درآمدزایی آسان با 4 درخت پولساز (گردو، بادام، پسته، صنوبر)

رپرتاژ آگهی: حوزه باغداری سوای تامین امنیت مواد غذایی، زمینه‌ای بسیار ایده آل و استراتژیک جهت اشتغال، کسب درآمد و سودآوری است. مسلماً رویای تمامی باغداران رسیدن به درآمد و سود انفجاری و فوق العاده است. اما ملاک پولساز شدن باغات چیست و چه فاکتورهایی می‌تواند باعث تفاوت درآمد یا میزان سودآوری باغات باشد؟

 اگر جزو کشاورزان مبتدی با هدف رسیدن به باغات تجاری با سودآوری میلیاردی هستید، درآمدزایی آسان با کاشت ۵ نهال پولساز، ایده آل‌ترین گزینه پیش روی شماست. طبیعتاً چالش ذهنی که پیش می‌آید این است که کدام نهال‌های میوه، پولسازترین رقم بوده و می‌تواند مسیر موفقیت شما را هموار کند؟!!!. مسلماً نهال‌هایی با میوه بازار پسند، مقاوم به نوسانات دمایی، محیطی، آفات، بیماری، با باردهی و بازدهی بالا مانند گردو، بادام و پسته می‌تواند نوید بخش دستیابی به درآمدهای چندین میلیاردی با کمترین چالش و هزینه نگهداری باشند.

 همچنین نهال‌های زینتی مانند صنوبر و پالونیا نیز از جمله رقم‌های غیر مثمر هستند که به واسطه چوب ارزشمند می‌توانند تحقق بخش ایده‌های شما برای درآمدزایی میلیاردی باشند. اگرچه انتخاب این رقم‌های پولساز می‌تواند تا حدودی مسیر موفقیت کشاورزان مبتدی را هموار سازد اما توجه به شرایط اکوسیستم منطقه، نوع نهال، میزان عمر اقتصادی، میزان باردهی تجاری، بازارپسندی میوه و خرید نهال از مراکز معتبر از جمله تاثیرگذار ترین نکات در موفقیت و تجاری سازی باغات است. اگر مشتاق به آشنایی با این رقم‌های پولساز هستید در ادامه با ما همراه باشید.

درخت گردو، رقمی ثروت آفرین برای چندین نسل

درخت گردو، رقمی ثروت آفرین برای چندین نسل

در حوزه باغداری درخت گردو مهمترین و اولین رقم ثروت آفرین به واسطه محصول بازار پسند با ارزش غذایی فوق العاده است. کشور ما به لحاظ اقلیمی ظرفیت فوق العاده‌ای برای کشت و پرورش نهال گردو دارد. به طوری که با تولید ۲۶۰ هزار تن گردو در سال و سطح زیر کشت بالغ بر ۱۹۶ هزار هکتار رتبه سوم جهان را پس از چین و امریکا از آن خود کرده است.

 به جز ۳۳ هزار هکتار از باغات گردوی جدید الاحداث، مابقی اراضی سطح زیر کشت از جمله باغات بارده و تجاری هستند . اگرچه میانگین تولید گردو در هر هکتار ۲ الی ۳ تن برآورد می‌شود اما امروزه با کمک کاشت رقم‌های مانند گردو ژنوتیپ رویال، چندلر و فرنور می‌توان در هر هکتار ۸ الی ۱۲ تن محصول تجاری برداشت کرد. می‌توان با سرمایه اولیه ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان با کاشت ۲۸۰ درخت در هر هکتار، به طور سالیانه درآمد ۳ الی ۵/۳ میلیارد را به دست آورد.

بادام، دومین نهال پرسود و بسیار کم دردسر

 بادام، دومین نهال پرسود و بسیار کم دردسر

اگر جزو باغدارانی هستید که زمین شما در منطقه کم آب، آهکی و با خاک کمی شور قرار داده است بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری نهال بادام است. نهال بادام یکی از محبوب‌ترین نهال‌های دنیا متعلق به خانوادهRosaceae بوده که بیشترین تطابق و سنخیت را با آب و هوای ایران دارد. بعد از گردو نهال بادام از پرفروش‌ترین خشکباری است که مصارف عمده‌ای در حوزه غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی دارد. نهال بادام یکی از ارقام زود بازده، کم آب طلب، مقاوم به گرما است.

 این نهال زود بازده از سال سوم باردهی خود را شروع کرده و در سال ششم به اوج باردهی می‌رسد و می‌توان در هکتار ۴ الی ۵ تن محصول بادام برداشت کرد. باغداران مشتاق به سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌توانند با سرمایه ۸۰ الی ۱۲۰ میلیون تومانی با مدیریت اصولی باغات بادام، درآمد بالای ۲ میلیاردی را تجربه کنند. این نهال رقمی کم دردسر با استقامت بالا است که می‌تواند باعث تقلیل هزینه‌های باغداری و افزایش میزان سود نهایی شود.

 از جمله بهترین رقم‌های نهال بادام که می‌توانید از مراکز معتبری همچون رویال خریداری کنید می‌توان به رقم‌های تونو، فرانیس، آذر، مامایی و خوشه‌ای اشاره کرد.

پسته، درختچه ای مقاوم با میوه صادراتی

 پسته، درختچه ای مقاوم با میوه صادراتی

درخت پسته درختچه‌ای خزان کننده و نیمه بیابانی است که میوه آن برای رشد و بلوغ به گرمای بالا نیاز داشته به همین دلیل مناطق معتدل و گرم با زمستان‌های طولانی برای آن در نظر گرفته می‌شود. محصول پسته به عنوان یک محصول استراتژیک در حوزه کشاورزی شناخته می‌شود. به طوری که از نظر سطح زیر کشت رتبه اول و از نظر تولیدات با تولید بالغ بر ۳۲۰ هزار تن در سال رتبه دوم را از آن خود کرده است.

 اگر به دنبال درآمد میلیاردی و فوق العاده هستید اما زمین شما آهکی، گچی، شور بوده و منابع آبی شما محدود است نهال پسته طبیعتاً فوق العاده‌ترین گزینه پیش روی شماست. نهال پسته دارای عمر طولانی بالغ بر صد سال بوده و از جمله گیاهان تک جنسی و دوپایه است. این رقم، بومی آسیای صغیر و آسیای غربی بوده و میوه نوبرانه آن از ۵ تا ۶ سالگی رشد کرده و در سال ۱۰ به باروری کامل می‌رسد. خاک مناسب برای کاشت آن باید دارای phبین ۷ تا ۸ واحد باشد.

 پسته احمد آقایی، کله قوچی و دامغان از جمله محبوب‌ترین رقم‌ها با بازدهی و عملکرد باردهی بالا هستند که در هکتار ۷ الی ۸ تن محصول ارائه می‌دهند. لذا با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومانی و با کاشت ۳۳۴ تا ۴۰۰ رقم پیوندی در هر هکتار می‌توان درآمدزایی یک یا ۱ تا ۵/۱میلیاردی را به راحتی تجربه کرد.

صنوبر بهترین نهال زینتی  ارزشمند

 صنوبر: بهترین نهال زینتی  ارزشمند

اگر کم تجربه بوده و به دنبال درآمدزایی ثانویه از باغات خود هستید، می‌توانید با کاشت درخت صنوبر و تجارت چوب ارزشمند و پرتقاضای آن، بیشترین سودآوری را به دست آورید. درخت صنوبر متعلق به خانوادهSalicaceae. بوده و از جمله درختان پرکاربرد در صنعت چوب، درخت زینتی، غیر مثمر و بدون میوه است که دارای چوبی سفید و نرم بوده و ارتفاع آن می‌تواند تا ۳۰ متر نیز برسد.

 این درخت در مقایسه با درختان جنگلی ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر چوب تولید می‌کند لذا از چوب آن محصولات کاربردی مانند تیرک‌های چوبی، نئوپان، الوار، کبریت و ....به عمل می‌آید. صنوبر تبریزی و کبوده از جمله رایج‌ترین رقم‌های آن هستند که در سال ششم کاشت توانایی تولید ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلو چوب ضخیم را دارند.

  تنها با ۵۰ الی ۶۰ میلیون می‌توانید پس از چندین سال درآمد ۵ تا ۸ میلیاردی را از باغات صنوبر داشته باشید.

خرید نهال

جمع بندی

در نهایت می‌توان اذعان داشت که با انتخاب نهال‌های  مقاوم، پربازده با محصولاتی با کیفیت، رسیدگی‌های منظم  می‌توان شاهد عملکرد بهینه ارقام و کسب درآمدهای میلیاردی برای چندین دهه بود. سرمایه‌گذاران عزیز می‌توانند از معتبرترین مرکز تولید نهال یعنی نهالستان تخصصی رویال نهال، خریدی بدون واسطه با قیمتی مطلوب به همراه گارانتی و لیبل جهاد کشاورزی را تجربه کنند..

همین الان می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید و از مشاوره های رایگان بهره مند شوید

09141811520

09201811520

09301811520

04445231520

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.