افزایش مصرف روزانه خشکبار به میزان ۱۴ گرم از بالا رفتن وزن جلوگیری کرده و با کاهش خطر چاقی مرتبط است.

جایگرین کردن غذاهای نامناسب و ناسالم همچون گوشت فرآوری شده و چیپس با ۱۴ گرم آجیل و خشکبار می‌تواند راهکار ساده‌ای در پیشگیری از افزایش تدریجی وزن باشد که اغلب با روند بالا رفتن سن همراه است.

آجیل‌ها سرشار از چربی‌های اشباع نشده سالم، مواد معدنی و فیبر خوراکی هستند اما از طرفی هم کالری زیادی دارند و به همین دلیل اغلب گزینه خوبی برای کنترل وزن به حساب نمی‌آیند. با این حال شواهد جدید نشان می‌دهد کیفیت آنچه که می‌خوریم همچون مقدار آن برای سلامتی و کنترل وزن اهمیت دارد.

در این بررسی محققان آمریکایی به ارزیابی اطلاعات مربوط به وزن، رژیم غذایی و فعالیت جسمی سه گروه از افراد پرداختند. در مدت زمان ۲۰ سال از شرکت‌کنندگان درخواست شد هر چهار سال یکبار گزارشی از وزن خود و تعداد دفعات مصرف آجیل و خشکبار را اعلام کنند. همچنین میانگین فعالیت جسمی آنان در هفته هر دو سال یکبار مورد ارزیابی قرار گرفت.  

به گزارش مدیکال اکسپرس، در مدت زمان انجام این مطالعه محققان با در نظر گرفتن میزان وزن این افراد و دفعات مصرف آجیل و خشکبار دریافتند که افزایش مصرف هر گونه خشکبار با کاهش وزن در طولانی مدت و پیشگیری از چاقی مرتبط است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.