این تذکرات کتبی در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس توسط علی اصغر یوسف نژاد به شرح زیر قرائت شد:

ابطحی به رئیس جمهور: خبر دارید به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی تمامی شرایط کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل و قراردادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کار هستند ولی وسیله کار ندارند وظیفه دولت است؟ به وزیر آموزش و پرورش: اجرای زیرپوستی و اصطلاحا چراغ خاموش سند ۲۰۳۰ خلاف تعهدات شما به مجلس در جهت اخذ رای اعتماد بوده است که ادامه این روند مستلزم پاسخگویی شما به نمایندگان مجلس خواهد بود. به وزیر نیرو: ضرورت پرداخت مطالبات معوقه پیمانکاران شرکت توزیع برق.

حسن نوروزی به رئیس جمهور: علت عدم تامین بودجه بیمه تکمیلی ایثارگران، به وزیر بهداشت: چرا درجه بیمارستان‌های فاطمه زهرا رباط کریم  و امام حسین بهارستان را افزایش نمی‌دهید؟

زرآبادی به رئیس جمهور: علت عدم استخدام ۴۳ نفر از پذیرفته شدگان نهایی آزمون دستیاران ستادی پذیرفته شده در سال ۹۴ در وزارت ارتباطات علیرغم دریافت بودجه استخدامی. به وزیر نیرو: تسریع در واگذاری کنتور و انشعاب برق به واحدهای مسکونی جدید در داخل طرح هادی و بافت مسکونی مناطق روستایی.

نانواکناری به وزیر نیرو: تسریع در انتقال آب شرب از سد البرز به شهرستان‌های بابل، سرو و فریدون کنار.

کوهکن به وزیر کشور: تسریع در رسیدگی به وضعیت نابسامان استانداری اصفهان و ضعف مدیریت استان.

هدایت الله خادمی به وزیر میراث فرهنگی: چرا به مسئولیت‌های خود بی تفاوت و باعث ایجاد زیان به کشور هستید.

پژمان فر به وزیر ورزش: علت به کارگیری افراد دو تابعیتی در پست ریاست فدراسیون‌های ورزشی و عدم نظارت وزارت خانه تحت امر شما جهت جلوگیری از این تخلفات چیست؟

سیده فاطمه ذوالقدر به وزیر راه: لازم است در جهت آسفالت کوچه‌ها ، دیوار کشی و فضای سبز مسکن مهر میناب اقدام شود. به رئیس جمهور: تسریع در تخصیص بودجه کافی برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که در  خطر تعدیل هزار نفر نیروی انسانی هست، به رئیس جمهور: تسریع در تخصیص بودجه لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل طبق بودجه سنواتی و پرداخت مطالبات مالی شهرداری از سوی دولت برای اتمام طرح‌های مترو.

حسین نیاز آذری به رئیس جمهور: تسریع در پرداخت پاداش و سنوات خدمت خانواده‌های شهدا.

تاج الدین به همراه ۱۰ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم اجرای منویات سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و ناکارآمدی و افول کیفیت آموزش دانشگاه فرهنگیان.

شریعت نژاد به وزیر بهداشت: چرا با وجود سختی کار و پایین بودن حقوق و حساسیت شغلی پرستاران قراردادی برای ارتقای وضعیت آنها فکری نمی‌کنید؟

دهمرده به وزیر نفت: لزوم اقدام جدی در خصوص رفع مشکل تامین کپسول گاز در سیستان، به وزیر علوم: چرا عزل و نصب روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه زابل به روش‌های غیر کارشناسی و سیاسی صورت گرفته است.

نبی هزار جریبی به وزیر بهداشت: تسریع در تصویب احداث بیمارستان حوزه انتخابیه، به رئیس جمهور: ویروس آنفلوآنزا شدیدتر از سیل امسال به گلستان حمله کرده و حدود ۲۰ نفر فوت و هزاران نفر بستری شدند دارو در این باره مورد نیاز است.

موسوی لارگانی به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد: علت دستور دولت برای معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها و هنرمندان چیست، به رئیس جمهور و وزرای اطلاعات ، دادگستری و ورزش و جوانان: برخورد قاطع با مسببین هدر رفت ۳۰ میلیارد تومان در قرارداد ویلموتس سرمربی مستعفی تیم ملی فوتبال ایران.

مازنی به رئیس جمهور: تخصیص بودجه کافی برای اجرای کامل قانون حمایت از معلولان در بودجه سال ۹۹. به وزیر ورزش: رسیدگی به سوءتدبیر حاکم بر مدیریت تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال که منجر به فسخ یک طرفه قرارداد توسط این دو سرمربی شده است.

حاجی دلیگانی به وزیر کشور: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم از اضافه شدن قیمت تعرفه نظام مهندسی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه فورا جلوگیری کنید. به وزیر نفت و وزیر کشور: لزوم تخصیص سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای خودروهای آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی.

علیرضا سلیمی به رئیس جمهور: علت معافیت مالیاتی سلبریتی‌های سوپر میلیاردی در حالی که کارگران و کسبه باید مالیات بدهند، به رئیس جمهور: چرا علیرغم اعلام تورم ۴۰ درصدی، افزایش حقوق کارمندان فقط ۱۵ درصد اعلام شده است.

زاهدی به رئیس جمهور و وزیر صنعت: متاسفانه علیرغم تبلیغات و صحبت‌های فراوان نه تنها نرخ ارزاق افزایش داشته بلکه این افزایش بر سایر کالاها حتی کالاهایی که دولت سهامدار آن است سرایت نموده و فشار معیشتی به شدت افزایش پیدا کرده است.

نادر قاضی پور به رئیس جمهور: تسریع در حل مشکل تجار در گمرک بازرگان. به وزیر اقتصاد  و وزیر کشور: تسریع در فعال کردن گمرک سرو ارومیه.

چنارانی به وزیر اقتصاد: بازار فرش دستی اوضاع خوبی ندارد با افزایش قیمت بنزین هزینه‌ها افزایش پیدا کرده دولت به دنبال مالیات از فروش صنایع دستی نباشد. به وزیر کار: بازار فرش اوضاع مناسبی ندارد به داد بیمه قالیبافان برسید.

بدری به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: چرا برخلاف قانون مصوب سال‌های ۹۵ و ۹۷ مجلس تبدیل وضعیت معلمان  خرید خدمت آموزشی و  حق التدریسی صورت نمی‌گیرد، به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش و کشور: چرا برخلاف قانون و مقررات مربوط حق مرزی کارکنان، معلمین در شهرستان اردبیل و نمین پرداخت نمی‌شود.

احمدی لاشکی به وزیر راه: علت عدم تکمیل طرح‌های زیرگذر محور چالوس به نوشهر، به وزیر راه: علت کندی کار طرح تعریض محور مرزن آباد در جاده کندوان چیست؟

علی وقفچی  به وزیر کشور: تسریع در تعیین تکلیف بیمه بازنشستگی رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های شهری و بین شهری بعد از ۴ سال، به وزیر کار: لزوم لحاظ سختی کار برای کارگران پمپ بنزین‌ها و پمپ گازها.

احمد سالک و محمد مهدی زاهدی به رئیس جمهور: لزوم ارائه گزارش نحوه توزیع کمک‌های معیشتی به ۱۸ میلیون خانوار.

سالک به رئیس جمهور: صدور دستور به وزارت ارتباطات جهت اجرای شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۹۸.  به وزیر کشور: حتما صدای مردم اصفهان را پس از ۲۰ سال شنیدند از قول دولت برای ارتقای نقاط مختلف اصفهان به چند فرمانداری به مناطق شرق اصفهان انتظار جدی وجود دارد. هر چه سریعتر اقدام شود.

احمد صفری به وزیر نفت: علت عدم تخصیص سهمیه بنزین ویژه خبرنگاران

ابوالفضل ابوترابی به رئیس جمهور و وزیر کار: علت عدم رتبه بندی خانوار ایرانی مانند برخی کشورهای دنیا.

بنیادی به وزیر ورزش: هر چه سریعتر به سوءمدیریت در فدراسیون فوتبال رسیدگی کنید. به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به مطالبات  جا ماندگان از قانون استخدام شامل سربازان اولیه، همکاران نهضت سوادآموزی  و نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی‌های دولت.

سید تقی کبیری به وزیر آموزش و پرورش: چرا اقدامی برای جذب نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیر دولتی انجام نمی‌شود، به رئیس جمهور: دستور رسیدگی برای رفع مشکلات زیر ساختی مسکن مهر از جمله مشکل آب و گاز  و برق.

حسن بیگی به وزیر بهداشت: مقابله با بیماری ساس با توجه به گسترش این بیماری جهت مداوا لازم است جزو بیماری‌های خاص قرار گیرد.

نانواکناری به وزیر آموزش و پرورش: با توجه به اطلاع رسانی چرا نسبت به مدارسی که در حال آوار شدن هستند اقدامی نمی‌کنید.

سید هادی بهادری به وزیر آموزش و پرورش: تجدید نظر در زمان آزمون و سطح قبولی معلمان نهضت سوادآموزی.

علی اکبر کریمی به وزیر راه: لزوم تسریع در ثبت نام متقاضیان در استان مرکزی در قالب طرح مسکن ملی با توجه به گرانی شدید مسکن در این استان به ویژه شهر اراک

علیم یارمحمدی و محمد نعیم امینی فرد به وزیر کشور: علت اختلاف در کمبود کپسول گاز مایع در استان‌های جنوبی و سیستان و بلوچستان را بررسی کنید.

شریف پور به رئیس جمهور: چرا با افزایش عوارض خروج از کشور موجب وخیم تر شدن وضعیت معیشت مرزنشینان و تخلیه روستاهای واقع در مرز می‌شوید.

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر نفت: چرا علیرغم وجود نیروهای متخصص در شهرستان‌های حوزه انتخابیه درصد زیادی از نیروهای انسانی مورد نیاز طرح‌های پالایشگاه‌های نفت شاهین شهر اصفهان خالی از این دو شهرستان به کار گرفته می‌شود.

امینی فرد به وزیر راه: لزوم رسیدگی به نابسامانی‌های شدید در خطوط پروازی فرودگاه ایرانشهر . رسیدگی به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی جنوب استان سیستان و بلوچستان.

زرآبادی به رئیس جمهور: ضرورت توجه جدی به تخصیص بودجه و اعتبار به بنیاد و کتابخانه دکتر حسابی و حمایت از مجموعه و اثر ملی که از مفاخر ملی کشور ما است.

نادر قاضی پور و محجوب و علی اصغر یوسف نژاد به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در رتبه بندی تمامی فرهنگیان اعم از معلم و کادر اداری.

عباس گودرزی به وزیر کشور: عوارض محلی سال ۹۸ بروجرد چند صد درصد افزایش داشته که با توجه به مشکلات اقتصادی باعث نارضایتی اقشار مختلف شده است. این موضوع پیگیری و تجدید نظر شود.

کمالی پور به وزیر کشاورزی: کاهش قیمت محصولات کشاورزی جنوب کرمان و عدم اقدام مناسب از سوی وزارت خانه.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.