، با میانگین بارندگی ۲۵۰ میلی‌متر در سال به خودی خود در اقلیم گرم و خشک قرار دارد، لذا باغداری برای سودآور بودن و بهره‌برداری به سمت پرورش نهال‌های مقاوم به خشکی با نیاز آبی کم سوق پیدا کرده است. علاوه بر کم آبی زمین‌ها، دغدغه بسیاری از کشاورزان شوری آب و خاک و سنگلاخی بودن چنین زمین‌هایی است.

 طبیعتاً کاهش بارندگی‌ها و افزایش گرما باعث افزایش میزان تبخیر سطحی شده و این موضوع موجب تجمع املاح و نمک در خاک میشه و نفوذ پذیری خاک رو کاهش داده و باعث سفتی و سنگلاخی اون میشه. از طرف دیگه همین نمک موجود در خاک می‌تونه باعث تنش آبی، کاهش جذب آب توسط نهال و سوختگی برگ و کم باری نهال بشه. نهال بادام تنها رقمی سوددهی است که علاوه بر مقاومت در برابر کم آبی توانمندی فوق العاده‌ای در خاک‌های سفت، شور و آهکی داره و عملکرد رشدی خود را از دست نمیدهد.

به توصیه بزرگترین نهالستان کشور یعنی رویال نهال خرید نهال بادام و کشت آن در زمین‌های کم آب می‌تواند سکوی پرتاب شما به سوی باغاتی همیشه سبز و پرمحصول با درآمدهای کلان و میلیاردی باشد.

Picture2

نهالی کم دردسر و پرسود

 آیا میدونی چرا نهال بادام به نژادی کم دردسر و پرسود معروفه؟؟؟؟ چون نهالی با قابلیت‌های ویژه است که علاوه بر توانمندی در برابر گرمای بالای ۴۵ درجه و کم آبی، نسبت به سرمای زیر ۲۵ درجه نیز مقاومه و به تبع اون در برابر بیماری‌ها، آفات و تغییرات محیطی نیز کمتر دچار چالش و حساسیت میشود. بنابراین رسیدگی به چنین نهالی نیاز کمتری به کود و سموم شیمیایی داشته، در نتیجه هزینه‌های پرورشی آن کمتر و سود نهایی بیشتر است. چی بهتر از اینکه با این نهال مقاوم با هزینه‌ها و زحمات کم بتونید حتی در مناطق کم آب و خشک نیز باغداری و درآمدهای میلیاردی را تجربه کنید.

نهال بادام در هر هکتار به ۶ الی ۸۰۰۰ متر مکعب آب نیازمند است که این میزان با راه اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای می‌تواند به ۴۰۰۰ متر مکعب کاهش پیدا کند. نهال بادام به قدری سودده، مقاوم و کم دردسر است که علاوه بر رواج کشت آن در مناطق کم آب و زمین‌های بایر حتی در مناطق کوهستانی و سردسیری نیز به دلیل بارندگی‌های بالا به صورت دیم کشت شده و نهالی محبوب برای اقلیم‌های مختلف است. این رقم در خاک‌های غنی با زهکشی و بافت لومی و درصد رسی پایین می‌تواند بهترین رشد، تهویه، تنفس و جذب آب و باردهی رو داشته و کمترین تنش آبی و دمایی را در برابر کم آبی و گرما دارد.

Picture3

چه فاکتورهایی تضمین کننده سودآور بودن بادام در زمین کم آبه ؟؟؟؟

  • در وهله اول بادام از جمله رقم‌های تجاری، سود ده، و کم آب طلبی است که بهترین باروری و بازدهی رو در مناطقی با عرض ۳۰ الی ۵۵ درجه شمالی را داره، با توجه به قرارگیری ایران در چنین مختصاتی این نهال سازگارترین رقم در زمین‌های بایر و کم آب می‌باشد.

  • برگ‌های چرم مانند آن در برابر گرما مقاوم بوده و باعث جلوگیری از تبخیر آب بالا شده، متقابلاً ریشه‌های آن قدرتمند و گسترده بوده و تا عمق ۳ متری می‌تواند از آب‌های زیرزمینی تامین آبی شود در نتیجه چالش و زحمات باغداری اون کمتره.

  • نهال بادام دارای میوه‌ای دانه‌ای شکل بسیار، روغنی و مغذی سرشار از ویتامین‌هاست که علاوه بر مصارف خشکباری و آجیلی در صنایع بهداشتی، آرایشی و داروسازی نیز بسیار پرکاربرد است. در نتیجه بیشترین تقاضا و بازار فروش را دارد.

  • از سوی دیگر این نهال توانمندی زیادی در برابر گرما، سرما و آفات و بیماری‌ها داشته و این استقامت باعث شده هزینه‌های پرورشی اون کمتر باشد.

  • نهال بادام در هر هکتار با توجه به رقم کاشت ۵ الی ۶ تن باردهی دارد و  با توجه به قیمت ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومانی بادام خشک، میتوان درآمدهای بالغ بر ۲ میلیارد را حتی از زمین‌های کم آب برداشت کرد.

Picture4

برترین ارقام بادام مقاوم و تجاری برای زمین کم آب

 یکی از تاثیرگذارترین اقدامات در احداث باغات بادام در زمین‌های کم آب انتخاب رقم‌هایی با نیاز آبی کم، مقاومت بالا و بازدهی و باردهی فوق العاده است.

  1. نهال بادام آذر: نهال بادام آذر یکی از اقتصادی‌ترین ارقام برای کاشت در مناطق نیمه گرمسیر و نیمه سردسیر بوده، زیرا مقاومت قابل توجهی نسبت به تنش‌های آبی و دمایی دارد. در مناطق نیمه گرمسیر گسترش آفات و بیماری‌ها بالا بوده اما این رقم مقاومت فوق العاده‌ای در برابر بیماری‌های شایع داشته و می‌توان از ارتفاعات 500  تا 2800 متری آن را مورد کشت قرار داد و بالغ بر ۵ تن باردهی از آن مشاهده کرد.

  2. نهال بادام مامایی: یکی از بهترین رقم‌ها برای مناطق معتدل و نیمه سردسیر که عمدتاً با مشکلات کم آبی مواجه هستند رقم اقتصادی مامایی با مغز شیری بسیار مطبوع است. این رقم دارای پوست سنگی با باردهی ۵ تن در هکتار و عمر اقتصادی ۴۰ ساله بوده و رقمی زود بازده از سال اول کاشت مناسب برای مناطق گرمسیری است.

  3. نهال بادام فرانیس: از جمله نهال‌ها که دارای باردهی جانبی و خوشه‌ای بوده رقم فرانسوی فرانیس، رقمی زود بازده، پربار و دیرگل مناسب کاشت از ارتفاعات 700 تا 3000 متری است. اگرچه این رقم به دلیل دیرگل بودن در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت دیم کشت می‌شود اما مقاومت آن به کم آبی و بی‌آبی باعث شده در مناطق گرم و خشک نیز بسیار محبوب باشد.

  4. نهال بادام تونو: یکی از رقم‌های بسیار مقاوم در برابر تنش‌های دمایی، آسیب‌های بهاره، کم آبی و گرما نهال بادام تونو دیرگل است که به دلیل پوست سنگی بودن حتی در برابر تهاجم حشرات و پرندگان نیز مقاوم است. این رقم بیشترین بازدهی را در زمین‌های کم آب و بایر داشته، رقم زود بازده و خود گرده افشان است که می‌تواند تا 5 تن باردهی با  درصد مغز میوه داشته باشد.

Picture5

خرید نهال بادام به قیمت و با کیفیت از مرجعی معتبر( رویال نهال)

بهترین زمان کاشت نهال بادام در مناطق گرم و خشک، معتدل و نیمه سردسیر اواخر پاییز یعنی آذر ماه است زیرا کشت پاییزه گیرایی نهال و استقرار بهتر ریشه در خاک را افزایش داده و از نظر رشدی عملکرد آن را در فصل بهار تسریع می‌کند. پس اگر می‌خواهید کشت پاییزه را از دست ندهید از همین حالا آماده سازی زمین، حفر چاله و مهم‌ترین مرحله یعنی خرید نهال بادام را  انجام دهید.

 اگر مشتاقید نهال‌ بادام مناسب مناطق کم آب رو با سلامت، کیفیت، ضمانت و اصالت دریافت کنید رویال نهال همواره در کنار شماست. شما عزیزان می‌توانید در جشنواره فروش پاییزه، نهال‌های بادام را به قیمت تولیدی  با تخفیف خریداری کنید و با دریافت مشاوره رایگان، بهترین و بارورترین باغات بادام رو برای کسب سودهای میلیاردی ایجاد کنید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

جهت اطلاعات بیشتر به سایت ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.