شماره روزنامه ۶۱۲۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۶ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۶۱۲۶

  • گزارش دیدار با رهبر انقلاب

    مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور گزارش خود را از دیدار هفتگی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در اختیار رسانه‌ها قرار داد. در این دیدار مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و پیدا کردن راه برون‌رفت از آنها مورد بررسی قرار گرفت. همچنین رئیس‌جمهور خبر د اد که در این دیدار برنامه‌های دولت برای گسترش روابط با همسایگان و کشورهای دیگر مطرح شد و رهبری نیز تاکید داشتند این برنامه‌ها هرچه سریع‌تر عملیاتی شوند. یکی دیگر از محورهای دیدار روز گذشته لایحه بودجه۱۴۰۴ بود که اولویت اصلی آن بالا بردن قدرت خرید مردم تعیین شد.
  • جنگ‌ها تصادفی نیستند

    دنیای اقتصاد: ترور یکی از رهبران ارشد حماس توسط اسرائیل در ماه ژوئیه در تهران، تهاجم اوکراین به روسیه در تابستان و مجموعه‌‌ای از رهگیری‌‌های هوایی و دریایی اخیر چین در دریای چین جنوبی این نگرانی را ایجاد کرده که درگیری‌‌های طولانی‌مدت ممکن است به جنگ‌‌های گسترده‌‌تری تبدیل شوند.
  • بحران منطقه؛ محور مذاکرات قالیباف در ژنو

    دنياي اقتصاد: محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس روز گذشته در ادامه برنامه‌های سفرش به ژنو، با روسای مجلس عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. بحران منطقه، وضعیت غزه و لبنان محور اصلی این گفت‌وگوها بود‌. قالیباف همچنین عصر روز گذشته در مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در ژنو، با تاکید بر اینکه ایران از هر آتش‌بسی که دولت، مجلس و مقاومت لبنان موافقت کنند، حمایت می‌کند، گفت: اگر وضعیت فعلی تداوم پیدا کند، جهان گرفتار بحرانی عمیق خواهد شد. تداوم رفتارهای تیم فعلی در رژیم صهیونیستی منجر به شعله‌ور شدن منطقه و آغاز بحران‌های نظامی و امنیتی بی‌پایان خواهد شد.
  • بررسی نقش‌آفرینی بخش خصوصی در حوزه هسته‌ای

    دنیای اقتصاد: هفته گذشته مجلس دو اقدام هسته‌ای انجام داد. یکی از این اقدامات در راستای توسعه صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای و دیگری درخواست در جهت تجدیدنظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی بود. مطابق طرح توسعه صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای که درباره توسعه بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای ایران بود، «شورای انرژی اتمی» به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود. همچنین این طرح بر ایجاد حداقل هفت هزار مگاوات ظرفیت برق هسته‌ای از طریق بخش خصوصی و خودکفایی کامل در تولید انواع ایزوتوپ‌های پایدار و رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز کشور در بخش‌های سلامت، صنعت و کشاورزی تاکید دارد. اقدام هسته‌ای دیگر مجلس، امضای نامه‌ای توسط ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس به شورای عالی امنیت ملی و درخواست آنها درباره تجدیدنظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود. یکی از امضا‌کنندگان این نامه به «دنیای اقتصاد» گفت با توجه به شرایط امروز کشور از شورای عالی امنیت ملی درخواست کردیم که تجدیدنظر در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بررسی و نتیجه بررسی را خدمت رهبری اعلام کنند تا شاید رهبری معظم این نظریه را بپذیرند و ما بتوانیم تجدید‌نظر در صنعت هسته‌ای کشور را داشته باشیم که کشور به سلاح هسته‌ای مجهز شود.
  • چرا برگزاری آزمون برای انتخابات شوراها؟! (بخش اول)

    دکتر سيد محمود کاشاني /استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي
    با تصویب قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها در سال ۱۳۷۵ و برگزاری ۶ دوره انتخابات شوراها، روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ رئیس کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس اعلام کرد: طبق مصوبه‌‌ این کمیسیون، داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا زمانی می‌توانند به عنوان ‌‌کاندیدا در انتخابات شرکت ‌‌کنند که در آزمون نمره‌‌ قبولی کسب‌‌ کنند. در این مصوبه، وزارت‌‌کشور و سازمان اداری و استخدامی موظف شده‌‌اند آزمونی را با مضمون قوانین شهری و مسائل مربوط به امور شهری برای داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزارکنند. (ایرنا، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳)‌.
  • رایزنی پزشکیان و مکرون در روزهای حساس

    پایگاه ‌اطلاع‌‌‌رسانی ریاست جمهوری: مسعود پزشکیان و امانوئل مکرون، روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه بعد از ظهر روز یکشنبه، طی تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت تحولات منطقه به ویژه تشدید بحران در جنوب لبنان گفت‌وگو کردند. روسای جمهور دو کشور در این مکالمه تلفنی راهکارهای توقف درگیری و برقراری آتش‌‌‌بس میان حزب‌‌‌الله لبنان و رژیم صهیونسیتی را مورد بررسی قرار دادند.
  • بیانیه وزارت خارجه ایران درمورد ترور شهید نیلفروشان

    ایسنا: وزارت امور خارجه ایران روز گذشته با صدور بیانیه‌‌‌ای ضمن محکوم کردن اقدام غیرقانونی و جنایت نابخشودنی رژیم صهیونیستی در ترور سردار «عباس نیلفروشان» تاکید کرد که از همه ظرفیت‌‌‌هایش برای مواخذه و پاسخگو کردن رژیم اشغالگر بابت ارتکاب این جنایت استفاده خواهد کرد.
  • تحریم ۱۴ فرد و نهاد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا

    ایسنا: اتحادیه اروپا در بیانیه‌‌‌ای اعلام کرد که شورای اروپا روز دوشنبه هفت فرد و هفت نهاد ایرانی را به اتهام ارسال موشک‌‌‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین تحریم کرده است.پیشتر، «جوزپ بورل» مسوول سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که پیشنهاد تحریم ایران به اتهام ارسال موشک به روسیه، ادعایی که از سوی ایران و روسیه رد شده است، در نشست روز دوشنبه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مطرح شده و مورد بحث قرار گرفت.
  • دیپلماسی منطقه‌ای عراقچی در ایستگاه ششم

    دنیای‌اقتصاد: سید عباس عراقچی، وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفرهای منطقه‌‌‌ای خود یکشنبه شب عراق را به مقصد عمان ترک کرد و ساعاتی بعد وارد مسقط شد. او پیش از سفر به عمان و عراق، در عربستان و قطر و همچنین لبنان و سوریه نیز رایزنی‌‌‌هایی داشت. همچنین اولین مقصد سفرهای منطقه‌‌‌ای رئیس دستگاه دیپلماسی، لبنان و سوریه بود. عراقچی روز دوشنبه طی حضور در مسقط و در گفت‌وگویی با خبرنگاران درباره روند مذاکرات بین تهران و واشنگتن گفت که روند مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا به دلیل شرایط خاص منطقه متوقف شده است. رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اهداف سفرش به عمان توضیح داد: «سفر به مسقط در رابطه با مسائل منطقه است و رایزنی نسبت به آنچه در منطقه می‌‌‌گذرد. آمادگی کامل برای هر سناریویی را داریم ولی مسلما خواهان افزایش تنش و جنگ نیستیم.» او همچنین تاکید کرد: «در این موضوع با دوستان خود در عمان اشتراک نظر داشتیم و بحث‌‌‌هایی که با همتای خود در عمان داشتم، بسیار مفید و سازنده بود.»
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴

    روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «وضعیت فوق بحرانی ‌آب در تهران» نوشت: بررسی آمار و اطلاعات موجود نشان‌دهنده ورود استان تهران به شرایط تنش آبی شدید است. با توجه به ثابت بودن منابع آبی و افزایش جمعیت استان تهران در صورت نبود سیاست‌های مناسب و بهنگام مدیریت منابع آب، رشد تقاضای آب و به دنبال آن تشدید شرایط ابربحران آب استان تهران بدون شک اتفاق خواهد افتاد. شرایط از زنگ خطر یا هشدار خشکسالی استان تهران فراتر رفته و استان به مرحله خشکی رسیده است و تداوم این وضعیت توان تولیدات کشاورزی تهران را کاهش داده و زندگی در بسیاری از مناطق تهران را غیرممکن می‌کند. بررسی هر چه بیشتر آمارهای صنعت آب استان تهران از وضعیت «فوق بحرانی» آب خبر می‌دهند. وضعیتی که بخش بزرگ آن به دلیل سیاست‌های غلط حکمرانی آب در بخش کشاورزی و صنایع آب‌بر است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر