به گزارش «ایسنا» در این بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وجود تعداد معدودی خودرو در انبار خودروسازها به منزله احتکار نیست و نباید صنایع را که زمینه ساز تولید، اشتغال و کارآفرینی هستند، مورد بی‌مهری قرار داد. محمد شریعتمداری در بازدید از شرکت ایران خودرو تبریز ضمن رد موضوع ظن به احتکار خودرو در این شرکت گفت: این موضوع کاملا غیر‌کارشناسی است و هیچ گونه مشکلی در بحث خودروهای پرتیراژ وجود نداشته و وقفه در تحویل خودروها بیشتر به‌دلیل عدم‌تامین قطعات ریز مربوط به موارد ایمنی و الکترونیکی خودرو‌ها بوده که عمدتا وارداتی هستند. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به‌زودی این قطعات تامین و تحویل و عرضه خودرو‌ها آغاز خواهد شد.  وی با بیان اینکه عملکرد این شرکت بسیار خوب و مثبت است، اظهار کرد: ایران خودرو تبریز از جمله مراکز خودروساز مطرح در سطح کشور و استان آذربایجان شرقی است و از پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تولید خودروهای روز داخلی برخوردار است. وی افزود: صنایع بزرگی که زمینه تولید، اشتغال و کارآفرینی را فراهم کرده و باعث رونق اقتصادی می‌شوند، باید مورد حمایت مسوولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سالن رنگ و بدنه در این شرکت وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با راه‌اندازی خط رنگ و بدنه، شاهد شکوفایی صنعت خودرو شمال غرب کشور خواهیم بود.وی با اشاره اینکه کلیه خودروهای موجود در پارکینگ این شرکت به فروش رسیده است، افزود: خودروهای پیش فروش شده باید در اسرع وقت رفع نقص شده و با نرخ مصوب به مالکان تحویل داده شود.وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امیدواریم با تسریع در روند قضایی و تامین قطعات مورد نیاز به‌زودی روزانه ۵۰۰ خودرو به مشتریان تحویل داده شود.

شریعتمداری تصریح کرد: با توجه به روند کاهش قیمت خودرو در بازار، با عرضه این خودروها، شاهد تثبیت قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.   مدیر عامل شرکت ایران خودرو تبریز در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از ‌این شرکت با رد شایعه احتکار که در بعضی رسانه‌ها مطرح شده است گفت: پس از کسب مجوز تردد خودروها، روزانه ۵۰۰ دستگاه بارگیری و به نمایندگی‌های سراسر کشور ارسال خواهد شد. ‌حمید حاجی زاد منصور اظهار کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ این شرکت موجود است که از این تعداد ۳ هزار دستگاه خودرو آماده تحویل بوده و با صدور حکم قضایی تحویل مشتریان خواهد شد. وی افزود: تعداد ۶۴۰۰ دستگاه خودرو نیز به محض تامین قطعات ایمنی و الکترونیکی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. وی درخصوص مباحث مطرح شده در بعضی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه کسری قطعات عمدتا شامل رادیو پخش است، عنوان کرد: این یک اظهارنظر غیر‌کارشناسی است؛ چراکه در صورت کسری قطعات تحویل خودرو امکان پذیر نیست.

  مدیرعامل ایران خودرو گفت: کلیه خودروهای آماده تحویل با قیمت مصوب که توسط شورای رقابت اعلام شده عرضه می‌شود. حاجی زاد منصور تصریح کرد: در راستای حمایت و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و مشتریان که یکی از شعارها و اولویت‌های اصلی ما است، در صورت تاخیر در تحویل خودرو به‌دلیل کسری قطعات ایمنی و الکترونیکی جریمه بابت تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان پرداخت خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این کارخانه، روزانه ۴۳۰ دستگاه بود، عنوان کرد: به‌دلیل مشکل عدم‌تامین برخی قطعات این میزان به ۳۰۰ دستگاه در روز کاهش یافته است.