نوسان بازار سکه در محدوده تصمیم گیری

به گزارش اقتصادنیوز، نوسان مثبت دلار و اونس طلا در روز دوشنبه بازار طلا و سکه را در مسیر صعودی قرار داد و زمینه‌ساز عبور قیمت‌ها از مرزهای مقاومت و فتح کانال‌های افزایشی شد. قیمت اونس طلا روز گذشته و پس از تعطیلات پایان هفته میلادی، افزایشی شد و به ۲۶۴۷ دلار رسید. ارزش اونس طلا در لحظه تدوین این گزارش کمی عقب نشست و در ۲۶۴۱ دلار قرار گرفت کارشناسان بازارهای مالی معتقدند بازار طلا همچنان در وضعیت نوسانی قرار دارد و متاثر از عواملی چون «انتخابات آمریکا» و «تحریم‌های جدید» تغییراتی را تجربه خواهد کرد.

طلای آبشده هم روز گذشته را با ۱۷ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان آغاز کرد و در مسیر صعودی تا ۱۷ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان بالا رفت و در نهایت ۱۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان قیمت خورد. حباب طلای آبشده هم حدود ۲۴۰ هزار تومان برآورد شده است.

قیمت سکه امامی هم در روز دوشنبه با قیمت ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و سپس به کانال ۵۰ میلیون تومان وارد شد و ۵۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد. اما این پایان کار این فلز گرانبهای داخی نبود و سکه امامی در نهایت با عقب نشینی از این کانال، با ۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب سکه هم با افزایش یک درصدی به ده میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. همچنین، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با قیمت‌های ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. معامله گران فنی معتقدند حفظ قیمت‌های بالای این سطوح می‌تواند نشانگر ادامه روند صعودی باشد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «نقشه طلا و دلار برای قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۴ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.