چشم قیمت طلا و سکه به اونس دوخته شد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه همگام با سقف‌شکنی‌های طلای جهانی در مسیر صعودی قرار گرفته است و قیمت ها به لیدری اونس طلا در حال شکستن مرزهای مقاومتی و عبور از سطوح حساس و مهم هستند. اونس طلا که روز دوشنبه با عبور از مرز ۲۶۲۹ دلار رکورد زده بود، در جریان معاملات امروز با تداوم روند صعودی، در محدوده ۲۶۳۸ دلار قرار گرفت و رکورد جدیدی را ثبت کرد. تحلیلگران معتقدند هدف بعدی این فلز گرانبها مرز مقاومت مهم ۲۷۰۰ دلار است که در صورت شکستن آن، سرعت افزایش ارزش اونس طلا بیشتر خواهد شد. «کاهش ارزش دلار آمریکا» به عقیده کارشناسان بازارهای مالی یکی از عوامل کلیدی در افزایش قیمت طلاست و تضعیف آن، سرمایه‌گذاران را به سمت طلا -به عنوان پناهگاه امن- هدایت خواهد کرد.

کاهش فعالیت تجاری در اقتصاد آمریکا از دیگر نکات مهم و جالب توجه بازارهای مالی طی روز گذشته بود؛ موضوع مهمی که به عقیده فعالان بازارهای مالی ممکن است فدرال رزرو را به سمت اتخاذ تصمیمات جدید درباره کاهش دوباره نرخ بهره هدایت کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تلنگر شبانه طلا به قیمت سکه؛ رکوردزنی اونس ادامه‌دار شد/ سکه کانال جدید را فتح می‌کند؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۳ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.