در جا زدن قیمت‌ سکه پشت سطوح مقاومتی کلیدی

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه امروز در حالی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که قیمت‌ها روز گذشته نوسان محدودی را به ثبت رساندند و اخبار مهمی نظیر انتصاب «حجت‌الله صیدی» به عنوان «رئیس سازمان بورس» و «اظهارات عبدالناصر همتی درباره نرخ ارز نیما» توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد؛ اخباری که در کنار در جا زدن قیمت‌ها پشت سطوح مقاومتی کلیدی، فضایی نامطمئن را برای آینده بازار ایجاد کردند. با این حال بازار طلا و سکه در روز سه‌شنبه روندی متفاوت از بازار ارز را دنبال کرد و با نوسانات صعودی همراه بود. طلای آبشده که معاملات را در ۱۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان شروع کرد، با افزایش به ۱۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید. این روند صعودی تحت تأثیر «تقاضا و افزایش قیمت دلار» شکل گرفت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران، طلای آبشده مرز مقاومت ۱۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تومان را پیش روی خود دارد که در صورت شکستن آن، هدف بعدی ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

قیمت اونس طلا هم در بازار جهانی از ۲۴۹۴ دلار به ۲۵۰۵ دلار افزایش یافت و برخی تحلیلگران معتقدند که سطح مقاومتی مهم بین این فلز گرانبها ۲۵۰۵ دلار تا ۲۵۱۲ دلار است و اگر این سطح شکسته شود، احتمال رشد بیشتر وجود دارد، اما در غیر این صورت، اصلاح قیمت تا ۲۴۹۰ دلار دور از انتظار نخواهد بود. سکه امامی هم در روز سه‌شنبه با قیمت ۴۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات تا ۴۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تومان افزایش یافت. تحلیلگران فنی معتقدند اگر سکه امامی بتواند از سطح ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کند، مسیر صعودی را پیش‌رو خواهد داشت و احتمال افزایش قیمت تا ۴۵ میلیون تومان وجود دارد. در مقابل، سطح حمایت حیاتی برای سکه ۴۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برآورد شده است و اگر قیمت به زیر این سطح کاهش یابد و تثبیت شود، ممکن است افت قیمت تا حدود ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز اتفاق بیفتد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز «قیمت طلا و سکه در انتظار 2 اتفاق مهم؛ بازار در نقطه تصمیم‌گیری/ حباب سکه در آستانه افزایش/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 21 شهریور 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.