تداوم شیب نزولی قیمت سکه در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی به استقبال معاملات امروز خواهد رفت که در روز یکشنبه (۹ مهر‌) شاهد کاهش تدریجی قیمت‌ها،‌ اشباع خرید و تخلیه هیجان معاملات بود و در پی آن قیمت دلار و سکه به کانال کاهشی عقب نشینی کردند؛ روندی که به عقیده معامله گران نشانه‌ای از واکنش بازار به «تحولات منطقه» و «اخبار سیاسی» است. قیمت طلای آبشده در روز گذشته با نوسان کاهشی در کانال ۱۷ میلیون تومان، به ۱۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه امامی با از دست دادن کانال ۴۷ میلیون تومان، ۴۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان قیمت خورد و قیمت نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب به ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز از روند معاملات بازار طلا و سکه نشان می‌دهد، این «کاهش قیمت» از ضعف نسبی در تقاضای بازار نشات گرفته است.

قیمت اونس طلا هم پس از تعطیلات پایان هفته میلادی، کمی عقب نشست و در سطح ۲,۶۵۸ دلار نوسان داد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد اونس با توجه به شکست سقف کوتاه‌مدت در هفته گذشته، نیازمند اصلاح قیمت است و در صورت تثبیت قیمت این فلز گرانبها پایین مرز ۲۷۰۰ دلار، احتمال کاهش قیمت تا ۲۴۸۰ دلار وجود دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «سیگنال اونس به بازار طلا؛ تداوم عقب‌نشینی قیمت سکه؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 9 مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.