ستون راست

این تیرآهن با فرایند نورد گرم و منطبق با آخرین استانداردهای روز و تست های مکانیزه تولید می شود و قطعاً در مقایسه با تیر ورقها که به صورت دستی و بدون کنترل های تخصصی تولید می شود، ایمنی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد. همچنین استفاده از این محصول تا ۳۰ درصد وزن سازه را سبکتر می کند. این شاخص ها، برگ زرین دیگری است که با تلاش و کوشش پرسنل جهادی ذوب آهن اصفهان محقق شده است. مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این باره می گوید: اقدامات انجام گرفته در واحد تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان و سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای به جهت نوسازی خطوط تولید باعث شده تا با اطمینان برای تامین ایمنی سازه های ساختمانی در این طرح، به میدان بیاییم و مذاکرات خود را با سازمان ها و مجموعه های مرتبط آغاز نماییم. در واقع به عنوان مادر صنعت فولاد کشور در تلاش هستیم تا نقش واقعی خود را در اجرای این طرح ملی ایفا کرده و در این مسیر توسعه نیز نقش آفرین باشیم.

به گفته مهندس ایرج رخصتی، ذوب آهن اصفهان وظیفه خود می داند تا با ارائه محصولی با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی در این طرح حضور پیدا کند اما بی تردید تامین نیاز داخل، باید و نبایدهایی دارد که اگر به آنها بی توجه باشیم، در سال های پیش رو باید شاهد تامین نیاز کشور از مسیر واردات و افزایش هزینه های ارزی بود. باید و نبایدهایی که در این بین وجود دارد، به دغدغه اصلی فولادی ها تبدیل شده است. در شرایطی که صنعت استراتژیک فولاد توسعه هرچه بیشتر را هدف گذاری کرده، نگرانی درباره عدم تامین زیرساخت هایی همچون مواد اولیه، برق، گاز و ... می‌تواند تحقق این برنامه را تحت الشعاع قرار دهد. وی تاکید می کند: همان طور که ذوب آهن اصفهان برای پیشبرد اهداف دولت در پروژه نهضت ملی مسکن با تمام قوا اعلام آمادگی کرده، انتظار بر این است تا دغدغه این شرکت در بخش تامین پایدار مواد اولیه به ویژه زغالسنگ نیز برطرف شود. بی تردید با تامین مواد اولیه، این کارخانه می تواند علاوه بر تامین نیاز بازار داخل و پوشش کامل طرح نهضت ملی مسکن، سهم صادرات خود را افزایش داده و ارز آوری بیشتری را برای ایران اسلامی رقم بزند. واگذاری معادن زغالسنگ به مجموعه ذوب آهن می تواند گره گشای این مشکل باشد. ذخیره قطعی زغالسنگ کشور ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن است اما عدم سرمایه گذاری در این معادن باعث شده تا امروز بخشی از نیاز ذوب آهن از طریق واردات تامین شود، البته در صورت تامین کامل زغالسنگ این کارخانه، به منظور بهره مندی از کیفیت مناسب نیاز به اندکی واردات این ماده معدنی هنوز هم وجود دارد اما بی تردید حجم آن کمتر از شرایط فعلی می شود. ذوب آهن اصفهان امروز برای تجهیز معادن نیز اعلام آمادگی کرده است که لازمه آن حمایت هرچه بیشتر دولت است.

مهندس رخصتی یادآور می شود: نگاه جهادی در میان مدیران و پرسنل باعث شده تا ذوب آهن اصفهان علاوه بر تولید با کیفیت،حضور در برخی پروژه ها و طرح های عمرانی را جزء وظایف اصلی خود بداند. امروز حضور جهادی در کنار دولت و ایجاد ثبات در بازار مسکن،در اولویت برنامه های کارخانه قرار گرفته است. حضور ذوب آهن اصفهان در پروژه نهضت ملی مسکن افتخار دیگری برای این مجموعه است زیرا این کارخانه عظیم همچون دوران دفاع مقدس که در پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل حضور فعال داشت،امروز هم بر پایه برند دیرینه (با اطمینان بسازید) برای تامین ایمنی و آسایش هموطنان، خودش را مسوول می داند لذا تلاش همه جانبه ما در این مجموعه ارائه محصولاتی است که در نهایت به رضایت هر چه بیشتر مشتریان ختم شده و سودآوری خوبی برای سهامدارانمان به همراه داشته باشد.