محصولات جدید ذوب آهن اصفهان تسهیل گر تحول  در صنعت ساختمان

به گزارش دنیای اقتصاد وی اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان این آمادگی را دارد که در راستای کمک به دولت در جهت تحقق نهضت ملی مسکن اقدام کند که این امر به ویژه از طریق ارائه محصولات خاص همچون تیرآهن بال پهن می تواند مزایایی از جمله سرعت در ساخت و ساز ، افزایش ایمنی و کاهش هزینه ، بهبود در تکنولوژی ساخت وساز ، زیباسازی ساختمان به لحاظ معماری و ..  را در پی داشته باشد.

مدیرعامل ذوب آهن گفت :در این خصوص با مسئولین و سازمان های مرتبط از جمله نظام مهندسی ، مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی ، سازمان استاندارد و... در در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در تحول صنعت ساختمان کشور نقش خود را به خوبی ایفا نماییم و خدمتی به جامعه ساخت و ساز کشور ارائه شود .

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان تولید دانش بنیان ، اشتغال آفرین ، افزود : ذوب آهن اصفهان علاوه بر برخورداری از مدیریت تحقیق و توسعه، اقدام به ایجاد مدیریت دانش بنیان نموده است که فعالیت ها خاص و کلیدی از جمله توسعه ارتباط با شرکت های دانش بنیان در جهت حل مشکلات تولید و ارتقاء تکنولوژی دارد.

همچنین دکتر حمیدرضا فولادگر عضو خبره شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان گفت : کشور ایران ظرفیت های معدنی بسیاری دارد که اگر به صورت کامل در خدمت تولید قرار گیرند، می توانند توسعه را در بخش های مختلف محقق نمایند.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان در زمینه تولید محصولات استراتژیک مانند ریل و تیرآهن بال پهن و ... دستاوردهای بسیار خوبی داشته است که عمران و آبادانی را در طرح ها و پروژه های گوناگون کشور رقم زده است.

فولادگر اضافه کرد : با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای به مبحث تامین مسکن برای هموطنان مان دارند سبد محصولات ذوب آهن اصفهان می تواند در این زمینه تحولات بزرگی را رقم بزند.

 دکتر بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نیز در همین رویداد اظهار داشت : در فولاد حدود ۴۰ میلیون تن ظرفیت نصب شده وجود دارد اما با ۷۵ درصد ظرفیت، تولید انجام می گیرد یعنی حدود ۳۰ میلیون تن ظرفیت فاقد استفاده وجود دارد که کمبود برق،گاز و مواد اولیه از جمله عوامل اصلی تاثیرگذار در این زمینه به شمار می روند تا همه ظرفیت نصب شده در خدمت تولید قرار نگیرد و نکته دیگر اینکه حتی اگر این ظرفیت هم ایجاد شود، بهره برداری از آن تقریبا غیر ممکن است